Hoe leer ik mijn dochter haar neus snuiten?

Ze is 3 1/2 jaar en ik krijg het haar niet geleerd.

Ze snuift in haar zakdoek in plaats van dat ze door haar neus blaast.

Of ze veegt alleen haar neus af.

Wie heeft er tips?

Of kunnen kinderen pas later echt snuiten?

Geen flauw idee hoe je het ze aanleert.

Dylano is nu 20 maanden en doet het al.

Als ik de zakdoek tegen zijn neus aan hou dat snuift hij :smiley:

En zo doen we dat een paar keer achter elkaar.

Kaylee kan het ook niet… geen idee hoe ik t haar moet aanleren, alles wat ik probeer lukt haar gewoon niet.

Misschien kan je haar leren om te “blazen” met haar neus. Anique snapt dat wel en snuit dus ook gewoon zelf haar neusje.

laat je kind blazen en als ze dat doen doe je hun mond dicht , zo voelen ze dat de lucht door hun neus heen gaat en dan een zakdoekje ervoor . :thumbup:

Laura kon het gewoon ineens…

Misschien helpt het om uit te leggen, dat ze niet door de mond mag blazen (mond dichthouden dus), en dus alleen door de neus blazen.

Kun je ook een leuk spelletje van maken om het te oefenen (een watje of pingpongballetje weg proberen te blazen).

Dat probeer ik allemaal al, maar ook als ik vraag of ze diep ademhaalt, dus via haar neus, dan lukt dat haar niet, ze doet wel haar hoofd naar achteren :inlove: maar snapt het echt niet.

Ik doe het al heel lang voor ook.

Ik ben vanmorgen gestopt en dacht: ik post de vraag hier eens, maar ben van plan elke dag 5 minuten ofzo te gaan oefenen.

Als ze straks naar school gaat hoop ik wel dat ze het zelf kan…

Wat jij schreef Meijs, met de neus iets wegblazen, dat bedacht ik me vanmorgen ook, dat ga ik proberen, bedankt!

@Rineke wrote:

Wat jij schreef Meijs, met de neus iets wegblazen, dat bedacht ik me vanmorgen ook, dat ga ik proberen, bedankt!

Wie weet werkt het. Ik zou het dan zo doen: neus boven de tafelrand, en mond eronder, dus dan kun je ook echt niet smokkelen.

En als het niet lukt, dan niet toch? Komt vast vanzelf wel een keer.

Is het trouwens niet gezonder om je neus op te halen dan om te snuiten?(klinkt niet erg smakelijk - maar zoiets heb ik ooit eens gelezen)

ik zei ook: blazen met de neus 8)

hier hebi k het ook zo geleerd.

Gezegd: mond dicht houden en dan blazen met je neus.

Dat blazen met de neus heb ik hier ook al tig keer geprobeerd, maar echt niet dat het kwartje valt hoor… ze snapt het gewoon niet. Dan maar niet, komt vanzelf wel een keer.

Nou, Vicky, ik ben blij dat jij ook hebt gereageerd, dan is Daniëlle niet alleen.

Ze is echt niet eigenwijs, probeert het echt. Het zal inderdaad wel een keer goed komen :wink:

Hier nog zo een :wink: … heb al vanalles uitgelegd, geprobeerd en hij probeert het echt maar kan gewoon niet snuiten :think: .

Hij haalt z’n neus op maar “blazen” door z’n neus lukt niet.

Als ie verkouden is, loopt ie gewoon heel de dag te snuiven en anders haalt ie de snotjes er gewoon met z’n vinger uit :roll: …

Ik lees dus nog even mee, mochten er nog meer tips komen :smiley: !

Neus zit vol op het moment dus blazen naar het watje gaat echt niet vandaag :frowning:

Hier hetzelfde probleem gehad. Lizan kreeg het ook niet voor elkaar. Wel blazen door haar neus, maar met een zakdoek erbij gebeurde er vanalles behalve snuiten :lol: Nu een maand geleden ofzo deed ze het plotseling zelf. Mijn idee, blijven uitleggen en op een gegeven moment valt het kwartje opeens. :clap:

:dance: Gisteren ging het twee keer goed. Daarna niet meer, maar we houden vol!

das toch al 2x he !! voor je het weet valt het eurootje en weten ze niet beter :thumbup: :dance:

Marit kon het vrij vroeg…zo rond 1 jaar…We vroegen haar toen altijd wat een konijntje doet…Dan trok ze haar neus iets omhoog en snoof ze in en uit :wink: …Uiteindelijk is hier het snuiten uit gekomen…

Misschien zoiets gaan proberen? :think:

@~Claudia28~ wrote:

Marit kon het vrij vroeg…zo rond 1 jaar…We vroegen haar toen altijd wat een konijntje doet…Dan trok ze haar neus iets omhoog en snoof ze in en uit :wink: …Uiteindelijk is hier het snuiten uit gekomen…

Misschien zoiets gaan proberen? :think:

Ja zo hebben wij dat bij Dorien ook aangeleerd…