hoe nu verder?

maar dit kan ook door tandjes komen denk ik? :hug:

Rond 6 maand gebeurt er zoveel… Idd de groente en fruit, maar ook tandjes en andere hormoontjes…

Maar ik hoop dat ze je een antwoord kunnen geven, en dan wel één waar je wat aan hebt! :thumbup:

Hier ook soms hele dunne poep en van de week zulke dikke dat hij het er bijna niet uitgeperst kreeg :cry:

Ik geef nu hele 4 maanden potjes, maar volgens mij heeft hij er geen genoeg aan. Daarna is het altijd huilen en dan maar direct de fles. Die gaat dan ook helemaal leeg.

Kan ik nu al overstappen op 6 maanden potjes???

Wij moeten ook deze week naar het cb. Effe mijn vraagjes stellen :wink:

Jana eet al potjes voor beebs van 6 maanden en ouder, en die gaan er zo in hoor, ik neem wel elke keer maar een half potje, maar ze vind het heerlijk.

Die van de olvarit zijn vloeibaarder dan die van de friso. Jana vond die van de friso juist heel erg lekker omdat er stukjes in zaten, gisteren heeft ze de lasagna geprobeerd.

Alles wat ik zelf maak maak ik ook op recept vanaf 6 maanden

Ook die van Friso met bloemkool??? (4 maanden potje) :sick:

@NoortjeP wrote:

Ook die van Friso met bloemkool??? (4 maanden potje) :sick:

Nee haha, als ze bloemkool krijgt maak ik het zelf. Maar nu heeft ze twee weken geleden de griep gehad en moest dus spugen na de bloemkool terwijl ze in bed lag en nu eet ze geen bloemkool meer :shock:

Vandaag op het cb geweest, en dit was hun advies wat betreft het eetschema:

(Tijden gaf zij aan, maar was niet haalbaar ivm werk/kdv, dus daar heb ik zelf een draai aangegeven, moet kunnen :wink: )

• 07.30 fles 200 cc

• 10.00 fruithap (6 maanden potje, of zelfmaak)

• 13.00 fles 200 cc (brood mag ik al proberen)

• 15.00 rijstwafeltje/soepstengel, of een fles 100 cc

• 17.00 groentehap (6 maanden potje, of zelfmaak, mag met aardappel en rijst, 2 tot 3 keer per week vlees).

Als toetje nog 100 cc melk, mag maar hoeft niet. (ik heb nu ook die danoontjes met opvolgmelk gekocht… :angel: )

• 19.00 fles 235 cc met rijstebloem

Ik mag ook over op opvolgmelk.

Wat ik had gelezen dat je boven de 700 cc voeding per dag de volledige zuigelingenvoeding moest blijven gebruiken (ivm teveel aan vitaminen en mineralen) had zij nog nooit gehoord.

En een baby van deze leeftijd had minimaal 500 cc voeding per dag nodig.

Dat had ik gevraagd, want dat wilde ik graag weten.

Hij heeft vandaag zo’n 6 maanden potje fruit op, helemaal leeg, haha.

De ontlasting had ze ook niet echt een antwoord op.

Wel dat het ontlastingspatroon en de structuur wel veranderd door bijvoeding.

Eventueel konden we eens proberen de fruithap tijdelijk niet te geven.

Maar het kon niet echt kwaad.

Het is alleen lastig, gister op het kdv al opgehaald met andere kleren aan, vandaag weer een nieuw pak…

Ik was me een breuk.

Wij moeten morgen naar het cb en jouw verhaal wilde ik ook gaan vragen. hoeft dus niet meer :mrgreen:

Vandaag zelf al een beetje geprobeerd wat te veranderen, want ik had het idee dat ik hem maar vol bleef proppen met eten. Nu heeft hij een royale fruithap (potje peer met een hele banaan erdoor) bijna helemaal op en 2 flessen. Dus nu nog 1 groentehap (ook een grote portie wordt het) en 1 fles met rijstebloem. Na de fruithap heb ik hem zelf de fles in de hand gegeven met thee erin en daar heeft hij ongeveer 30 van gedronken.

Schema vandaag dus:

8.00 uur 210+7

10.45 uur fruithap

13.45 uur 210+7

En nu slaapt hij. Als ie wakker wordt, dan groentehap. En als wij gaan eten geef ik hem een rijstwafel of een paar boontjes of een soepstengel of een broodkorstje.

We komen er wel zo met zijn allen :mrgreen: :thumbup:

Fer zijn ontlasting is ook verandert hoor. Na de bloemkool heel waterig en nu weer heel dik (zijn eerste echte drol :mrgreen: )

:lol: :lol: Whaha, dat laatste!

Ik zie het al in zijn ‘boek van ikke’ staan, 03-03-09: Je eerste drol!

:mrgreen: :mrgreen:

Lucas heeft vandaag een kwart liga op.

Ik had eerst zo’n mini rijstwafel geprobeerd maar dat was echt niks, werd helemaal niet goed zacht.

Dus toen een kwart liga 2de stap gegeven, en eerst was hij aan het lebberen en likken, en ineens brak er een stuk af en had hij dat in zijn mond.

Dus ik zat al met mijn vinger in zijn mond om het eruit te vissen, maar meneer begon gewoon te kauwen met zijn tandvleesjes, en het werd zacht en hij kon het netjes doorslikken. :thumbup:

Wel een smeerzooi, haha.

En een Danoontje met opvolgmelk, smullen!

Gaat zeker goedkomen Cees! :smiley:

Zeker zeker… Is wel een goed idee om het in zijn ikke boek te zetten :mrgreen: :wink:

Fer vond eerst de rijstwafels goed te doen, totdat ik hem een soepstengel heb gegeven. Zo jong en nu al voorkeuren (voor de ongezondere dingen) :naughty: :doh: :mrgreen:

Ik had nog gevraagd naar toetjes, maar hier zei de arts weer dat het helemaal nog niet nodig is. Dat als hij nog goed zijn melk drinkt dat voldoende is. En als hij goed groente en fruit eet, dan mogen we eens brood proberen. Maar gisteren heeft hij niet veel gegeten van de groente en het fruit, dus dat brood dat duurt nog wel even.

We hebben (denk ik :wink: ) gevonden hoe we groente en fruit in Fer zijn ritme kunnen passen. Hij slaapt 's morgens nog ruim 1,5 uur en is 2 uur later (rond 12.30 uur) weer moe en slaapt dan ruim 2 uur. Eerst deden we 's morgens fruit, maar dan moest hij alweer eten als hij nog geen honger had of werd hij veel te vroeg weer wakker van de honger. Dus nu geven we 's morgens rond 8.00 uur een fles. Dan om 12.00 uur weer. Rond 15.30 uur doen we eerst groente en dan fruit. En daarna een slokje water tegen de dorst. Als wij eten krijgt hij dan een soepstengel of een broodkorstje en rond 19.00 uur de laatste fles met rijstebloem.

Ik dacht, een groot potje groente en een groot potje fruit, dat krijgt hij nooit op na elkaar. Nou, mooi wel dus. Dat staat dus ruimschoots gelijk aan een voeding lijkt me.

Groente gaat dus weer goed. Was misschien gewoon iets dat hij niet lekker vindt. :think:

Nou hier nog geen echt schema hoor…

van het cb mocht hij:

4 flessen van 200ml + potje fruit 6mnd (helemaal) + potje groente 6 mnd (helemaal) + tussendoor nog koekje/liga of zoiets en iets drinken…

Mijn bek viel open…letterlijk! En ik vroeg of ze het wel goed had… Leek me nogal veel!

Dus ik 's middags nog een keer het cb bellen over die voeding, kreeg ik de verpleegkundige en zij legde me uit dat Stan nu rustig over kan naar voeding nr.2 (opvolg) en rustig naar 6 maanden potjes, maar dat ik maar max. 3 flessen mag geven met opvolgmelk en dus het vocht moet aanvullen met flesjes water/koude thee/diksap en dat we af en toe wat mochten proberen met liga/koekje enz…

Nu krijg ik Stan nog niet aan het drinken (koud bedoel ik) dus we zijn nog rustig met 4 mnd potjes en 4 flessen nr.1 aan het voeden. Ik vind het prima, hij doet het goed en lukt het deze week niet dan wel volgende week, toch?

Trouwens, degene die me 's ochtends dat advies gaf was een arts in opleiding en was echt nog onervaren. Maar daar heb ik wel een klacht over ingediend… 4 flessen nr.2 + 2 potjes van 6 mnd + nog liga en drinken… hoezo overvoeden :roll:

Hahahaha… Dat idee had ik ook. Dat het arme kind de hele dag aan het eten was. :lol: :lol:

Ik geef nu dus 3 flessen opvolgmelk waarvan eentje met rb en 2 keer een 6maandenpotje. Gaat prima :thumbup: Na de potjes geef ik trouwens een klein flesje warm water. Koud drinkt hij het ook niet. Dan maar gewoon warm. Komt vanzelf wel denk ik dan.

Het heeft geen haast hoor om over te stappen. Hij geeft zelf wel aan wanneer het tijd is denk ik. :wink:

Ik geef nu wel weer voornamelijk potjes. Het zelfgemaakte vindt hij vaak helemaal niet lekker :sick: En ik al die moeite doen :lol: :lol: :x :wink:

Geven jullie het andere drinken ook in flesjes, of oefenen jullie al met tuitbekers/rietjesbekers. Dat laatste heb ik nl geprobeerd dit weekend, maar ze snapt het niet of ze verslikt zich (rietjesbeker).

En meer dan 3 flessen opvolgmelk mag niet?

Lucas krijgt ook nog 4 flessen, maar 1 daarvan is maar 100 cc.

Dat is zijn tussendoortje om 15.00 uur.

Liga’s geef ik ook, maar alles blijft aan zijn gehemelte zitten.

Ik pulk dat weg, maar ik durf ze niet mee te geven voor het kdv.

Straks leggen ze hem daarna op bed, en komt dat stuk wat vastgeplakt zit ineens los…

Die rijstwafeltjes die krijgt hij echt niet weg, net als een soepstengel.

Dus hou het voorlopig even op de melk.

Lucas krijgt nu 2 x 200, 1 x 235 met rijstebloem, 1 x 100 en 2 6mnd potjes.

Door het fruit verkruimel in nu de liga.

Ik verwacht vandaag dat de nr 1 melk opgaat, dus dan krijgt hij opvolgmelk. Ben benieuwd of hij het lust, ik heb ook niks anders dan. :shifty:

Ik laat Fer ook wel eens uit mijn glas drinken als ik thee heb ofzo, maar hij snapt dat niet. Hij likt met zijn tong aan de buitenkant van het glas :lol: :lol: . Ik doe dus het tussendoor drinken in een klein flesje met handvaten zodat hij dat zelf kan vastpakken en dan drinken. Meestal moet ik hem overigens wel nog helpen.

Opvolgmelk hebben ze pas nodig als ze tussen de 600 en 800 ml. per dag aan melk drinken. Als Esmee meer drinkt dan is nr. 1 melk goed.

Anneke, je zou ook eens een broodkorstje kunnen proberen. Dat gaat hier best goed. Soepstengel, daar sabbelt hij op en dat duurt erg lang voordat er iets vanaf gebroken wordt. Maar onder het eten van onszelf is dat wel erg handig :wink:

Ja, het duurt inderdaad erg lang, haha.

Vandaag zijn we begonnen met de opvolgmelk.

Hij drinkt het gewoon op, het proeft volgens mij ook hetzelfde.

Het is naar mijn idee wel plakkeriger.

En het schepje, ligt dat aan mij of zijn die groter?

Wij hebben Friso, en ik heb de schepjes langs elkaar gehouden omdat ik al dacht een verschil te zien, en volgens mij is die een stukkie groter.

Waarschijnlijk daarom ook een andere kleur, zodat je ze niet kan verwarren met elkaar.

Wij hebben nutrilon, maar die heeft ook een andere kleur. Ik dacht dat ze even groot waren, maar geen idee eigenlijk. De voeding is idd dikker. Hier hadden we eerst een 2 speen (Avent), maar dat is nu een 3 geworden. Fer eet ook gewoon alles op.

Het schepje is inderdaad groter. Ik heb ze naast elkaar gehouden.

Ik geef Esmée nu wat sap in een flesje. Dat gaat goed. De rietjesbeker probeer ik weer over een paar weken.

Ze drinkt nu trouwens weer 800 ml melk op een dag. Misschien weer wat veel, dus daarom maar wat sap tussendoor.