Hoe schil jij je aardappelen?

Ja weer eens een intelligent topicje, maar mijn schoonmoeder verbaast zich er over dat ik (zoals ik van mijn moeder geleerd heb) de aardappels met een mesje schil. Zij doet het altijd met een dunschiller maar dat vind ik zulke ondingen! Ze vindt dat je dan minder van de aardappel weggooit dus op zich zit er wel iets in, maar ik kan heel mooi dun met een mesje schillen natuurlijk :angel: Bovendien moet je met een dunschiller toch nog pielen om ze door te snijden of om de oogjes er uit te halen…

helemaal met je eens! Hier ook een gewoon mesje, makkelijker met doorsnijden en de lelijke stukjes. Met een dunschiller kan ik echt niet overweg! :snooty:

Ik schil mijn aardappelen met een dunschiller, anders houd ik aardappelblokjes over :mrgreen:



Daarbij heb ik dus gewoon een mesje om ze door te snijden e.d.

Ik heb niet het idee dat ik meer tijd kwijt ben o.i.d. Ik doe het al jaren zo :thumbup:

Ik gebruik een dunschiller, is minder belastend voor mijn pols.

Ik schil met een dunschiller. ALs ik met een mesje doe dan is mijn halve appel of aardappel weg.

ik ben een linkspoot en kan dan ook nog niet met iedere dunschiller, want de meeste zijn alleen geschikt om met rechts te schillen.

Een dunschiller en de pitjes en het doorsnijden met een aardappelschilmesje :stuck_out_tongue:

Ik gebruik een gewoon mesje…



Maar door het koken in de schil blijven de meeste vitaminen behouden…

Mesje, ik kan niet overweg met een dunschiller :wink:

Met een kaasschaaf :oops: .

Maar dat gaat zo verschrikkelijk snel!

hihih … gewoon met een aardappelschilmesje :mrgreen:

hoi,



ik schil ze ook met mesje als ik het doe :oops:

mijn man kookt altijd.

maar ik schil wel eens de aardappeld , met een dun schiller snij ik nog in de vingers of nagels :roll:





gr mel

Gewoon met een mesje.



Maar met een kaasschaaf ga ik nu toch voor de leuk eens proberen, haha :mrgreen: :lol: .

Ja! Moet je doen :lol: !

Ook gewoon met een mesje. Ik krijg het niet voor elkaar met een dunschiller.

Hubbie daarintegen, die pakt altijd een dunschiller. Gaat veel sneller volgens hem.

Ik deed het met een mesje, maar dat kan ik niet meer met mn handen, dus nu een dunschiller…maar ik kan het niet met elke dunschiller, het moet een brede zijn.

@Anita wrote:

Mesje, ik kan niet overweg met een dunschiller :wink:






Hier ook zo hahaha

Gewoon met een mesje

@jet wrote:

Ik schil met een dunschiller. ALs ik met een mesje doe dan is mijn halve appel of aardappel weg.

ik ben een linkspoot en kan dan ook nog niet met iedere dunschiller, want de meeste zijn alleen geschikt om met rechts te schillen.




Hihi, heeft mijn vriend ook, er ligt hier nu zo’n bredere waar je dus tegen de richting mee in kunt schillen want ik gebruik zelf altijd een soort van aspergeschillerding en daar lukt het hem niet mee.

Ik vind een dunschiller veel sneller gaan dan een mesje en er blijft bij mij dan ook een stuk meer aardappel over :mrgreen: .

De dunschiller is met de boedelscheiding mooi met mijn ex mee gegaan…Wat een onding!



Nee, in blokjes…met een mesje! :mrgreen: (We eten bijna nooit (1 keer in de week) aardappels, mijn jongste 2 schuiven hun bord zo weer terug de keuken in als er ook maar iets met aardappels op ligt…)

met een dunschiller en mes