Hoe ligt jullie baby en waarom (of waarom niet)

Ik ben benieuwd hoe jullie baby’s slapen. Op de rug, zij, of buik en waarom wel of waarom niet.

Noémi zou namelijk t liefst op haar buik slapen zijn we achter, maar ivm wiegendood durf ik dit niet zo goed.

Op de rug is het veiligst zeggen ze nu (veranderd ook steeds maar goed), maar stel nou dat ze flink spugen??

Ze ligt nu op haar zij, dan kan ze ook makkelijker haar duim vinden :wink: (toch lastig als je zelfs nog niet hebt ontdekt dat je handen hebt :mrgreen: )

Maar ik blijf t lastig vinden, want hoor van sommigen ook dat ook zijligging niet zo super is ivm wiegendood.



Kortom hoe ligt jullie kleine en waarom wel of niet.

Elyze ligt op dr buik op dit moment nog ingebakerd.

Pas als ze zelf goed kan draaien mag ze van mij op dr buik.

(maar dit doet ze waarschijnlijk zelf wel dan :mrgreen: )



ze ligt zo inderdaad ivm wiegedood…

Nianne lag altijd, om en om rechts/links, op haar zij. Wilde echt niet op haar rug slapen.

Op een gegeven moment hebben we van die blokjes die steun geven in de rug en in de buik kunnen lenen van iemand zodat ze zeker niet op haar buikje zou rollen (deden we eerst met een handdoek en dan oprollen maar dat hielp niet meer).



Nu leggen we haar altijd op haar rug in bed en vinden haar meestal op haar buik, dwars in bed terug ! :inlove:

wessel slaapt heerlijk op zijn rug.

Cleo ligt op dr rug met dr hoofdje opzij, ze ligt in een slaapzak dus ze zou evt op dr zij kunnen maar dat doet ze niet.



met spugen draaien ze zelf het hoofdje opzij dus kunnen ze niet stikken

Ik leg Thijmen altijd op zijn rug.

maar ja zodra ze zelf beginnen te draaien doe je er niks meer aan.

Dus ik vind meneertje regelmatig op zijn buik met zijn kont omhoog :inlove:

In bed ligt Benthe op haar rug, maar ik zie haar in de box steeds vaker op haar zij slapen…

Denk als ze sterk genoeg is om onder de dekens te draaien, ze op haar zij zal gaan slapen… Of op haar buik, zoals mama en zus…

Ons ventje slaapt momenteel vaak op zijn buik. Leg ik hem op zijn zij, dan draait hij zich meteen weer terug. :roll: :lol: Maar hij is nu 1 jaar oud, dus qua veiligheid maak ik me wat minder druk. Tot een paar maanden geleden lag hij altijd op zijn rug.

hier sliep ie totdat hij zelf kon rollen op zijn zij.

om en om.

vanwege het spugen (reflux), want hij draaide zijn hoofd niet weg, en hij stikte zowat in zijn spuug…



hijheeft toen een tijdje graag op zijn buik gelegen

en nu slaapt ie eigenlijk nog steeds op zijn buik of zij.

Yeline ligt altijd op dr buik te slapen

Daniël leggen we altijd op zijn rug in bed, maar hij draait zichzelf op zijn zij. Dat is sinds een maandje, daarvoor sliep hij gewoon op zijn rug.

Mila ligt ook altijd op dr rug… omdat wij haar zo neerleggen :mrgreen:



Dit inderdaad op advies van de kraamverzorgster ivm wiegendood.



Ze slaapt overigens prima zo hoor, ligt op dr rug en dan het liefst met de armpjes gestrekt langs dr oren gestrekt omhoog. Geen porem want t lijkt net of ze overvallen wordt ofzo :mrgreen: Maar ze zal t wel prettig vinden haha

Mila ligt ook altijd op dr rug… omdat wij haar zo neerleggen :mrgreen:



Dit inderdaad op advies van de kraamverzorgster ivm wiegendood.



Ze slaapt overigens prima zo hoor, ligt op dr rug en dan het liefst met de armpjes gestrekt langs dr oren gestrekt omhoog. Geen porem want t lijkt net of ze overvallen wordt ofzo :mrgreen: Maar ze zal t wel prettig vinden haha

Juul slaapt het liefst bij mij op de arm, maar aangezien mama niet achterlijk is, slaapt hij in bed op z’n rug. Hij is nog niet bezig met draaien, ik ga er van uit dat dat nog komt, hij heeft denk ik nog geen behoefte om anders te gaan liggen…

Ik dacht ook dat een baby automatisch zijn/haar hoofdje zou draaien als ie moet spugen, maar Juul heeft zich een aantal keer flink verslikt met spugen.

Sam ligt ook op de buik! Af en toe ook op zn zij, maar meestal op de buik! (Hij rolt eigenlijk altijd automatisch op zn buikje!) Altijd al gedaan! :thumbup:

Aniek heeft altijd op haar rug geslapen, als baby maar nu nog. Net d’r vader… :inlove:



Peter kon met 10 weken al zelf omrollen en heeft vanaf die tijd altijd op zijn buik geslapen, tegenhouden kon ik het niet.

Bang voor wiegedood ben ik niet geweest, overdag slapen ze hier met een babyfoon en ik ben altijd regelmatig gaan checken en snachts sliep hij bij ons op de kamer tot wel 10 maanden aan toe en tegen die leeftijd kunnen ze zelf wel zo bewegen en draaien dat het niet zo heel veel kwaad meer kan.

Oeps, gestemd zonder eerst te lezen.

De eerste 4-5 maanden lagen mijn kinderen zoals aanbevolen en achtergelaten op hun rug, daarna ontpopte 2 van de 3 zich als buikliggers waarover ik me geen zorgen maakte omdat ze hun hoofd al goed konden optillen.

Nikkie slaapt op haar rug. 's Avonds slaapt ze vaak beneden en ligt dan op haar buik. Ze valt dan nl. buik-op-buik in slaap bij mij of hubbie. Als we haar van onze buik peuteren, laten we haar vaak op de buik liggen.



Bo heeft als baby eerst op haar rug gelegen, daarna op haar zij (om-en-om) omdat ze een plat achterhoofdje kreeg. Ze sliep toen in de safety-sleep. Toen we die hebben afgeschaft, sliep ze veel op haar buik met d’r kont omhoog. Nu slaapt ze meestal op haar zij.

Zoë sliep als baby op haar zij en later op haar ruggetje. Toen ze zich om kon draaien ging ze op haar buik liggen en nu ligt ze, net als ik, in een halve zij/buik ligging.



Julia ligt vanaf dat ze 8 weken is op haar buik en dat is niet meer veranderd :wink: Eng? Ja in het begin vond ik het eng, maar ze kon haar hoofdje al zo goed omhoog houden en ze draaide op haar buik haar hoofdje iedere keer de andere kant op (in haar slaap dus). Dus het zat wel goed en we hadden eindelijk weer een meisje wat sliep :inlove: