Hoe maak je lekkere macaroni??

@yvon wrote:

nodig:

1 zak schelpjespast oid

350 gram rundergehakt

1 ui in kleine stukjes

2 teentjes knoflook

halve rode paprika in kleine stukjes

2 a drie tomaten in blokjes

doosje champignons

2 a 3 bouillonblokjes

2 a 3 blikjes tomatenpuree

verse basilicumblaadjes in stukjes gescheurd

Gehakt rul bakken met uien en knoflook, paprika erbij. Ondertussen een flinke koffiemok bouillon maken en die eroverheen gieten. Tomatenpuree en tomatenblokjes toevoegen. Champignons toevoegen (zonder champignons kan ie ook) Dan de boel laten pruttelen. Pasta koken. Op het laatst de gescheurde basilicumblaadjes erdoorheen roeren.

Erg lekker met parmezaanse kaas.

Staat genoteerd :mrgreen:

Hier het lekkerste recept al zeg ik het zelf, we zijn allemaal fan.

Honig elleboogjes

Pakje mix van Knorr

400 gram rundergehakt (geen half om half)

Pakket groenten (prei/ui/paprika) eventueel nog champignons toevoegen.

2 kleine kuipjes tomatenpuree

Potje rode pesto van de Aldi

Op tafel er geraspte jong belegen kaas overheen :drool: :drool: :drool: :drool:

Als afwisseling vind ik er kruidenroomkaas ipv rode pesto ook erg lekker in!

300 gr gehakt

2 tuinkruidenbouilonblokjes

3 blikjes tomatenpuree

italiaanse kruidenmix vers of potje

champions/paprika/courgette

meestal op het bord nog wat ketjap erover en een oude kaas

en sla met tomaat/komkommer/feta erbij

of

gehakt

slagroom

kruidenbouillon

zout/peper/italiaanse kruiden

gorgonzola

ik vind dat je in iedergeval nooit de saus en de macaroni door elkaar moet doen; dan gaat de smaak weg ook al doe je er nog zoveel door.

oh ja bij die laatste natuurlijk ook dezelfde groenten erdoor als de bovenste en sla erbij.

@dragon wrote:

meiden wat is Smac ? :oops:

En nasi mix?? daar heb ik toch nooit over nagedacht om dat in pasta te gebruiken :slight_smile:

smac is gewoon een soort worst (boterhamworst in blik)

Meiden die boulionblokjes hoe en waar doen jullie die door heen??

Door het kookwater van de macaronie of moet je deze verkruimelen door de “saus” heen??

Kimmetje: Dank je wel! moet zeggen dat ik het nog nooit gezien heb laat staan dat ik er ooit eens over gehoord heb :slight_smile:

Zal eens goed op letten in de supermarkt :slight_smile:

spam!!! :sick:

macaroni koken

kaas saus maken met bloem, boter, melk, en geraspte jonge kaas. blokjes danish blue kaas redoor. saus en pasta mengen. broodkruimels in pan met boter en knoflook bruin bakken, parmesan erdoor, over de pasta sprinkelen’ goede olijf olie erover druppelen.

pasta en saus altijd mengen anders word de pasta koud en kleverig.

hier 2 veelgegeten recepten.

350 gram rundergehakt of tartaar rullen met 2 uitjes en 1 teen knoflook.

Dan een rode paprika erdoor en een zak boeren soepgroenten van ongeveer 300 gram.

Dan 2 blikken gepelde tomatenblokjes op sap en een doosje champignons in plakjes.

als kruiden doen we er een zakje mix voor macaroni en spaghetti bij van knorr. Maar dan zonder het water wat er bij moet want de sappen van de tomatenblokjes zijn zat.

Als het goed smaakt zet ik de pit uit en laat dan nog zeker 200 gram geraspte belegen kaas smelten door de saus.

Wij eten dit met allerlei varianten macaroni. Peter en Ruud doen er graag nog augurken en extra geraspte kaas(parmesan) door.

Een ander macaroni gerecht wat we heerlijk vinden en wat echt supersnel klaar is…

400 gram kipfilet in blokjes, even laten staan met een marinade van 2 eetlepels zonnebloemolie, 1 teentje knoflook uitgeperst en 1 eetlepel kipkruiden van stegeman.

Vervolgens de kipblokjes roerbakken met 1 uitje, dan een zak fijne soepgroenten erbij en een doosje champignons en vervolgens 1 grote zak geraspte jong belegen kaas… verder geen kruiden of sausjes.

Gewoon zo met de draderige gesmolten kaas eten met de macaroni. :drool:

Ik heb vandaag de variant met gehakt, smac, champignons en paprika, mix voor macaroni van honig en een blikje tomatenpuree uitgeprobeerd en het was echt HEERLIJK. We hebben gesmuld. Dit ga ik dus vaker maken! :drool: :drool:

vegetarische (asociaal gemakkelijke en snelle) favoriet hier:

seitan in boullion (grote glazen pot in natuurwinkel)

grote macaroni bv penne

perzik (eventueel uit blik)

roomsaus met basillicum van knorr -eventueel 2 zakjes-

pak soepgroenten uit de diepvries van de appie met prei, bleekselderij, wortel, bloemkool, tuinerwten, tomaat en bladselderij - of andere variant als jij dat lekkerder vind :wink:

seitan afgieten en goed afspoelen zodat het zout er goed af gaat

seitan op hoog vuur in wok extra lang bakken tot goed donker en knapperig - niet in boter maar met olie-

water koken, soepgroenten erin samen met de macaroni: samen koken tot macaroni gaar is. moet macaroni langer dan 8 minuten koken dan soepgroenten 8 minuten voor einde kooktijd toevoegen.

perzik in stukjes snijden en opwarmen in de magnetron.

roomsaus volgens opschrift pakje klaarmaken.

macaroni/groenten afgieten en op de seitan in de wok gooien

saus erbij, perzik erbij…roeren maar :mrgreen:

daarna prutje in kommetje doen, tv aanzetten en lekker smikkelen :drool: :lol:

Wij maken het ook wel eens met een pot tomaten-room saus van Chicken Tonight.

Gehakt rullen, groeten erbij (ui, paprika, champions) daarna de pot tomaten-room saus erdoorheen en klaar.

En in de tussentijd kook je je pasta.

@Netty wrote:

Het lekkerste vind ik het bijzonder ouderwets… :oops:

Lekkere balletjes gehakt draaien van half om half gehakt gekruid met nootmuskaat, kerrie, peper en zout.

Een paar grote uien snipperen.

Deze bijna bruin bakken in een grote pan, gehakt balletjes erdoorheen bakken, daarna blikje tomatenpuree erdoor. Macaroni koken, deze erdoor heen en klaar is kees.

Benodigdheden:
  • half om half gehakt
  • kruiden (zout, peper, kerrie, nootmuskaat)
  • paar grote uien
  • macaroni

Doe daar een lekkere aangemaakte sla bij en je hebt een heerlijke maaltijd.

Zelf maken we het nogal eens verschillend maar deze vind ik gewoon erg lekker. Zo eet ik het wel bij mijn moeder. :drool: :drool:

Ohhhhhhhh…ik ook!!! Met specieboontjes erbij…(uit blik) en zonder de sla… En echt…dat is voor mij de lekkerste macaroni ever!!

Mijn kinderen vinden kde kant en klare saus van ah huismerk lekker… Ik begin altijd met een flinke ui, dan of prei of iets van courgette of paprika heel fijn erdoor… En dan met gehakt…

Ik snij er meestal tomaatjes bij… en pastakaas erover…

Ik houd niet zo van veel groente door de macaroni.

Eerst bak ik het gehakt rul (haf om half) Daar doe ik nog 2 teentjes knoflook bij, een grote ui gesnipperd en champignons in plakjes. Vervolgens tomatenpuree en sambal. Saus erbij en klaar. (napolitaanse met basillicum) Bij de saus doe ik altijd nog een beetje dille.

Pasta wordt hier altijd gekookt met een boullionblokje in het water.

geraspte kaas erbij en heerlijk eten!

Heel simpel met gorgonzola is ook erg lekker vind ik (de kinderen dus niet). Bechamelsausje maken (met maizena en dan de gorgonzola erdoor laten smelten). Als dat te veel naar gorgonzola smaakt en je wilt schnellllll klaar zijn: zakje kaassaus van knorr aanmaken en daar de gorgonzola in smelten.

Het is wel een beetje machtig, ik wil er altijd een groene sla naast hebben.