Hoe ligt jullie baby en waarom (of waarom niet)

Quinten slaapt op zijn zij en niet om en om… Hij doet 1 slaapje per dag op zijn linkerzij en de rest op zijn rechterzij omdat hij een sterke voorkeurshouding heeft en zijn hoofdje begon af te platten. Inmiddels is zijn hoofdje al weer mooi bijgetrokken.

Nu laat ik 'm af en toe ook op zijn rug slapen en dan draai ik zijn hoofdje naar rechts als hij slaapt.



Lynn heeft altijd (in het begin) om en om op haar zij geslapen op advies van de kraamverzorgster en vanwege reflux. Lynn draaide haar hoofdje ook lang niet altijd bij het spugen…

Nu slaapt ze op haar zij of op haar buik.

Mn zoontje heeft een tijd op zn rug geslapen maar omdat zn hoofdje ook voorkeurshouding had, later op zn zij geprobeerd. Aangezien hij direct doorrolde naar zn buik was dat ook een ramp. Uiteindelijk strijd opgegeven en op zn buik laten slapen. Dat doet hij nu nog altijd.

Bij spugen in bed draaide hij ook zn hoofdje niet weg, en stikte eens ook bijna in zn spuug. Doodeng! Niet elk kindje draait het hoofdje opzij helaas.

Jayden de eerste twee weken op de zij,maar daarna wilde hij absoluut niet op de rug slapen, dus een echt buikslaper,ik denk dat dat ook te maken had met zijn krampjes,want na 3 maanden kon ik hem gewoon op zijn rug te slapen leggen, ik had overigens een camera in zijn bedje geplaatst zodat ik hem beneden rustig in de gaten kon houden :thumbup:

Don lag eerst op zijn zij.

Maar nu omdat hij al zo beweeglijk is slaapt hij op zijn rug en dat geeft mij toch wel een veilig gevoel.

Hij sliep eerst in een mand die we hadden gekregen en later in zijn bedje maar om een of andere reden wil hij dat nu niet meer en slaapt dus weer in zijn mand heel vreemd :?

Ik weet dat het veiliger is (schijnt) om ze op hun rug te laten slapen, maar Friso slaapt op zijn zij, de ene keer de ene kant de andere keer de andere. Dit deden ze in het ziekenhuis zo, en we zijn het blijven doen. Sinds kort draait hij zich om. Op zijn rug. Dus nu leggen we hem wel eens op zijn rug, maar dan slaapt hij toch onrustiger.



Groetjes,

Femke

Maud ligt op haar rug. Eigenlijk al vanaf haar geboorte. We legde haar wel op haar zij, maar iedere ker lag ze weer op haar rug.

Ze probeert nu trouwens wel telkens op haar buik te gaan liggen, het lukt nog niet maar dat duurt niet lang meer.