Hoe maak je lekkere macaroni??

Hoi Hoi,

Ik zag in het “wat eten we vandaag” topic al heel wat keren de Macaroni voorbij komen.

Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik dat al jaaaaaaaaaaaaren niet meer gegeten heb, want bij ons gaat de zelfde saus door spaghettie als door de macaroni.

En dan vindt ik spaghettie makkelijker eten :wink:

Dus vandaar de vraag hoe maak jullie macaronie? :smiley:

SUGO pikant van de Appie, met Italiaanse groente mix van diezelfde meneer A. en rundergehakt.

Macaroni koken volgens verpakking. Ipv zout een bouillonblokje door het water. Als de pasta erin gaat beetje olijfolie in het water en een keer goed roeren. Dan kleeft het niet zo.

Gehakt in wokpan zonder extra boter. Italiaanse kruiden en knoflook toevoegen naar smaak. Ik zeg niet te weinig. Gehakt roerbakken tot het bruin is. Dan de groente erbij. Als de groente beetje zacht aan het worden is (niet papperig!) dan de saus erdoor. Warm laten worden, dan gare macaroni erbij.

Serveren met geraspte kaas. :drool:

Hier maak ik het steeds verschillend

als ik tijd heb zal ik ze is voor je opschrijven :mrgreen:

wauw dat klinkt lekker zeg :drool: laat maar komen die lekkere macaronie recepten…

Alhoewel wij echte fans zijn van italiaans eten, zijn wij wat macaroni betreft echte barbaren. Macaroni eten wij echt op z’n Hollands:D :

Ingredienten

450 gram elleboogjespasta (liefst van Grand d’Italia en niet van Honig!)

1 prei

1 rode paprika

2 uien

2 dikke plakken schouderham

2 dikke plakken boterhamworst

6 eieren

geraspte kaas (Gran Pardano)

Heinz tomatenketchup of ketjap

peper&zout

olijfolie

nodig:

1 zak schelpjespast oid

350 gram rundergehakt

1 ui in kleine stukjes

2 teentjes knoflook

halve rode paprika in kleine stukjes

2 a drie tomaten in blokjes

doosje champignons

2 a 3 bouillonblokjes

2 a 3 blikjes tomatenpuree

verse basilicumblaadjes in stukjes gescheurd

Gehakt rul bakken met uien en knoflook, paprika erbij. Ondertussen een flinke koffiemok bouillon maken en die eroverheen gieten. Tomatenpuree en tomatenblokjes toevoegen. Champignons toevoegen (zonder champignons kan ie ook) Dan de boel laten pruttelen. Pasta koken. Op het laatst de gescheurde basilicumblaadjes erdoorheen roeren.

Erg lekker met parmezaanse kaas.

Ik doe er altijd vd conimex een zakje bahmigoreng door…

GEwoon lekker kruiden zonder tomaten prut :silenced: …Want dat hoort niet door de macaronie vindt ik :mrgreen:

Dit tezamen met gehakt een flinke lepel geperste knoflook, wat zoete soja, en een zoet-uitje…

Het resulaat mag er dan echt zijn :mrgreen:

Ik gebruik:

• half om half gehakt
  • elleboogjes (duhh haha)
  • macaroni groentepakket
  • champignons
  • mix voor macaroni van honig of de aldi.
  • kruiden: gehaktkruiden en soms pastakruiden, italiaanse kruiden etc etc

Ik rul de gehakt, doe er wat gehaktkruiden bij.

Daarna groente en champignons erbij en eventueel wat kruiden.

Stukje peper erbij voor de pittigheid.

Ondertussen de elleboogjes koken.

als de groente genoeg gaar is, de macaronimix erbij

En als laatste: elleboogjes erbij husselen.

Ik krijg er al weer trek in :drool: :drool:

Ik maak het altijd heel makkelijk…hamblokjes, geraspte kaas, tomatenpuree en that’s it. Soms als ik zin heb doe ik er nog wat kruidenroomkaas doorheen zodat het wat smeuïger wordt. :drool:

meiden het klinkt nu allemaal al onwijs lekker :drool:

En eigenlijk makkelijker als dat ik verwacht had, voel me zelfs doen dat ik het zelf nooit bedacht heb :oops:

Meer recepten zijn nog steeds welkom hoor :mrgreen:

ik kook altijd volkoren macaroni

saus:

half kilo half om half gehakt rulbakken, zakje groenten erdoor (veeel groenten) 2 plakken boterhamworst (bij de ah heb je die dikke plakken :drool: ) erdoor snijden. Zakje honig macaroni/spaghettisaus erdoor… jummie

kruid het gehakt nog wel trouwens met knoflookpeper

onze versie…

3 paprika’s rood groen en geel

2 uien

prei

champignonnetjes

smac (grote blik)

gehakt (1 pond)

pak macaroni van de honig,

en een macaronimix van de honig

en als sausje gebruiken wij curry of kethup :drool: :drool:

@Kers wrote:

Ik maak het altijd heel makkelijk…hamblokjes, geraspte kaas, tomatenpuree en that’s it. Soms als ik zin heb doe ik er nog wat kruidenroomkaas doorheen zodat het wat smeuïger wordt. :drool:

wij eten het ook zo

alleen ipv hamblokjes doen wij smakblokjes :mrgreen:

Hier ook heel barbaars uit een pakje :mrgreen: Ik neem de Honig mix voor nasi, da’s lekkerder :drool: :drool: En altijd een blikje tomatenpuree erdoor.

Verder gewoon volgend de verpakking :oops:

meiden wat is Smac ? :oops:

En nasi mix?? daar heb ik toch nooit over nagedacht om dat in pasta te gebruiken :slight_smile:

Het lekkerste vind ik het bijzonder ouderwets… :oops:

Lekkere balletjes gehakt draaien van half om half gehakt gekruid met nootmuskaat, kerrie, peper en zout.

Een paar grote uien snipperen.

Deze bijna bruin bakken in een grote pan, gehakt balletjes erdoorheen bakken, daarna blikje tomatenpuree erdoor. Macaroni koken, deze erdoor heen en klaar is kees.

Benodigdheden:

• half om half gehakt
  • kruiden (zout, peper, kerrie, nootmuskaat)
  • paar grote uien
  • macaroni

Doe daar een lekkere aangemaakte sla bij en je hebt een heerlijke maaltijd.

Zelf maken we het nogal eens verschillend maar deze vind ik gewoon erg lekker. Zo eet ik het wel bij mijn moeder. :drool: :drool:

@Kers wrote:

Mijn moeder maakte het vroeger ook zo(nog steeds eigenlijk maar ik ben er zo weinig :wink: ) Alleen mengde zij er slagroom door de tomatenpuree en dan alle ingredienten(dus de hamblokjes, saus en gekookte paste, niet de kaas) door elkaar husselen en in een ovenschaal. Daar strooi je dan de kaas overheen. Dit kun je dus al van te voren doen, als je klaar bent om te eten doe je het geheel in de oven tot het door en door warm is en de kaas een lekker krokant korstje(=het lekkerste van het hele gerecht :drool: ) geworden is :drool: Al vind ik persoonlijk dat daar te weinig groenten in zit :shifty: , dus doe ik er vaak nog plakjes prei, dobbelsteentjes courgette of andere groenten bij :wink:

@dragon wrote:

meiden wat is Smac ? :oops:

En nasi mix?? daar heb ik toch nooit over nagedacht om dat in pasta te gebruiken :slight_smile:

Met nasimix noemen we hier de oma spaghetti. Aangezien mijn moeder pas is overleden heb ik hem heeeeeeeel veel gemaakt omdat ik bang was dat het anders niet meer zou lukken, dat ik zou vergeten wat erin gaat.

Zij bakte eerst het gehakt, dan een kleine prei erin, halve paprika erbij en een paar flinke scheppen nasi mix van conimex. Vervolgens flinke klodder bbq saus en een in blokjes gesneden tomaat. Dan de spaghetti of andere pasta erbij en doorroeren. Zout naar smaak. Dit is dus ook geen tomatenprutpasta maar een wat ‘drogere’ versie. Iedereen lust het, tenminste, tot nu toe nog niemand ontdekt die het niet wilde inclusief m’n eigen zoontje dat nogal kieskeurig is.

Grappig, had verder ook nog nooit gehoord dat andere mensen nasi mix gebruikten voor spaghetti :mrgreen:

P.S. Ik ben helemaal afgekickt van de pakjes en potjes kant en klaar, vind het echt veel lekkerder met bouillon en zelf kruiden toevoegen.

http://www.ah.nl/allerhande/kookschrift/recept.jsp?userid=100848&id=67953

Deze is ook errug lekker, komt van een amerikaanse kokkin die eens op de oprah show was, omdat ie zonder vlees was heb ik hem toen uitgeprobeerd, erg jammie! Vond het nu bij ah, met de ingredienten vertaald, de rest is nog in het engels zag ik.

Ik gooi behalve gehakt, veel groente (net wat ik heb, maar meestal champs, paprika, prei, ui, soms een kant-en-klaar macaronipakket) en een of andere kant-en-klare saus of mix er ook nog een gebakken ei en augurk door. Voor manlief hoeft dat niet, maar ik ben het gewend (van mezelf, hihi) en ik vind het lekker. En natuurlijk kaas erover, hmm. Morgen weer boodschappen doen, heb alweer een menu-idee :drool: .