hoe oud is jullie babysit?

Wij hebben geen babysit…

Wij hebben altijd wel opa/oma’s die kunnen en uiteraard heeeeel graag willen (we worden zeg maar nog net niet de deur uitgestuurd ;-)) en broers en schoonzussen die altijd kunnen en anders vrienden.

We betalen ze er niets voor, daar willen ze allemaal niets van weten.

Wel zorg ik dat ik dan altijd lekkere dingen in huis heb voor ze :slight_smile:

Het komt trouwens niet zo heel vaak voor, want als wij met zijn 2e uiteten gaan nemen we onze bink altijd mee…

komende dinsdag komt er een meid van 14 kijken of het met ella klikt.

ik twijfel bij haar alleen aan het feit dat ze 14 is. ze past op meerdere adressen op en heeft verantwoordelijkheidsgevoel.

als ik voor mezelf na ga hoe oud ik was toen ik begon dan was ik toen 12 :shock: en dan moesten die kinderen 1,5 en 3 nog naar bed gebracht door mij. met 14 jaar paste ik op bij een gezin waar ik ook vaak de gehele zaterdag was door werk van beide ouders.

daarom dit topic, ik wacht dinsdag af, kijken of het klikt en hoe ze het doet. wij hebben enkel af en toe iemand nodig in de avonduren. dus als ze al slaapt en ella wordt nooit wakker 's avonds tenzij ze niet fit is maar goed dan ga ik ook niet weg.

zelf paste ik idd ook met 12/13 op bij de buren.

Maar dat was dan in de avond en mijn ouders waren natuurlijk voor echte nood 2 deuren verderop te vinden. Nooit nodig gehad overigens.

Vanaf mijn 14e paste ik daar ook overdag op of legde ze eens op bed.

Vanaf 16 kwam het wel voor dat ik ook met de kinderen at als ze met moeilijke diensten zaten. Zij zorgden dan wel dat er eten stond.

onze kids gaan of naar opa/oma, oom/tante of een vriendin past op. We hebben dus geen betaalde oppas