hoe motiveren jullie je zelf om iets te gaan doen ?

@Mutsie86 wrote:

Dingen op vaste tijden/dagen doen.



Ik was eerst de maandag en de donderdag vrij en deed dan 's ochtends het huis en 's middags iets voor mezelf.



Nu werk ik 5 middagen en soms de ochtend erbij.

Heb nu ook nog geen ritme daarin, ben net begonnen. Maar de maandagcohtend hou ik erin.



En misschien ook een tip: Een lijstje maken met taken die je die dag moet doen en de pc pas aanzetten als alles gedaan is :wink:




He, dit zou voor mij weleens kunnen werken! :smiley:

(alleen nu nog die schop onder mā€™n kontā€¦ :roll: )



Hier rommel ik maar wat aan eigenlijkā€¦Doe alles wat ik op dat moment tegenkom en ik moet er dan ook maar net zin in hebbenā€¦Ben een erg slechte huisvrouw moet ik zeggen. Ik zeg eerlijk dat ik liever lui dan moe ben, ik lees liever een boek of ga liever wat met Ilja doen dan dat ik ga stofzuigen. Maar ja, ik weet ook wel dat het gewoon moet gebeuren, een schoon en opgeruimd huis is ook belangrijk, dat zie ik nu ook wel in. Er zit vooruitgang in maar het is hier eigenlijk vaak met de franse slag, en eens in de zoveel tijd krijg ik ineens zoā€™n schoonmaakwoede-aanval en dan kan ik niet meer stoppen. Resultaat: schoon huis en afgepeigerde mama die dagen tot niks in staat is (bij wijze van spreken dan)! :oops: Ik moet dus wat beter gaan plannen!



Oh ja, nog een tip: vorige week rook in aan mā€™n nieuwe schoonmaakmiddel: Ajax lentebloem, en kreeg zowaar zin om mā€™n hele huis schoon te maken! (ruikt zo lekker!) Misschien een bruikbare tip voor anderen? :lol:

Muziekje opzetten en het gewoon doen en inderdaad beloon jezelf daarna met iets leuks of lekkers. Bij mij werkt een reepje chocola en een kopje thee altijd wel :drool:

Ik kan het me echt niet veroorloven om ā€œniks te doenā€ in de huishouding. Dan blijft alles maar liggen en mijn vriend helpt me welā€¦ heelafentoe :roll: en Duncan is ook niet echt een opruimer dus ik moet welā€¦



Maar ik vind het ook niet zo ergā€¦

Ik heb nooit moeite om te beginnenā€¦



Onze badkamer is net klaarā€¦dus veel stof in t huisā€¦ik eet nu 2 crackers,pak zo een emmer sop en ga op zolder beginnenā€¦

Normaal verdeel ik de werkzaamheden over de dagen heen,meestal zorg ik ervoor dat de middagen vrij zijn zodat ik lekker met de kids buiten kan zijnā€¦heerlijkā€¦

Ik kan u wel zeggen. Ik ben gistermiddag begonnen met erg grote schoonmaak in de kamer. Alles uitgeruimd en gewassen en weer ingeruimd enz enz.Lekker druk geweest. Dus tot zo ver geen probleem.

Ook de auto van binnen helemaal gedaan.

Maar nu NA de schoonmaak zag ik hier opo de muur ineens een spin kruipen :shock: :shock: :shock: en nog erger toen ik gisteravond terug reed met de auto viel er eentje net voor mijn neus langs naar beneden :shock: :shock: :shock: :shock: :cry: :cry: :cry:

Ohhhhhhhhhhhhhhh bahhhhhhhhh wat haat ik die beesten. Je zou er bijna van verongelukken zeg! Hoog op de rem gesprongen en uitgestapt.Hij zat gewoon op MIJN stoel! Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Scheelt da tik altijd wel een vliegenklapper in de auto heb liggen en daarmee heb ik hem maar dood gemaaakt.

Wat een ellende altijd zeg met die beesten!

Maar goed als je dus grondig schoonmaakt dan komen ze altijd te voorschijn.

Dus ik zou zeggen gewoon niet meer zo grondog schoonmaken.

Hahahahaha schoen :lol: :lol:

Oh Schoen :shock: Als ik dat soort verhalen lees ga ik altijd meteen om me heen kijken of er niets op de muur zit, bv vlak achter me :shifty:



In de auto heb ik ook weleens gehad, afschuwelijk :shock: gelukkig heb je geen ongeluk gekregen, brrrrrr