Hoe lang per borst? en slijmerige melk?

Simpele vraag:



Hoe lang drinkt jullie uk per borst?



Lenn tankt namelijk met gemak PER BORST 20 minuten, waardoor ik soms bijna een uur aan het voeden ben. :shock:

Is dit normaal? Van toetjes is tot op heden dus geen sprake, hij lijkt uit zichzelf gewoon niet te stoppen (en spuugt ook geregeld hele golven!)



Ben benieuwd naar jullie antwoorden!

is per kindje verschillend, dus niets over te zeggen helaas.



Mischa dronk ong. 5-10 minuten per voeding. Dus eigenlijk had ik daar best wel mazzel mee…

PER VOEDING? dus ong 5 minuten per borst?? WooooWH :shock:



:lol: heb ik zo’n luiwammes dan? :lol: :think:

nee jij hebt geen luiwammes, mischa was (is) gewoon een slokkop. :mrgreen:

Noémi dronk in het begin ook heel lang, ik gaf haar ook altijd maar 1 borst per keer, ga ik nog de andere borst dan kwam er vaak weer een hele golf uit. Zij dronk ook makkelijk 20minuten aan die ene borst. En dan zeg maar zo’n 2 uur later de andere borst, zo bleef wel alles er in.



Nu drinkt ze soms in 5 minuten een borst ‘leeg’ maar vindt het soms nog fijn om toch zo’n 20 minuten aan de borst te blijven.

Denk dat het erg afhankelijk is van het kind, en meestal als ze iets groter worden dan drinken ze sneller een borst leeg.

@Affie wrote:

PER VOEDING? dus ong 5 minuten per borst?? WooooWH :shock:



:lol: heb ik zo’n luiwammes dan? :lol: :think:




Hoi!



Normaal drinken kindjes in het begin 10 tot 20 minuten over de eerste borst. Bij het toetje drinken ze vaak wat minder lang (die van jou dus niet)

5 minuten per borst is echt te weinig hoor. Dat krijg je pas na een maand of 3, als ze krachtiger leren drinken. Dan zijn ze sneller klaar.

Dus op dit moment als je 40 minuten voedt, is dat op zich niet vreemd.



Wel een paar vraagjes:

Je zegt dat hij tankt, hoor je hem klokken tijdens het drinken? dit is anders dan de korte snelle zuigbewegingen in het begin, die zijn om de toeschietreflex op te wekken. Daarna moet het overgaan in zuig-zuig-slik-zuig-zuig-slik met langere tussenpozen voor het slikken.

Heeft hij bij het aanhappen een groot deel van je tepelhof (rondom te tepel) in zijn mondje?



Ik vraag dit omdat het kan zijn dat hij nét niet helemaal goed is aangelegd, waardoor hij minder snel kan drinken en dus langer drinkt.

Komt hij wel voldoende aan?



Over het spugen, laat je hem ook tijdens de voeding een paar keer boeren? Dat zou kunnen helpen, meestal zit er wat lucht in het maagje en de melk komt er dan makkelijker uit. Als je tussendoor laat boeren heb je kans dat hij minder melk gaat teruggeven.

@FloorS wrote:







Wel een paar vraagjes:

Je zegt dat hij tankt, hoor je hem klokken tijdens het drinken?

Bij een borst wel, bij de andere niet…

dit is anders dan de korte snelle zuigbewegingen in het begin, die zijn om de toeschietreflex op te wekken. Daarna moet het overgaan in zuig-zuig-slik-zuig-zuig-slik met langere tussenpozen voor het slikken.

… ja uiteindelijk gebeurt dit aan beide kanten…

Heeft hij bij het aanhappen een groot deel van je tepelhof (rondom te tepel) in zijn mondje?

Ik voed met tepelhoedje (zie afteltopic) maar daarbij hapt hij óók een deel vh tepelhof!



Ik vraag dit omdat het kan zijn dat hij nét niet helemaal goed is aangelegd, waardoor hij minder snel kan drinken en dus langer drinkt.

Misschien duurt het met tewplhoedje langer?



Komt hij wel voldoende aan?

de laatste keer 110gr in 2 dagen :shock:




Over het spugen, laat je hem ook tijdens de voeding een paar keer boeren?

kan ik proberen, nu doe ik dat nog niet

Dat zou kunnen helpen, meestal zit er wat lucht in het maagje en de melk komt er dan makkelijker uit. Als je tussendoor laat boeren heb je kans dat hij minder melk gaat teruggeven.

THANKS!

@FloorS wrote:

@Affie wrote:
PER VOEDING? dus ong 5 minuten per borst?? WooooWH :shock:



:lol: heb ik zo’n luiwammes dan? :lol: :think:




Hoi!



Normaal drinken kindjes in het begin 10 tot 20 minuten over de eerste borst. Bij het toetje drinken ze vaak wat minder lang (die van jou dus niet)

5 minuten per borst is echt te weinig hoor.




Dit is niet te kort, mischa is er toch echt groot mee geworden…

Is gewoon per kind vershcillend

Djanel die drinkt ongeveer 10 minuten aan een borst.

Hoe gaat het nu verder met de bv Affie?

@TaMa wrote:



Hoe gaat het nu verder met de bv Affie?




nog wel met tepelhoedjes ( :shifty: nog beetje eng om zonder te voeden :shifty: ) maar opzich gaat het wel okee hoor! Alleen dat spugen is zo sneu :?

Ah dat had ik niet gezien in het afteltopic. Door een tepelhoedje kan het inderdaad langer duren! Via een tepelhoedje krijgt hij minder binnen.



Waarom gebruik je tepelhoedjes, als ik vragen mag? Gebruik je ze onder begeleiding van een lactatiekundige?

Lang verhaal… of nou ja… je kan het terugvinden in het afteltopic :smiley: en een lactatiekundige ja… maar of ik van haar veel wijzer ga worden :think:

Je moet maar even teruglezen :slight_smile:

trouwens, als hij bij een borst klaar is en ik haal hem eraf dan is die melk de laatste 2 dagen een beetje slijmerig… echt een sliertje melk (maar wel 1 die je makkelijk stukmaakt zeg maar, geen taaie sliert ofzo )is dat vette achtermelk of iets anders mafs? Ik kan er namelijk niets over vinden op internet…

Hier nog een speedy drinker… is dan ook het nichtje van Mischa…



Tara drinkt gemiddeld 5-10 minuten… heel soms wil ze een tweede borst (dan drinkt ze daar no anderhalve minuut uit of zo)…



Over dat het echt te kort is… ik heb een weegschaal thuis en wel eens gewogen… in 5 minuten drinkt ze dik 100 weg… dus ik maak me totaal geen zorgen hoor… ze groeit ook zo’n 250 gram per week…



Maar het is dan wel continu klokken tijdens het drinken… en hoesten soms omdat ze zich verslikt door het geweld waarmee de melk in haar keel spuit…



Ik snap dat je bang bent te stoppen met tepelhoedjes, maar het klopt wel dat ze daardoor langer soms drinken omdat ze dan minder tegelijk binnen krijgen.

Jij bent zo’n kanjer… binnekort durf je echt wel weer zonder… en dat gaat vast goed!!!

Luca drinkt vaak zo’n 10 minuten per borst, met echt lange gulzige halen, hij spuugt ook wel maar dat komt omdat hij dan teveel heeft gedronken.

Tussendoor koppel ik hem vaak af zodat hij dan een boertje kan laten, anders krijg je dat hij er alles uit gooit (wat bij Affie waarschijnlijk het geval is)

Soms moet ik hem ook stimuleren om verder te drinken omdat hij inslaap valt, en als ik hem dat laat stoppen met drinken komt hij weer vragen als ik hem wegleg, en dan ben ik ook in totaal 3 kwartier bezig (met luier verschonen tussendoor)



Ik heb ook erg veel melk wat er al spontaan uitspuit als hij niet snel genoeg is met drinken :mrgreen: dus Luca krijgt ook erg veel binnen daardoor!

Hier is er geen pijl op te trekken, maar gemiddeld zo’n 10 minuutjes…

Maar dat zeg ik de ene keer is ze na 6 minuten klaar en een andere keer ligt ze zo 20 minuten…

Maar de Lk heeft ook gezegt dat deze dame erg onduidelijk is hihi…

Het wordt al regelmatiger nu en dat ze elke 3 uur gaat komen… Helaas gebeurt dit overdag en blijft ze snachts klieren… pfft…



Meid als ik jouw was en je hebt echt eht idee niet verder te komen met je LK, vraag een second opinion bij een ander hoor…!Het is veel te belangrijk…



Liefs TIna

Pff ik wordt er echt flauw van…



Vanmorgen 9.00u beide borsten gedronken, tussendoor laten boeren, om 9.40u was hij klaar… even rechtop, even in de box, spugen en om 10.10u wil hij weer… hetzelfde liedje… drinken, boeren, drinken, boeren spugen en toen om 11.00u wéér… :roll:

Kan het zijn dat je kindje op één of andere manier veel lucht binnenkrijgt? Kan hij de melkstroom direct vanaf het begin van de voeding goed aan of laat hij de borst steeds los (vaak hoestend en proestend)? Kan je zoontje met de tepelhoedjes een goed vacuüm opbouwen of zuigt hij daarmee toch lucht aan?

Dat lucht binnenkrijgen weet ik niet, hij spuugt nl ook als ik hem tussendoor laat boeren (want dat doet hij geregeld)

Wanneer hij begint met drinken hapt hij in 1x goed aan en na enkele seconden is er een tsr en hoor ik hem duidelijk slikken en zuigen. (dus hij laat tussendoor niet los ofzo… begint meteen goed te drinken)



De tepel zit goed vacuum in het tepelhoedje, en ook een stukje tepelhof, dat ik duidelijk te zien als hij loslaat! :slight_smile:

jeetje meid, zo is het idd wel heel erg zwaar.



heb je hem wel eens voor en na een voeding gewogen?? Om eens te kijken of hij niet te veel (geen idee hoor) binnen krijgt. Dat hij vervolgens weer zoveel uitspuugt dat zijn maagje weer leeg is…