Ik ben het volledig met faizaa eens. Eerlijk gezegd word ik er een beetje moe van. Maar je moet het natuurlijk zelf weten…
Dan reageer je toch gewoon niet! Ook dat is een keuze. Je zou het zelf toch ook niet leuk vinden als mensen zo op je topics reageren. :think: Je kunt er ook anders over denken en bedenken dat iemand hier gewoon erg mee zit.
Ik ben het volledig met faizaa eens. Eerlijk gezegd word ik er een beetje moe van. Maar je moet het natuurlijk zelf weten…
Dan reageer je toch gewoon niet! Ook dat is een keuze. Je zou het zelf toch ook niet leuk vinden als mensen zo op je topics reageren. :think: Je kunt er ook anders over denken en bedenken dat iemand hier gewoon erg mee zit.
Inderdaad, ik denk juist dat het haar best hoog zit, t, is ook niet leuk als je kind zich steeds maar moet bewijzen of ouder geschat word, moosje beetje inlevings vermogen zou ook niet verkeert zijn :thumbup:
Mijn meisje is ook erg groot voor haar leeftijd, dus snap het wel, wij zijn ook lang dus ja , ik vind het ook vaak irri hoor maar ja wat kun je er aan doen, een muts met de leeftijd of zo
Gedeeltelijk mee eens, maar… TS heeft al herhaaldelijk in diverse topics verteld dat haar 3,5 jarige een stofwisselings ziekte heeft waardoor deze groei is ontstaan. Dan kan het iemand natuurljk heel erg hoog zitten (en dat begrijp ik) maar om telkens een topic te openen met hoe groot/zwaar is jouw … jarige want die van mij is… zoveel. Geen kokker kan antwoord op d vraag geven of ze nog zoveel/snel groeien omdat simpelweg andere kindjes deze ziekte niet hebben. Als haar KA al geen antwoord kan geven, hoe kunnen wij dat dan… Wat dat betreft ben ik het met faiza eens, elk topic waarin TS gaat alleen maar hierover…
On-topic: mijn dochter is dan nog net geen 3,5 maar zal net over de meter zijn en iets zwaarder dan 15kg inmiddels… Geen kleintje, maar ook niet super groot en zwaar…
Gedeeltelijk mee eens, maar… TS heeft al herhaaldelijk in diverse topics verteld dat haar 3,5 jarige een stofwisselings ziekte heeft waardoor deze groei is ontstaan. Dan kan het iemand natuurljk heel erg hoog zitten (en dat begrijp ik) maar om telkens een topic te openen met hoe groot/zwaar is jouw … jarige want die van mij is… zoveel. Geen kokker kan antwoord op d vraag geven of ze nog zoveel/snel groeien omdat simpelweg andere kindjes deze ziekte niet hebben. Als haar KA al geen antwoord kan geven, hoe kunnen wij dat dan… Wat dat betreft ben ik het met faiza eens, elk topic waarin TS gaat alleen maar hierover…
Ik heb misschien een beetje bot gereageerd, maar ik bedoel het precies zoals jij het beschrijft, Crazymom. Ik had op het moment van reageren geen zin om het helemaal toe te lichten. Ik zal de volgende keer pas ergens op reageren als ik het ook fatsoenlijk kan toe lichten…
Dit onderwerp komt inderdaad keer op keer terug, ik kan mij goed voorstellen dat ts zich zorgen maakt en het niet prettig vind dat mensen haar zoon flink onderschatten. Maar om nu continu door te blijven gaan en de zelfde vragen te stellen, sorry maar daar moet ik gewoon van zuchten…
…tja…sorry, maar ik denk er nog steeds zo over dat iedereen het recht heeft te mogen schrijven over de onderwerpen die hij of zij wil.
Je kan natuurlijk als lezer best bepaalde ergenissen hebben, maar ik vraag mij echt af waarom je het dan gaat lezen, zeker als je al een bepaald gevoel erbij hebt. :think: En ook, wat wil je bereiken met zo’n reactie. Dat ze er niet meer over mag schrijven? En als je er last van hebt, kan je ipv zo’n reactie ook iemand bijv een tip geven om een topic te openen waar ze de ontwikkeling in bijhoudt en steeds dat topic ervoor kan gebruiken.
ik heb er in ieder geval geen last van. Ik kan mij best voorstellen dat je misschien toch steeds graag wilt vergelijken, kijken of er verandering is, of de groei minder hard gaat enz enz.
Als je er ZO erg mee zit… dat je bijna alleen maar DAAR mee bezig bent op een forum… dan zou IK naar de huisarts gaan… naar een ziekenhuis… naar de kinderarts… DAAR zitten mensen die verstand hebben van zulke dingen… hier op kok 100 kinderen vergelijken neemt natuurlijk niet haar onrust weg… (ze blijft immers topics openen )
En dan nog, moet ze lekker zelf weten waar ze over praat op kok… maar als je je serieus zorgen maakt over het gewicht/lengte/groei van je kind snap ik niet dat je echt verwacht hier je antwoorden te vinden… zeker als je BLIJFT vragen… :think:
Ik denk dat het aandacht trekkerij is (oehhhh’s… ahhh’sss… echt??? is ie ECHTTTTT zo groooot??? :roll: ) … zo… heb het gezegd… ey en dat mag ook… ik heb ook weleens belachelijke topics/reacties geplaatst puur om even lekker Ãn the picture’ te staan… dus… ik herken het… :mrgreen:
Ik kan iemand die 100x dezelfde vraag stelt en ook bijna ALLEEN MAAR over groei/lengte/gewicht praat gewoon niet meer serieus nemen… en ja, dan heb ik dus ook het recht om te reageren…
Beetje nuance in het geheel. Uit dit topic haalt een “nieuwe” kokker inderdaad niet dat er al een hele geschiedenis aan vooraf is gegaan.
Dat je graag wilt praten over de groeiproblemen van je kind, prima. Dat het je hoog zit en je het graag kwijt wilt prima.
Maar dan is het wel vreemd dat elk topic precies dezelfde vraag blijft bevatten.
“Ik maak me zorgen” “ik het idee dat mijn kind groot is” “hoe lang zijn jullie kindjes”
Die zorgen zitten er al pakweg 2 jaar denk ik, ze heeft niet het idee dat haar kind groot is,haar kind IS groot en het is geen vermoeden,maar reeds bevestigd door een kinderarts. Hoe lang andermans kids zijn (zonder groeistoornis) daar heb je dan werkelijk niets aan.
Je zou eerder denken dat je dan een topic kan openen met “Kids met groeistoornissen”.
Liep gisteren tegen een jongen aan van nog GEEN 2 jaar (1 dus). Die was bijna net zo groot als Eli en Eli is 3,5. Kids zag er heel gezond uit verder,maar ouders waren overduidelijk ook lang.
Er zijn er dus genoeg,maar als je je zorgen maakt over je kind, heb je niets aan info over andermans kids.
daar komt dus de groei niet vandaan.(in het begin toen ze nog niet wisten welke stofwisseling hij had,dachten ze dat daar de groei vandaan kwam)
Hij heeft nu medicatie voor zijn erg hoge cholesterol.
Hij maakt erg veel groeihormonen aan en heeft een lange pappa,
de dokters zitten ook met de handen in het haar omdat ze nog niets kunnen doen omdat hij te jong is,
elke 3 maanden moet hij terug voor zijn groei en loopt inmiddels onder 3 kinderartsen
Hij heeft erg veel last van groeipijnen en zijn gewrichten.
Het zit me niet lekker dat de artsen niets kunnen doen,maar ben wel blij dat ze hem goed in de gaten houden,ben 19 maart weer geweest,en moet in juni weer terug komen voor zijn groei.
Ik hoop dat hij in die 3 maanden niet te veel groeit,dat is beter voor zijn gewrichten en spieren.
Ik snap best dat sommige mensen denken van daar heb je haar weer met de zoveelste topic,hoewel hij bij de topic hiervoor bijna 3 jaar was
En toen nog minder onderzoeken heeft gehad,nu weten we gelukkig meer.
Ik zal een lange tijd geen topics meer openen over dit.
Anders gebruik je een topic net als ik geloof natasja al aangaf, kun je lekker je ei in kwijt, groeiremmers mag zeker nog niet, tja in hoeverre is het schadelijk he …
heel veel knuffels en voel je niet bezwaard hoor :-* :hug:
je uitleg maakt het voor mij een stuk duidelijker en ik kan je de tip geven eens te vragen naar onderzoek van zijn hypofyse ivm de groeihormonen, daar zit bij een (volwassen) vriendin van mij het probleem.
Ik weet niet of dit bij kinderen ook voor kan komen hoor maar het is iets waar ik meteen aan moest denken.
:hug: Lijkt mij een erg moeilijke situatie bianca. Ik weet dat soms behandelingen moeilijk voor artsen zijn ivm jonge leeftijd van een kind. Dat maakt het natuurlijk des te complexer.
Maar ik begrijp ook dat je ook wel behoefte hebt om even van je af te schrijven en dat gaat soms makkelijk op bijv een forum. Ik zou je echt aanraden, als je er behoefte aan hebt, open een topic voor jezelf, bij bijv ‘arm om je schouder’ ofzo. Dan kan je als er ontwikkelingen zijn ofzo even lekker van je afschrijven als je daar behoefte aan hebt.
ik wens jullie veel sterkte. Wat hier voorgaand geschreven werd dat iemand dat als artsen het niet weten, waarom wij dan wel… ik denk dat het zo niet ligt. Want inderdaad wij zijn geen artsen, maar wat wij zijn, zijn moeders. Moeders die elkaar kunnen helpen, of steunen of een luisterend oor kunnen zijn.
Zou het dan niet een idee kunnen zijn voor een topic speciaal gericht op mama’s met dit probleem… waar je je zorgen kwijt kan?
Ik bedoel ik snap dat t je hoog zit maar het ‘vergelijken’ daar kan je zo weinig mee, begrijp je me?
Misschien is een topic bij ‘arm om je schouders’ prettiger voor jou? (gewoon een idee he)
Verder moet je natuurlijk helemaal zelf weten wanneer je een topic opent en waarover … maar ik had idd wel weer zoiets van: heb je weer diezelfde vraag… Sorry voor mijn felheid… kwam te aanvallend over… :-*