Hoe lang zijn jullie kindjes van 3,5 jaar?

Ik heb het gevoel dat mijn mannetje nog steeds zo hard groeit.

En ben eigenlijk wel benieuwd wanneer het nu eens minder hard zou gaan.

Mijn zoontje van 3 jaar en 6 maanden is 1m17 en 21,9 kilo zwaar.

Hij heeft kledingmaat 122/128 en schoenmaat 32/33.

De ka zei dat hij niet wist wanneer hij minder hard zou groeien.

Ik word soms zo moe van de opmerkingen tegen mijn kleine vent.

De mensen overschatten hem zo.

Hij krijgt ook vaak vervelende opmerkingen als hij met leeftijdgenootjes stoeit.

Van heey niet zo hard jij bent al zo groot en hun zijn nog zo klein,

als hij dan zegt ik ben 3 jaar dan geloven ze hem gewoon niet :frowning:

Pas als ik zeg dat hij 3 is en het boekje tevoorschijnhaalt (cb) dan geloven ze pas dat hij 3 is.

Voor hem is dit vooral erg vervelend,want daardoor durft hij niet meer met zijn leeftijdgenootjes te gaan spelen en zoekt dan kinderen uit die evengroot of groter zijn dan hij en vaak zijn dat kinderen van 6 a 7 jaar,die willen dan niet met hem spelen omdat ze zien dat hij wat jonger is.

Wel lastig dus.

Ik vraag me af of er meer van die grote kindjes zijn en of het toch wel meevalt met zijn lengte.

Hier in de buurt zijn er wel veel kleine kindjes van die leeftijd.

groetjes Bianca

met mijn meisje vergeleken is hij erg groot idd.

maar ja een meisje is meestal kleiner.

T is 3,3 jaar

98 cm en 14 kilo

Y is 5,5 jaar en weegt 18 kilo en is 1.20

Hij is behoorlijk lang ja, heeft dezelfde kledingmaat als mijn oudste die bijna 6 wordt.

Ik kan me dus heel goed voorstellen dat mensen hem overschatten.

Wel heel vervelend zeg!

Justin is 3 jaar en 9 maanden en is 104 cm lang en weegt 18,5 kilo.

Haha, hier een uk van3,5 die nog geen 1m lang is en net 12kg weegt :shifty: Ik denk niet dat die van ons representatief is :wink:

Wel naar al die opmerkingen, maar ja mensen weten natuurlijk niet beter :hug:

Lastig hoor. Ik meen dat je hier al veel vaker topics over geopend hebt en er ook onderzoeken gaande waren omtrent zijn snelle groei. Begrijp dat er nog niet echt een oorzaak gevonden is? Of wel,maar kan de KA niet voorspellen hoe hij precies groeit?

Neem aan dat als de KA geen zorgen heeft,dat het kennelijk vaker voorkomt.

Ik kan hem niet meten aan Eli (Eli is pakweg 1,5 week jonger zie ik). Eli is om en nabij 100 cm. Kledingmaat 104, schoenen geen idee. 25/26, ligt aan de schoen,maar aangezien ik klein ben en op grote voet leef zegt dat niet zoveel. Groeide vroeger qua schoenmaat al zo raar.

Als ik zo om me heen kijk is Eli aan de kleine kant. Gemiddeld misschien,maar zie ze zeker wel langer! Ook kids die jonger zijn dan hem,maar toch groter. Hoe en waar deze kids hun lijn voortzetten,geen idee.

Zou het gewoon nog een keer aan zijn KA voorleggen,maar als de artsen er niets abnormaals inzien en alles uitgezocht hebben,dan zal dit wel zijn groei zijn. Misschien zitten er lange mensen in de familie bij je of je man,waardoor het wel te verklaren is. Over het algemeen worden jongens langer of gelijk aan hun vader. Als dat een lange man is,dan weet je het ook.

Ik was een megababy. Jo en Eli kwamen normaal ter wereld (7 en bijna 7,5 pond),maar gingen daarna als een idioot! Lang,dik en groot en dat enkel op BV. Jo liep voor het beeld 3 maanden voor op zijn leeftijd. Na 1 a 1,5 jaar stopte dat en nu zijn het gemiddelde kids, zelfs misschien te mager.

Lastig te bepalen wat daar achter zit.

@biancamv2boys wrote:

Mijn zoontje van 3 jaar en 6 maanden is 1m17 en 21,9 kilo zwaar.

Hij heeft kledingmaat 122/128 en schoenmaat 32/33.

Hij krijgt ook vaak vervelende opmerkingen als hij met leeftijdgenootjes stoeit.

Van heey niet zo hard jij bent al zo groot en hun zijn nog zo klein,

als hij dan zegt ik ben 3 jaar dan geloven ze hem gewoon niet :frowning:

zoekt dan kinderen uit die evengroot of groter zijn dan hij en vaak zijn dat kinderen van 6 a 7 jaar,die willen dan niet met hem spelen omdat ze zien dat hij wat jonger is.

Tja qua postuur zit hij dichter bij mijn 6,5 jarige dan mijn 5 jarige. En al helemaal niet bij hoe zij waren met 3,5

Onze oudste is dus 6,5. Zal tegen de 1.30 zitten. Kilo of 23. Kledingmaat 128 of 134 afhankelijk van het merk (combimaat 122/128 is te klein inmiddels). Schoenmaat sindskort 33.
En hij is in groep 3 heel gemiddeld, dus er zijn zeker kinderen in groep 3 die net zo lang zijn als jouw ventje.

Onze 2e is net 5. Is zo'n 1.18, 20 kilo, kledingmaat 116 (truien langzaam 122, 122/128 is nog veels te groot) schoenmaat 27.

Voor wat betreft het groter aanspreken dan dat die is... dat herken ik dan weer wel van de oudste. Tot 3 was hij namelijk wel groot voor zijn leeftijd en hij sprak vooral ontzettend goed waardoor hij ook nog eens heel wijs overkwam en mensen dus niet geloofden dat hij nog lang niet op school zat/ hoorde te zitten.

Bij onze 2e hadden we juist dat hij vaak voor veel jonger aangezien werd omdat hij qua postuur heel klein/tenger was. TOT hij zijn mond open trok. Mensen konden hem niet goed inschatten qua leeftijd. Soms grappig, soms heel erg lastig.

M.arit is ook 3.5 weegt 14.5 kilo en is denk ik net is langer dan 1 meter…

Schoenmaatje 25 en kledingmaat 104…

Jinte is ook 3,5 en nu 105 cm, 15 kilo en schoenmaat gaat nu naar 28. Ze draagt kleding maat 110/116, maar jurkjes 116.

Zij begon heel klein 47 cm en 2785 gram maar groeit nog steeds gestaag ‘hard’ door.

Ik kan er nog niet echt over meepraten maar Joey is nog geen 2,5 en is bijna 1 meter en weegt bij mijn weten rond de 18 kilo. Voor zover ik in de omgeving zie is hij ook erg groot voor zijn leeftijd. En ja dat is lastig.

Hij gaat sinds vroige week naar de peuter speelzaal en daar is hij de grootste van allemaal terwijl hij wel het jongst is :-S

Maarja, wat doe je eraan ? Volgens mij kun je er weinig aan doen. Mijn man schijnt vroeger ook groot geweest te zijn en die is nu 1,85 en weegt 80 kilo. Dus uiteindelijk zal het toch wel goed komen ?

Als je het mij vraagt is hij inderdaad groot.

Mijn dochter (over 3 dagen 6jaar) is net afgelopen dinsdag bij de schoolarts gemeten en gewogen.

Ze woog 18, 8 kilo en is 1 meter 17 lang.

Beste Bianca… je hebt hier al tig keer een topic over geopend… moet je zelf weten hoor… ik bepaal dat niet voor jou…

Maar ik snap niet dat je dat hier blijft vragen en ermee blijft zitten en bevestiging blijft zoeken bij kokkers… terwijl je toch veel beter eens naar een huisarts kan gaan… en verder kan gaan met onderzoeken…

Ik snap niet wat je wilt horen hier en wat je daar eigenlijk mee kunt?

@faizaa wrote:

Beste Bianca… je hebt hier al tig keer een topic over geopend… moet je zelf weten hoor… ik bepaal dat niet voor jou…

Maar ik snap niet dat je dat hier blijft vragen en ermee blijft zitten en bevestiging blijft zoeken bij kokkers… terwijl je toch veel beter eens naar een huisarts kan gaan… en verder kan gaan met onderzoeken…

Zij het dat ik er veel meer nuance in gooide, doelde ik daar ook op.

Uit eerdere topics haalde ik al dat er onderzoeken gaande waren,dus stel ik de vraag wat daar uit gekomen is.

Als dat niet is,dan help je jezelf inderdaad niet door de vraag te blijven stellen.

Toegegeven, hij is groot,maar de enige is hij vast en zeker niet.

Ieder kind heeft zijn groeispurten. Misschien heeft hij een vroege.

Als ik de reactie van Laracroft pak, gaat Joey ook dezelfde kant op qua lengte. 2,5 jaar en 1 meter is lang (maar evengoed niet uitzonderlijk).

Ik ben wel benieuwd hoe lang de mama’s en papa’s zijn eigenlijk.

Als ik je berichten bekijk… zie ik dat je bijna alleen maar reageerd in topics die gaan over:

-gewicht

-lengte

-maat

-groei

:think:

Waarom jezelf daar zo gek over maken… we zijn geen doktoren/kinderartsen hier op kok… en als je blijkbaar na 60x nog geen bevredigend antwoord op kok hebt gevonden word het misschien toch een tijd naar een professioneel iemand toe te gaan…

Of misschien vind je het gewoon leuk om te zeggen hoe groot je kind wel niet is… ey, dat kan… word een beetjuh euh saai en voorspelbaar maar be my guest… :thumbup:

@mandy_d. wrote:

@faizaa wrote:

Uit eerdere topics haalde ik al dat er onderzoeken gaande waren,dus stel ik de vraag wat daar uit gekomen is.

Als dat niet is,dan help je jezelf inderdaad niet door de vraag te blijven stellen.

Als ik de reactie van Laracroft pak, gaat Joey ook dezelfde kant op qua lengte. 2,5 jaar en 1 meter is lang (maar evengoed niet uitzonderlijk).

Beste Mandy,

Ik zelf ben “maar” 1,73 lang, mijn man is 1,85 ongeveer. Ze hebben bij ons op het CB voorspeld dat Joey ongeveer 1,95 zou gaan worden. En qua verhoudingen klopt het allemaal bij hem. Hij is een vrolijk mannetje, maarja wat groter en sterker dan zijn leeftijdsgenootjes. Maar ik ga ervan uit dat dat vast wel goed komt.

Gelukkig is dit een forum waar iedereen vrij is te plaatsen wat hij wil.

Bianca als jij je er fijn bij voelt gewoon lekker plaatsen zou ik zeggen. Er is niemand verplicht te reageren als ze niet willen of dat mensen denken alweer zon bericht. :wink:

@laracroft wrote:

@mandy_d. wrote:
@faizaa wrote:

Beste Mandy,

Ik zelf ben “maar” 1,73 lang, mijn man is 1,85 ongeveer. Ze hebben bij ons op het CB voorspeld dat Joey ongeveer 1,95 zou gaan worden. En qua verhoudingen klopt het allemaal bij hem. Hij is een vrolijk mannetje, maarja wat groter en sterker dan zijn leeftijdsgenootjes. Maar ik ga ervan uit dat dat vast wel goed komt.

Wij zijn beide een stukje kleiner,dan jullie lengtes. Dat is hier dan de verklaring dat onze jongens wat kleiner zijn.

Joey zit nu op de lengte van Eli en die is ongeveer 1 jaar ouder. Als Joey nog 5 cm groeit in een jaar (zou dat kunnen?) dan denk ik dat hij voor een peuter een mooie lengte heeft als ik even bekijk dat Eli klein/gemiddeld is.

Ik zie op scholen dat de verschillen in lengtes in de klas enorm zijn. Er zit een meisje in de klas bij Jo (bijna 6) die zowat net zo klein is als Eli,maar vorig jaar liep er een jongen in de klas die bijna 3 koppen groter was en een eigen stoel nodig had. Nu ook lopen er kinderen rond die 1 jaar jonger zijn,maar toch een kop groter dan Jo. Die verschillen zie je niet meer als ze op de basisschool zitten.

Op de PSZ valt het vaak wel enorm op,omdat er tussen de bijna 4-jarige ook krap 2-jarige lopen.

Ik ben maar 1.64 en mijn man 1.98

Volgens de voorspellingen word Jinte rond de 1.80 en Fenne 1.85, maar die heeft een dip in haar groei gehad vanwege de epilepsie, dus dat gaat misschien nog wel minder worden.

Lange dames dus! :smiley:

Ik ben 180 en man 192. Oudste is lang, doet niet onder voor een 4 jarige en wordt ook vaak overschat. Heb haar laatst zelf gemeten, kwam op 104 cm.

Jongste is klein, groeit erg langzaam door ruim een jaar slecht slaaptekort, dus die is echt mini nog. Nu ruim 16 maanden en past nog steeds in 68/74, ze begint er nu langzaam uit te groeien en gaat naar 74/80.

Ik ben het volledig met faizaa eens. Eerlijk gezegd word ik er een beetje moe van. Maar je moet het natuurlijk zelf weten…

Ons zoontje van 5 jaar is nu 18,5 kg. en draagt 110/116 waarbij het eerder naar 110 neigt. Ik kan mij je zorgen wel voorstellen.

En ik kan mij daarom ook best wel voorstellen dat je er toch zo regelmatig eens over wil schrijven met mensen. Ik vind t forum ben je vrij om te schrijven en ook vrij om te reageren als je wilt.

Sterkte meid, ik kan mij voorstellen dat het heel lastig voor jullie moet zijn, vooral als jullie kind altijd als ‘ouder’ wordt ingeschat. Juist op deze leeftijd is dat op sociaal emotioneel vlak erg lastig. De fase overgaand van kleuter naar schoolkind (rond 6 jaar) maakt een kind al een grote verandering door. Dus voor je kind die nog niet eens kleuter is en dan al als een schoolkind in geschat wordt, dat is best moeilijk.