hoe motiveren jullie je zelf om iets te gaan doen ?

Hoi hoi



ik vreg me af hoe jullie je motiveren om iets te gaan doen bijv. in het huishouden.



Ik zelf vindt dat dus echt vreselijk lastig, vaak stel ik het maar steeds uit en dan is het aan het einde van de dag weer haastwerk of het wordt minder goed gedaan.



Ik ben nu met een weeklijst begonnen om meer ritme te krijgen maar dan blijft het motiveren over.

Dus vandaar mijn vraag hoe doen jullie dit ? :slight_smile:

Nou hier http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?p=2535872#2535872 vind ik best wat motivatie.

De kookwekker zou voor jou ook kunnen werken, want in je hoofd duurt een bepaald iets (bv stofzuigen en dweilen) vaak langer dan het echt duurt…je zet de kookwekker op een kwartier. Dan heb je bv het stofzuigen (achter de deuren, de radiatoren meenemen etc) klaar. Dan mag je 5/10 minuutjes pauze en wat drinken. Je zet de kookwekker weer op een kwartiertje en voila het dweilen is ook klaar. :thumbup: En bovenal een lekker muziekje opzetten tijdens het klusje! :thumbup: :mrgreen:

een schop onder je eigen kont geven en gewoon doen … :wink:



Bij mij … gewoon muziek aan … en dan heb ik al meteen zin om iets te gaan doen … :mrgreen: :thumbup:





Zoals nu … zit ik te kokken … maar ik moet nu echt even een was in het machien gooien … maar dan kom je weer leuke topics op kok tegen die je wil lezen en dan stel ik het ook iedere keer uit :oops: :oops:

ik begin altijd met de rotklusjes en alle tijd die ik over hou is vrije tijd :smiley:

Praktische Thuisbegeleiding :stuck_out_tongue:



Nee geintje ik ken het probleem, alleen ik kon me er dan zelfs later op de dag nog niet toe zetten, waardoor je een achterstand krijgt die je bijna niet krijgt weggewerkt. Nu heb ik twee keer anderhalf uur in de week hulp daarbij(dus niet het poetsen maar wel het gaan doen) en ik moet zeggen, het werkt wel…



En ja de spreekwoordelijke schop onder je kont heb je wel nodig…





wekkertje zetten? Als beloning telkens even mogen KOK-ken? cyclus van half uurtje iets doen, en ff zitten? Ik roep ook maar dingen hoor, maar het sleutelwoord blijft gewoon… Je moet het doen!!

wat erg motivberend bij mij werkt is als je weet dat iemand langs komt hahaha



rijg rond 1 uur visite dus heb al gezogen alles netjes ga zo nog een was ophangen.



Van het weekend ben ik jarig dus dan lukt het me opzich wel redelijk maar van die kookwekker houd ik erin

gewoon niet! MOet nu ook aan het werk eigelijk,maar ik heb Yara op psz en Thije is lekker aan het spelen en tja dan wil mamma ook wel eens een keer wat en dat is zekers geen schoonmaken!



Maar gekheid! Ik doe het meestal in de namiddag dat ik snel het huis doorvlieg en in het weekend doe ik het grondig allemaal,dan kan Erik mooi even de kids bezig houden en dan ben ik ook zo weer klaar.

Met de kids erbij wordt vaak de rotzooi groter tijdens het schoonmaken. Van de wal in de sloot noemen ze dat :lol:

Mijn schoonmoeder heeft vorige week het hele huis schoon gemaakt voor me. Mijn motivatie nu is ervoor zorgen dat het redelijk netjes blijft, anders krijg ik de wind van voren!

Muziek helpt hier ook goed, en inderdaad die schop onder je kont :roll:

Ik had vandaag het plan om eens van boven naar beneden te gaan, ben op donderdag altijd de hele dag vrij dus plannen genoeg.



Die visite is een goeie ja, die helpt hier ook!

Of dat ik weet dat ik me verschrikkelijk ga ergeren aan de rotzooi morgen, of van het weekend, dat helpt me vandaag ook een beetje.

Ik ga wel steeds even zitten tussendoor, ik zit bv nu al :wink: Ik was aan het strijken maar ik kreeg honger…

Of ik ga pijntjes voelen en dan moet ik ook even gaan zitten, maar dat komt door de zwangerschap.



Maargoed, vraag maar vaak iemand op de koffie :wink:



Dus…ik ga maar weer naar boven, de strijkplank staat al klaar, hoera :mrgreen:

idd visite doet het prima

muziek ook…

en verder denk ik geregeld nou ja wat geeft het …

en dan blijft het maar even liggen en dan irriteer ik me vanzelf en dan ist zo klaar…

ben op zoek naar een schoonmaakster 8)



heb dus weinig motivatie tips :mrgreen:

Ik kan me er ook niet toe zetten. Maar nu we iedere week kijkers krijgen, is alles keurig.



Al weken ligt de was na het drogen direct gevouwen in de kast (heb ik voorheen nooooooooit gehad :oops: )

De keuken is iedere dag opgeruimd en schoon

De kamer stofvrij en opgeruimd



Ik heb bijna het gevoel dat ik er niet eens meer woon. Maar opgeruimd en schoon is het wel.



Dus, inderdaad, visite en kijkers voor de verkoop, dat werkt voor mij het beste :mrgreen:

Dingen op vaste tijden/dagen doen.



Ik was eerst de maandag en de donderdag vrij en deed dan 's ochtends het huis en 's middags iets voor mezelf.



Nu werk ik 5 middagen en soms de ochtend erbij.

Heb nu ook nog geen ritme daarin, ben net begonnen. Maar de maandagcohtend hou ik erin.



En misschien ook een tip: Een lijstje maken met taken die je die dag moet doen en de pc pas aanzetten als alles gedaan is :wink:

gewoon beginnen en jezelf erna verwennen met kop koffie met wat lekkers ofzo of een mooi tijdschrift of tijd voor jezelf…in het zonnetje zitten in de tuin :mrgreen:

zodra mischa op bed gaat wacht ik even 10-15 minuten (lees internet ik) en daarna ga ik stofzuigen dweilen enz enz

Als dat klaar is ga ik een broodje eten en als hij dan nog slaapt heb ik nog lekker tijd voor internet.

@Heleen wrote:

gewoon beginnen en jezelf erna verwennen met kop koffie met wat lekkers ofzo of een mooi tijdschrift of tijd voor jezelf…in het zonnetje zitten in de tuin :mrgreen:




of KOK :mrgreen:

ik heb zelf van een nederlandse site een schema voor een heel jaar gehaald en uitgeprint en die aan de binnenkant van een keukenkastje geplakt, dat vind ik zelf wel makkelijk, je werpt er af en toe een blik op en dan zie je meteen ooo dit en dat ga ik nog even doen, ik vind het vooral makkelijk omdat de gewone dagelijks dingen die gebeuren wel daar denk je wel aan, maar dingen die je niet zo vaak hoeft te doen staan er wel allemaal op :thumbup:

Een schoon huis wordt mijns inziens zooo overgewaardeerd :roll:



Echt, momenteel is het hier een gekkenhuis, mensen ernstig ziek, een sterfgeval in de familie, manlief die dit jaar afstudeert en daarnaast nog werkt, ikzelf die nog 3,5 dag werkt etc.



Als ik moet kiezen tussen een superclean huis en tijd met Lotte en de familie en vrienden doorbrengen dan is de keuze snel gemaakt :mrgreen: Want wat is er nu echt belangrijk in het leven?

@Ellen69 wrote:

Een schoon huis wordt mijns inziens zooo overgewaardeerd :roll:



Echt, momenteel is het hier een gekkenhuis, mensen ernstig ziek, een sterfgeval in de familie, manlief die dit jaar afstudeert en daarnaast nog werkt, ikzelf die nog 3,5 dag werkt etc.



Als ik moet kiezen tussen een superclean huis en tijd met Lotte en de familie en vrienden doorbrengen dan is de keuze snel gemaakt :mrgreen: Want wat is er nu echt belangrijk in het leven?






tuurlijk kies je voor de familie , maarja het is vaak gewoon lastig om te gaan beginnen. Zit je net lekker achter kok tja dan gaat de tijd weer zo snel. Maar probeer nu eerst me taken te doen en daarna pas kok :lol:

mijn motivatie:



er aan denken hoe het voelt, en eruit ziet als ik de boel gedaan heb :mrgreen:



maar soms ban ik die gedachtes weg en ren ik in de namiddag door het huis heen voordat ik eten ga koken 8) :lol: :mrgreen:



maarrrr, ik heb ook veel aan die site van rhiannon :thumbup: op de een of andere manier gaat het me nu makelijker af. idd die 10-15 minuten stofzuigen is top. ik zet mn timeklok van mn mobiel :thumbup: zelfs in 10 minuten heb ik 4 deuren schoon :o :dance:



succes,



oja, of een van kids van je klusjes laten doen voor een klein centje :lol: :lol: