Hoe leer ik mijn dochter haar neus snuiten?

@juudje1985 wrote:

@~Claudia28~ wrote:
Marit kon het vrij vroeg…zo rond 1 jaar…We vroegen haar toen altijd wat een konijntje doet…Dan trok ze haar neus iets omhoog en snoof ze in en uit :wink: …Uiteindelijk is hier het snuiten uit gekomen…

Misschien zoiets gaan proberen? :think:

Ja zo hebben wij dat bij Dorien ook aangeleerd…

Zo hebben wij het Lienke en Rick ook geleerd. Allebei konden ze het vanaf 1,5 jaar ongeveer.

Succes met oefenen!

@~Claudia28~ wrote:

Marit kon het vrij vroeg…zo rond 1 jaar…We vroegen haar toen altijd wat een konijntje doet…Dan trok ze haar neus iets omhoog en snoof ze in en uit :wink: …Uiteindelijk is hier het snuiten uit gekomen…

Misschien zoiets gaan proberen? :think:

Wat een goed idee, ik vroeg het aan haar en dit kan ze dus wel!

Maar… er zat ECHT geen snot in haar neus, zei ze, dus de zakdoek moest wegblijven!! :mrgreen: :inlove:

Mijn kindjes kunnen het al van af dat ze heel klein waren. Weet niet precies meer hoe we dat nou toch voor elkaar gekregen hebben, maar wat er mee te maken kan hebben: als er wel iets uit de neus komt, laten zien! Kids zijn beretrots als er een snottebel te zien is in de zakdoek en er wordt vaak nóg een keer nóg harder gesnoten om nog meer snot te zien. En ik prijs ze natuurlijk de hemel in: Wat een gróóóte zeg!! Wauw!!

Het lijkt echt te werken. Op het KDV waar ik werk doe ik het ook en daar zie ik kids na een tijdje ook fanatieker snuiten.