Mijn zoontje krijgt sinds 1,5 weken 1 groentehapje per dag. Hij vindt het heerlijk :mrgreen:
Ik heb het idee dat hij nu wel meer wil. Hij krijgt de groente 's morgens en 's middags is het vaak tussen de fles van 4 uur en de volgende huilen en chagerijnig zijn. Hoewel het zo’n vrolijk kereltje is!
Kan het zijn dat hij toe is aan zijn volgende hapje. Kan ik daar nu al mee beginnen of moet ik hem eerst nog aan meer smaken laten wennen. Het maakt hem niet uit wat hij krijgt. Tot nu toe vond ie alles lekker :drool:
En hoe pak ik dat dan aan? Twee keer per dag dezelfde smaak of 's morgens fruit en 's middags groente?
en nu niet beginnen dat hij nog geen 6 maanden is, want daar hebben we het al zo vaak over gehad :roll:
Die ene dag maakt ook niet uit, toch?
Sterker nog, Lucas smikkelt ook al aardig mee!
We wilden een weekje geleden beginnen met wat hapjes zodat hij met 6 maanden al aardig gewend zou zijn, maar hij gaf aan meer te willen dan alleen 2 lepeltjes.
Maargoed, over een paar dagen is hij ook al 6 maanden…
Onze planning is nu zo:
07.30: 200 cc
10.00: fruithap
12.00: 200 cc
15.00: 200 cc
17.30: groentehap
19.00: 235 cc + rijstebloem
De 12 uur voeding gaat op den duur veranderen in een broodmaaltijd, en de voeding van 15 uur word straks gewoon een tussendoortje (rijstwafel, liga, soepstengel) met wat sap.
Maar voorlopig is dit even goed zo.
Oja, en we hebben een voeding laten vallen.
Hij was ontzettend aan het resten, en de voedingen kwamen te krap op elkaar.
Zelfs nu rest hij nog.
Volgens week naar het cb, daar maar weer verder horen.
Zal wel op mijn donder krijgen, want hij is niet voldoende aangekomen (wat ze daar aan gaat wijten natuurlijk, dat we op 4 voedingen zitten), maar hij heeft 2 weken buikgriep gehad en is daardoor een halve kilo kwijtgeraakt…
Ik zie ook nu pas dat hij over 2 dagen al 6 maanden is :shock: :o
Ja, met een buikgriepje gaat het hard :hug:
Even een vraagje. Maak jij het flesje van 19.00 uur aan met alleen maar rijstebloem of ook melkpoeder?
Die doe ik 210 met 7 schepjes, en dan nog de rijstebloem.
Kun je dat ook klaarmaken met alleen water?
Getsie, dat lijkt me helemaal vies, haha.
Je hebt wel van die pakken met poeder en rijstebloem, en daar hoef je alleen water aan toe te voegen. Van Bambix geloof ik.
Maar ik vind het net zo handig om het gewoon los te doen.
Wat betreft de smaken, ik doe nu alleen peer en banaan, omdat in de andere hapjes sinaasappel zit. Ik geef nu nog potjes, omdat ik het zelf nooit zo glad kan krijgen.
Straks maak ik alles gewoon zelf.
En die doe ik ongeveer 5 of 6 keer achter elkaar, en dan wissel ik.
Groente is nu alleen nog wortels en sperzieboontjes, maar hij heeft alleen nog maar wortels op, want daar ben ik nog maar pas mee begonnen.
Merk jij ook wat aan de ontlasting?
De ene dag heeft hij echt harde ontlasting, en er ook moeite mee, en vandaag heeft hij binnen 2 uur, 4 poepbroeken waarvan ik het zelfs uit zijn nek moet vegen… :shifty:
Alleen dat het vreselijk stinkt en wat is verandert :sick: . Ik dacht dat het van tandjes kwam :think:
Ik heb rijstebloem idd wel eens zonder voeding aangemaakt, maar dat wilde hij dus niet. Vandaar dat ik het effe vroeg.
Hier ook een dag of 3 tot 4 hetzelfde achter elkaar en dan volgende smaak. Ik maak het zelf met staafmixer en water en melk erdoor. Dat gaat prima.
Onze Fer heeft tot nu toe wortel, bloemkool en courgette gegeten. En daar komt dus vanaf morgen fruit bij. Owww wat zal ie smullen :mrgreen:
Hoi,
Stan krijgt vanaf dat hij 5 maanden is… (foei Noortje… :naughty: , zal het er zelf even bijzetten… :mrgreen: ) … 's avonds rond 19.00 uur een groentehapje. En dan een half potje van de olvarit 4mnd. (worteltjes, sperzieboontjes, worteltjes met aardappel, bruine bonen met stukjes appel.) En dat gaat super!
Sinds afgelopen weekend krijgt hij rond 10 uur 's ochtends een half potje fruit (olvarit 4 mnd) en dan alleen de smaken zonder citrusvruchten. Dus banaan, peer, appel/banaan…
Qua ontlasting heeft hij de ene dag 2 poepluiers en de andere dag 1. En de ene dag is de ontlasting net zo oranje als de worteltjes in het potje en de andere keer supergroen…
En rond 20.30uur krijgt hij zijn laatste fles met rijstebloem. :inlove:
En eh… er zit geen smaak aan rijstebloem, dus niet zo gek dat jou kindje dat niet wilde drinken zonder melk… :mrgreen:
:-*
Als hij behoefte aan meer heeft zou je 's ochtends fruit kunnen gaan geven.
Dat kan best tegelijk met groente.
Als tip wil ik je dan wel meegeven om bij een nieuw soort fruit diezelfde dag een groente te geven wat hij al eens gehad heeft.
Dan weet je , mocht hij reageren op een voeding, dat het van het fruit komt.
Je zult trouwens ook zien dat het even puzzelen is met voedingen, maar er zal vanzelf weer een ritme inkomen.
Succes ermee
@joseetje wrote:
Als tip wil ik je dan wel meegeven om bij een nieuw soort fruit diezelfde dag een groente te geven wat hij al eens gehad heeft.
Das precies wat ik wilde doen :thumbup:
Als hij zometeen wakker wordt, dan peer en vanmiddag wortel, want dat kent hij al.
Noortje, hier ook oranje poep na wortel. Vindt het zo grappig :mrgreen: :oops: Ik was alleen wel even bang dat hij er niet tegen kon, maar gelukkig schijnt het normaal te zijn.
Hier ook wortelpoep, haha!
Maar helaas dus ook diarree…
Lucas eet trouwens van beide een heel potje op…
Nouja, ik vind het prima.
Denk alleen niet dat ik met 6 mnd die 6 mnd potjes ga kopen, de zijn wel erg groot!
Of misschien dat ik er 2 dagen mee kan doen.
Hoe vond hij zijn fruit?
Het was wel raar in het begin. Het was natuurlijk niet warmgemaakt. Maar hij heeft ervan gesmult en het potje (ja ja ook een potje :oops: ) voor driekwart leeggegeten :drool:
Mooi! :thumbup:
Die potjes, ik geef ze ook hoor.
Zo fijn krijg ik het echt niet.
En aangezien er aangetoond is dat het qua vitamines niet uitmaakt, maak ik me daar ook niet druk om.
Alleen qua smaakontwikkeling is het beter om vers te maken, of om af te wisselen met potjes.
Maar daar is straks nog tijd genoeg voor.
Eerst maar eens laten wennen aan vast voedsel, ipv meteen ook aan verschillende smaken.
Ik heb nu wortel gegeven uit een potje (een keer of 4 achter elkaar en nu op herhaling), daarna 4 keer eigengemaakte bloemkoolprutje en toen 3 keer courgette, ook zelfgemaakt. Vandaag dus peer uit een potje erbij. Volgende fruit wilde ik eigenlijk banaan via rapley doen, maar hij kan nu al bijna niet poepen (zo zielig ) dus dat wordt iets anders. Ik weet alleen nog niet wat. Effe in mijn boek zoeken :mrgreen:
Ik had vanavond een potje van de Friso… aardappel met bloemkool…
Nou toen ik de deksel open deed kon ik al :sick: :sick: :sick: :sick: van de geur. Dus ik had al het sterke vermoeden dat Stan het niet lekker zou vinden. Hij heeft een kwart potje nog opgegeten en toen kwam hij tot de conclusie dat hij het echt niet lekker vond… :mrgreen: … Dus nog maar een beetje fruittoetje gegeven… :inlove: :thumbup:
Ik had dat met Robin met sperziebonen, heel bitter :sick: :sick:
Ik heb ze nu ook, dus ben benieuwd, Lucas vind wortels al niks…
Vanavond word het bruine bonen.
En hij vind ze lekker! :dance:
Maar dat snap ik wel, op het potje staat Bruine bonen, en in het klein, met appeltjes.
Maar op de achterkant staat: 35% bonen, 50% appel.
Het smaakt ook echt naar appelmoes.
Ze kunnen het beter Appeltjes met bruine bonen noemen. :mrgreen:
Ach ja… als hij ze lekker vindt… Dan maar een keer een verwengroente.
Hoe lang geef jij nu al groente?
Ik ben met Stan begonnen bij 5 maanden en alle eerste keer per smaak vond hij het echt vies (behalve de bruine bonen :mrgreen: …eh … appeltjes) , maar bij de tweede keer aanbieden vond hij alles lekker. Nu eet hij echt alles goed op… maar die bloemkool van de Friso komt er bij mij niet meer in…
Hij had gisteren van de Olvarit 4 maand bio, sperzieboontjes met tomaat en rijst… Ook weer een goede keuze… :inlove:
Een week nu ongeveer.
Ik moet zeggen dat hij zijn fruit veel beter op eet.
Als het potje leeg is, zit hij nog steeds met zijn mond open, dus toch maar eens de 6+ variant gaan kopen, die zijn groter. :mrgreen:
Tot nu toe heeft hij worteltjes en bonen op.
Hij eet het wel, de ene keer de helft, soms 2/3 en 1 keer helemaal. Maar hij trekt er wel telkens een vies gezicht bij.
Hij doet hoopvol zijn mond open, en zodra hij hapt zie je hem al kijken…s.h.i.t… had ik hem maar niet opengedaan… :lol:
Het gaat ook wat moeizamer allemaal, dan ben ik ruim 20 minuten bezig met een half potje, fruit gaat in 5 minuten helemaal op.
Maargoed, we houden hoop.
Oké… ik geef nog halve 4 maanden potjes… Echt alleen voor erbij…
En het gaat echt snel naar binnen hier… maar ja, hij krijgt dus niet zo heel veel.
Woensdag moet ik weer naar het cb en dan hoop ik een redelijk voedingsschema te krijgen. En dan ga ik over naar grotere potjes…
Ik ga morgen naar het cb, hoop ook dat ze wat info hebben.
Ik liet het eigenlijk aan Lucas over hoeveel hij at, en met fruit dus helemaal, en de groente dus vaak maar de helft.
Ik vind het prima, laat hem het tempo aangeven.
Wat ik wel vervelend vind, is dat hij soms 3 keer per dag een nieuw pak aan moet.
Hij poept nu zo’n 7 á 8 keer per dag, en het is zo dun dat het aan alle kanten de luier uit loopt.
Al poept hij terwijl ik hem vast heb, ik ben standaard te laat…
Hoop dat ze me daar morgen wat meer over kunnen vertellen.