hoe oud is jullie babysit?

18

Buurmeisje van 15. (en haar ouders zijn dan back-up mocht er iets zijn)

Alleen ‘s avonds, overdag vind ik het teveel gedoe voor zo’'n jonge meid om op 2 stuiterende kids te passen.

Dus als dat nodig is, dan vragen we opa en oma of een vriendin van mij.

Ik heb geen babysit, maar ik was zelf 13 toen ik begon.

Tegen de tijd dat ik 15 was paste ik bijna overal in de buurt op, ook bij gezinnen met 3 jonge kinderen met avondeten en naar bed brengen.

Ik moet er eerlijk bij zeggen dat ik dat zelf toch niet zo gauw zou doen :think: :lol:

WIj hebben 2 meisjes van 14, bijna 15 die nichtjes van elkaar zijn,. Hun moeder hockeyt met mij samen. Zij passen altijd met zijn 2en op bij ons.

@minniemouse wrote:

Buurmeisje van 15. (en haar ouders zijn dan back-up mocht er iets zijn)

Alleen ‘s avonds, overdag vindt ik het teveel gedoe voor zo’'n jonge meid om op 2 stuiterende kids te passen.

Dus als dat nodig is, dan vragen we opa en oma of een vriendin van mij.

Hier bijna hetzelfde, buurmeisje is net 16 en heeft een paar keer savonds opgepast.

Hiervoor deed mijn nichtje van 15 het, die bleef meteen slapen.

Beide meiden hebben jonge broerjtes (3-5) dus ervaring met de leeftijd van onze kinderen.

Als het heel laat word, dan gaan de kids logeren bij opa of oma

21 (stagiaire kdv) en 63 (de buurvrouw :lol: )

14 jaar.

ouders, schoonouders, stiefbroer, zwager zijn allemaal ruim boven de 18.

Buurmeisje dat hier soms komt met een 10 minutengesprek van school is nu inmiddels 14, dat is meestal maar voor een korte duur, dus geen probleem.

en wat betalen jullie de oppas

De mama… :wink:

Zij is 47 :wink:

voor in de buurt passen de buurjongens van 13 en 15 wel eens op, met de babyfoon. Onze uk wordt zelden tot nooit wakker. Als ze wakker wordt dan worden wij gebeld en gaan we er zelf heen, mits het kots oid is, dan mogen ze haar eruit halen.

Voor verder weg de buuf… ook met babyfoon. Kan dat niet, dan blijft een van det wee thuis.

wij betalen niks. hun gaan ook regelmatig mee met hub naar de voetbal, gewoon dat doen we voor elkaar! super fijn zulke buren! :dance:

Wij hebben keuze: 15, 22 en 49. Net wie er kan, hoe laat het wordt, is het overdag of 's avonds etc.

We betalen: 3 euro/uur, 6 euro/uur en een bos bloemen oid.

Hier is meestal 1 van de oudere kids thuis (18 en bijna 20 jaar)

Anders hebben we nog de oudste (23), waar Sem dan naar toe kan.

Toevallig is iedereen die normaal oppast als ik weg moet, zaterdag niet beschikbaar en heb ik voor het eerst een andere oppas, dat is een vriend van mn zoon, die vorig jaar ook met ons op vakantie is geweest,

dus een bekende van Sem. :thumbup:

Mijn kids passen gratis op maar ik heb met ze de regel dat als ik oppas nodig ben vanwege werk (optreden), dat ik ze dan wel betaal.

Vriend van mn zoon heeft gezegt dattie niks wilde hebben (maar ik denk dattie dat moest zeggen van zn ouders omdat we vorig jaar ook alles betaald hebben in de vakantie :lol: )

16 en 18 jaar! Super lief die kleine nichtjes van mij! :inlove:

Hier wil de dochter van kennis graag komen oppassen,

Maar ze pas 16 jaar !

Ze heeft zelf wel een jonger zusje, en thuis gaan de ouders gewoon weg, en zij past op haar zusje van 8 jaar…

16 jaar vindt ik naar mijn gevoel wel jong, maar opa en oma wonen 4 deuren verder…

Nu gaat volgende week, haar mama en zij samen oppassen bij mij.

Dat geeft wel een prettig gevoel, want tim wordt vrij snel wakker altijd…

Ik ben erg benieuwd hoe het gaat,

Over de kosten moeten we het nog hebben…

dus ik lees even mee :wink:

@Gab wrote:

Maar ze pas 16 jaar !

16 jaar vindt ik naar mijn gevoel wel jong, maar opa en oma wonen 4 deuren verder…

vind je dat jong.....
ik was 16jr liep al stage in een verzorgingshuis en waste daar al mensen van gemiddeld 80jr.
ik was 12 jr en paste al op 3 kinderen (lagen wel in bed).
op mijn 16paste ik steeds minder op omdat ik mijn eigen dingen had in het weekend.

maar moet er wel bijzeggen dat elk mens/kind anders is de een heeft meer verantwoordelijkheid dan de ander.
ik wist en weet dat ik op die leeftijd genoeg verantwoordlijkheidsgevoel had.

Eigenlijk is 16 jaar idd niet jong…

maar voor mijn gevoel wel, heb ook 2 kids met een echte gebruiksaanwijzing… :wink:

Ik was zelf 18 toen ik ging oppassen, maar idd ligt ook aan de persoon zelf…

@Gab wrote:

Eigenlijk is 16 jaar idd niet jong…

maar voor mijn gevoel wel, heb ook 2 kids met een echte gebruiksaanwijzing… :wink:

Ik was zelf 18 toen ik ging oppassen, maar idd ligt ook aan de persoon zelf…

ja en dan kan ik er wel inkomen hoor. het heeft eigenlijk niks te maken met het meisje van 16 maar met jou eigen kinderen.(heb er ook 2 met gebruiksaanwijzing)

daarom zal ik alleen iemand laten oppassen als ze op bed liggen.

de enigste waavan ik weet die het aankunnen zijn mijn ouders.

Een oppas moet gewoon goed zijn, je geeft het meest kostbare dat je hebt uit handen, dan moet er 100% vertrouwen zijn, wat haar leeftijd ook is.

Ik heb 2 oppassen van 21 en van 50, een moeder en dochter. Super vrouwen, de kinderen gaan daar zelfs ooit slapen, puur onbetaald omdat zij het zo gezellig vinden als onze kinderen komen. Wij betalen voor hen op andere momenten altijd 3 euro per uur. Ik heb ook een oppas gehad van 15, 18 en 19, voor 3, 4 en 5 euro per uur) maar altijd voor langere tijd.

Het hangt vind ik af van de leeftijd van de kinderen en van het karakter/persoonlijkheid van de gene die komt oppassen. De ene van 15 kan een stuk zelfstandiger zijn dan een ander van 20 bijvoorbeeld.

Persoonlijk wil ik bij een baby wil ik het eerste half jaar geen oppas buiten naaste familieleden/vrienden, het liefst zelf helemaal niet, en daarna tot ongeveer 1,5 liever geen tienermeisje. Een oppas moet in mijn ogen zelfstandig kunnen handelen, maar ook met gemak ons durven te bellen als er wat is of als ze gewooon wat wil weten. Het allebelangrijkste: dat ze het heel goed met de kinderen kan vinden en het ook zichtbaar leuk vinden. (je merkt heel snel of iemand echt begaan is met je kinderen/gezin ) Ik vind dat een oppas ook streng moet kunnen zijn als dat nodig is, en eerlijk en betrouwbaar moet zijn, en afspraken na moet komen.

Binnenkort gaan we verhuizen en dan ga ik opzoek naar 2 nieuwe oppassen, omdat de andere dan veel te ver bij ons vandaan wonen (2 omdat ik niet volledig afhankelijk wil zijn van de agenda van de oppas) Ik vind het wel lastig hoor… een echte goede oppas vinden is niet zo makkelijk :shifty:

Ik vind de leeftijd heel erg afhangen van welk moment ze op komen passen. Mijn zoontje slaapt 's avonds altijd, dan maakt het me niet zo uit. En als er wel iets gebeurt, als hij echt een keer enorm gaat huilen ofzo, dan wil ik dat mijn zusje of broertje ons belt. We zitten dan ook nooit ver, want als we verder weg gaan nemen we hem altijd mee en leggen hem daar op bed.

Maar als het overdag is breng ik hem toch liever naar mijn moeder ofzo. Dan weet ik heel erg zeker dat het goed komt :wink: Bij mijn zusje of broertje van bijna 17 en 20 ook vast wel, maar dat vind ik toch enger, omdat zij de jongsten van ons thuis zijn, en nog helemaal geen neefjes/nichtjes hebben verder, en dus helemaal geen ervaring.

Maar 's avonds vind ik 14 jaar ook prima.