Hoe oud was je kindje toen het ging omrollen?

Deze vraag stel ik omdat ik net met een vriendin gesproken heb die van het

consultatiebureau te horen kreeg dat ‘normale’ baby’s (tja, daar heb je het al)

niet omrollen voor ze 6 maanden oud zijn en (nu komt het ergste) niet om mogen rollen.



Haar dochtertje is 4,5 maand oud en rolt al beide kanten op.

Maar is het echt slecht als je kindje zich op deze leeftijd al omrolt? Heb er

nog nooit van gehoord… :think:

Niet om mogen rollen??? :think: Volgens mij ontwikkelt ieder kind in zijn/haar eigen tempo en de één is nou eenmaal wat sneller/langzamer dan de ander :wink:

@ICL wrote:

Niet om mogen rollen??? :think: Volgens mij ontwikkelt ieder kind in zijn/haar eigen tempo en de één is nou eenmaal wat sneller/langzamer dan de ander :wink:




Dat lijkt mij nou ook, Mik rolde ookal met 4.5 maand, kon hem moeilijk vastplakken aan zijn box zodat hij niet kon rollen.



Tes daarintegen is al bijna 8 maanden en rolt nog niet van rug naar buik. Leg ik haar op haar buik kan ze wel draaien naar rug. Ik dacht dat ze laat was, maar volgens het CB staat 9 maanden voor “moeten” kunnen rollen.

Ik snap zelf ook niet waarom ze niet om mogen rollen…

Ik kan niets gevaarlijks bedenken als je er gewoon bij zit.

Verdraaien of stikken oid.

:think: uh… Odin heeft al een paar keer (uit vergissing denk ik :lol:) zich van buik naar rug gerold (hij doet het dus niet altijd als wij hem op zijn buik leggen)



ben wel benieuwd wat daar nu slecht aan is…

zit zo verschil in tussen de vele kindjes, hier ook met de meiden, mop begon met omrollen zo rond de 51/2 maand en dochter nummer 3 pas laat, volgens mij tegen de 9 maanden, ik maak me er nooit druk om hoor, komt allemaal vanzelf wel. moppie ging ook al vlot zitten, niet zelfstandig los maar als ze bij je op schoot zat, nou had je het cb moeten horen dat mocht niet was slecht, blah blah blah, ze doet het toch zelf, zie het maar eens tegen te gaan. een hoop adviezen van het cb gaan bij mij het ene oor in en heel snel het andere weer uit :wink:

Fenna rolde met 4 maanden al om

Hier met 3 maanden van rug naar buik en met 4 beide kanten op, bureau vond dat knap en alleen maar positieve ontwikkeling als ze dat zelf deed. Gewoon een snelle dame. Zolang je niet overstimuleert alles prima toch, kunt het niet tegen houden!

Jo tussen de 3 en 4 maanden…heel bewust. Omdat hij best heavy was heeft hij tot de 10 maanden nooitgekropen…hij kreeg zichzelf niet van de grond…dus rollen en buikschuiven was zijn enige manier van verplaatsen…



Eli was iets later…tegen de 4 maanden,maar heeft het nooit veel gedaan…pas iets later zag hij het nut er van in…



Beetje raar dat hetmet 3 maanden niet mag…ik hoor niets anders om me heen…beebs beginnen vaak vanaf 3 maanden…

Hahaha, dat cb toch altijd weer. :silenced:

Sam was op de dag af 3 maanden en rolde gelijk door het hele huis.

hier een hele snelle en voor de 3 maand rolde hij zich om op het buro wouden ze het niet geloven tot de arts hem op het aankleedkussen legde en wat wou pakken en hem niet vast hield en ik zei je moet hem wel tegen houden he hij rold en ja dat deed ie dus ook en toen zei ze van ja inderdaad hij rold maar verder zeiden ze niet dat het kwaad kon

Ik geloof dat mijn kindjes omrolden met een maand of 3/4

lekker laten l*llen op het CB 8) . Je kan ze moeilijk vasttapen aan de vloer hè :wink:



Isa rolde pas met een maand of 8, die wilde ook niet op haar buik liggen :roll: …kruipen/tijgeren heeft ze nooit gedaan. Die ging eerst rollend de tent door, daarna kontschuivend 8) . Lopen doet ze ook pas sinds een maand :mrgreen:

wat een onzin!!!



mischa was 3 maanden toen hij van buik naar rug rolde, en ik geloof 3,5-4 maanden toen hij beide kanten op rolde.

@Maris wrote:

Deze vraag stel ik omdat ik net met een vriendin gesproken heb die van het

consultatiebureau te horen kreeg dat ‘normale’ baby’s (tja, daar heb je het al)

niet omrollen voor ze 6 maanden oud zijn en (nu komt het ergste) [b]niet om mogen rollen[/b].

Haar dochtertje is 4,5 maand oud en rolt al beide kanten op.

Maar is het echt slecht als je kindje zich op deze leeftijd al omrolt? Heb er

nog nooit van gehoord… :think:




Hoe hou je dat tegen dan???Lekker laten lullen dat cb.



Kijk je hoeft het niet te stimuleren, maar als je kindje het zelf doet dan kan je dat toch niet tegen houden.

kyano met de 7 maanden pas dat hij echt goed omrolt

@myrella wrote:

@Maris wrote:
Deze vraag stel ik omdat ik net met een vriendin gesproken heb die van het

consultatiebureau te horen kreeg dat ‘normale’ baby’s (tja, daar heb je het al)

niet omrollen voor ze 6 maanden oud zijn en (nu komt het ergste) [b]niet om mogen rollen[/b].

Haar dochtertje is 4,5 maand oud en rolt al beide kanten op.

Maar is het echt slecht als je kindje zich op deze leeftijd al omrolt? Heb er

nog nooit van gehoord… :think:




Hoe hou je dat tegen dan???Lekker laten lullen dat cb.



Kijk je hoeft het niet te stimuleren, maar als je kindje het zelf doet dan kan je dat toch niet tegen houden.




Ja dat vroeg ik me ook af, als ze het doen, doen ze het. Kan ze moeilijk tegen gaan houden ja.

Maar het blijkt dus wel normaal te zijn al met 4 maanden.

Het probleem van het CB bij mijn vriendin is waarschijnlijk dat ze zelf nog geen kinderen hebben… zijn allemaal jonge grietjes :wink:

hahaha dan ben ik benieuwd hoe ze op mijn mannetje reageerden dan…



die zat met 4,5 mnd en stond met 6 mnd en liep met 8 mnd rond de tafel en ( gelukkig niet zo heel vroeg) met 14 mnd geheel los

en kon de trap op en af…het rollen zat hier dus nog voor :think:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:



ieder kind heeft zijn eigen ontwikkelingssnelheid daar kan je niets aan veranderen ( als je dat al zou willen)



mijn meisje die is sinds afgelopen maand echt het rollen aan het ontdekken… die is (gelukkig) iets langzamer dan haar grote broer… die was echt zo snel dat hij al snel baby-af was :frowning:

mijn mannetje rolde met 3,5 maand en mijn vrouwtje deed hetzelfde :mrgreen:



Hier dus ook van die snellen…

Kun je je kindje niet met ductape vastplakken? Vastbinden?Stapel boeken op buik/rug?





:lol:



Even zonder gekheid, heb je ook gevraagd waarom het volgens het CB niet mag? En wat ze dan voor wijze oplossingen hebben?



Ik ben nog een groentje wb CB hoor, maar mensen zouden toch een reden moeten hebben om zulke dingen te zeggen :think: ? Als ze die niet hebben mogen ze wat mij betreft echt terug naar de cursus “hoe geef ik ouders vertrouwen”…