Bij een jongetje vind ik het niet lastig. Dat is gewoon een piemel(tje) Zo noemen we t ook.
Alleen mama, heeft geen piemel… Maar wat heeft mama dan? Tja… Ik noem het een meisjes plasser. Ik vind een vagina niet een woord wat je zoal gebruikt.
Hoe noemen jullie dat nou bij een meisje?
haha dat vond ik ook moeilijk.Tot nu toe noemen we t hier:de voorkant van de billen :lol: ,lees zeker ff dit topic met je mee!
Same here, ik vond het ook heel lastig.
Ik noem het gewoon plasser(tje), dat vond ik eigenlijk de beste oplossing.
Jongens hebben een piep, meisjes een plassertje.
Hier zeggen we dat jongens een piemel hebben en meisjes gewoon een plasser!
En dan komt natuurlijk ook nog de vraag: Waar zit die dan mam??? :shifty:
Daarop heb ik geantwoord dat het bij meisjes een gaatje is dat je niet kan zien.
Hij is nu net 4, later leg ik het hem nog wel eens wat explicieter uit als het nodig is.
een plasser, want daar komt de plas uit… :lol:
wij praten dialekt hier, en zo zeggen de meiden, mama ig hub een pruumke :mrgreen: :inlove:
mama ik heb een pruimpje
en in nederlands zeggen we ook gewoon plasser
wij zeggen gewoon vagina, zo heet t nou eenmaal Ze weet ook wat dr clitoris is.
Ik moest er ook wel even aan wennen hoor, maar het went. En plasser vind ik zo stom klinken. Ik vind het ook wel belangrijk dat ze gewoon goed leren hoe het heet. Mijn zonen weten ook dat penis een ander woord voor piemel is.
Ik zeg altijd dat mama een gaatje heeft… Heel duidelijk (het is toch ook een gaatje)…
Hij snapt nu ook wel dat de baby uit dat gaatje komt (ja ga hem nog niet uitleggen dat mama 2 gaatjes heeft)… Hij wist al wel heel slim te vertellen dat dat gaatje dan wel wat groter moet worden want anders past de baby er niet langs :mrgreen: …
grts patricia
Hier heet een vagina of een chochette (Sjosjette)(spaans voor vagina 8) )
Gewoon vagina. Sinds wanneer is dat een gek woord?
Plasser, kan ook bij een jongen. Pruim :shifty:
Pruimen liggen in de fruitmand hier
Onder de douche had Bram t over mijn piemel. Ik zei; Mama heeft toch geen piemel joh.
Nou, ondanks dat ik t al vele malen had gezegd, vergeet ie t nog wel eens. Dus Hij keek nog maar eens even voor de zekerheid.
… en jawel hoor. MAM…Daar zit ie ie! Je hebt wel een piemel! :shock: :lol:
Gekkie.
@Kroes wrote:
Gewoon vagina. Sinds wanneer is dat een gek woord?
Plasser, kan ook bij een jongen. Pruim :shifty:
Pruimen liggen in de fruitmand hier
Ik heb precies hetzelfde hoor.
Waarom is het zo ‘moeilijk’?
Pruim, voorbillen, frotje, mossel, muts… ik vind het vreselijk.
Sommige mensen zeggen ook dat ze vagina zo plastisch vinden klinken, dan denk ik huh? dat is toch echt de taboe die spreekt, want het is gewoon het woord ervoor.
Ik vind ook dat je een taboe in stand houdt met die maffe benamingen.
Olijf weet ook allang dat ik af en toe ‘bloed heb’. Gewoon als gegeven en ze vindt er niks
raars aan.
Het enige gekke is dat ze anderhalf jaar geleden uitriep: “hee een vagina” waar ze een cavia zag :mrgreen:
Ik had een meisje op de groep dat het woord vagina gebruikte en ik kon er niet aan wennen dat zo’n klein meisje dat woord gebruikte.
Ik vind het geen raar woord ofzo, helemaal niet, maar te deftig of “grote mensen achtig” ofzo :lol: zelf noemden wij het vroeger hum of humpie :lol: geen idee hoe mijn moeder daaraan kwam…
Lenn vraagt wel eens of mama ook een piemel heeft, ik antwoord altijd dat ik een plasser heb…
Ik vind poenie/puni op z’n surinaams wel een leuk woord, maar om dat nou als hollander te gaan gebruiken :think:
Ik vind dat je met plasser ook gewoon het beessie bij de naam noemt.
Voorlopig gebruiken we die dus.
Maar het is niet alleen om mee te plassen… Ik vind dat dus echt niet ‘het beestje bij de naam noemen’.
Mijn dochter vroeg toen ze het woord net kende te pas en te onpas 'heb jij ook een clitoris? ja? Dat voelt fijn he '.
Dat vond ik toch iets minder… :lol: Maar ja, op het moment dat zij als driejarige zit te wriemelen en zegt kijk mama, ik heb ook een kleine piemel…Dan kan je daar niet omheen vind ik.
Maar het is niet alleen om mee te plassen.. Ik vind dat dus echt niet 'het beestje bij de naam noemen'.
Wat doe jij nog meer met je plasser dan???
Mijn zoontje wil graag weten waar mama mee plast. Verder niets.
Ik ga hem toch echt nu nog niet uitleggen over geslachtsgemeenschap e.d..
Zijn piemel is ook gewoon om te plassen hoor, ik heb hem ook nog niet uitgelegd wat hij daar allemaal nog meer mee kan.
Jij wel dan??
Misschiej is het verschil wel dat jij een dochter hebt en ik een zoon.
Mijn zoon weet verder niet ‘wat’ er verder allemaal zit omdat hij zelf natuurlijk een piuemel heeft.
Ik heb geen plasser En met mijn vagina kan ik meer dan alleen plassen.
Ik heb ook twee jongens, en toen zij zo rond de 4 jaar waren kwam er wel al best wat seksuele voorlichting aan te pas.
Mama (en zusje) hebben twee gaatjes, een om te plassen, een voor baby’s/vrijen. Dat weten ze eigenlijk wel al heel lang.