Hoe lang per borst? en slijmerige melk?

@Affie wrote:

Pff ik wordt er echt flauw van…



Vanmorgen 9.00u beide borsten gedronken, tussendoor laten boeren, om 9.40u was hij klaar… even rechtop, even in de box, spugen en om 10.10u wil hij weer… hetzelfde liedje… drinken, boeren, drinken, boeren spugen en toen om 11.00u wéér… :roll:




Als hij om 9.40 uur klaar was, weet je dan zeker dat 10.10 uur huilen om voeding is? Dat is namelijk ook een hele mooie termijn na de voeding om te gaan slapen. Probeer hem anders eens 20 tot 30 minuten na de voeding te slapen te leggen. Bij een eerste kindje is het herkennen van huiltjes soms nog moeilijk. Dat vond ik tenminste wel :-*

@Wawa wrote:

@Affie wrote:
Pff ik wordt er echt flauw van…



Vanmorgen 9.00u beide borsten gedronken, tussendoor laten boeren, om 9.40u was hij klaar… even rechtop, even in de box, spugen en om 10.10u wil hij weer… hetzelfde liedje… drinken, boeren, drinken, boeren spugen en toen om 11.00u wéér… :roll:




Als hij om 9.40 uur klaar was, weet je dan zeker dat 10.10 uur huilen om voeding is? Dat is namelijk ook een hele mooie termijn na de voeding om te gaan slapen. Probeer hem anders eens 20 tot 30 minuten na de voeding te slapen te leggen. Bij een eerste kindje is het herkennen van huiltjes soms nog moeilijk. Dat vond ik tenminste wel :-*




Tis niet huilen… maar sabbelen op zijn vuistjes en smakken :wink: maar hij was gewoon slim… 's avonds deed ie het namelijk ook… even een voorraad aanleggen en vervolgens van 00.30u tot 07.30u SLAPEN :mrgreen: :dance: :dance:

@Affie wrote:

@Wawa wrote:
@Affie wrote:
Pff ik wordt er echt flauw van…



Vanmorgen 9.00u beide borsten gedronken, tussendoor laten boeren, om 9.40u was hij klaar… even rechtop, even in de box, spugen en om 10.10u wil hij weer… hetzelfde liedje… drinken, boeren, drinken, boeren spugen en toen om 11.00u wéér… :roll:




Als hij om 9.40 uur klaar was, weet je dan zeker dat 10.10 uur huilen om voeding is? Dat is namelijk ook een hele mooie termijn na de voeding om te gaan slapen. Probeer hem anders eens 20 tot 30 minuten na de voeding te slapen te leggen. Bij een eerste kindje is het herkennen van huiltjes soms nog moeilijk. Dat vond ik tenminste wel :-*




Tis niet huilen… maar sabbelen op zijn vuistjes en smakken :wink: maar hij was gewoon slim… 's avonds deed ie het namelijk ook… even een voorraad aanleggen en vervolgens van 00.30u tot 07.30u SLAPEN :mrgreen: :dance: :dance:




DA T IS HEERLIJK :mrgreen:

Antwoord op mijn “hoe lang per borst-vraag”:

vorige week dinsdag deden ze moeilijk bij het cb omdat hij “maar” 3450 woog… vandaag woog hij 3740!!! :shock: bijna 300 gram in 1 week!! :dance: En dan zeggen ze dat je met tepelhoedjes minder produceert/kindjes minder makkelijk drinken :mrgreen:

Hij doet er weliswaar vrij lang over, maar het groeien is er dus ook naar!

:mrgreen:



En die slijmerige melk heb ik aan de wijk verpleegkundige laten zien en die zei: Dat is gewoon de room :lol: … op mijn afgekolfde melk zie je ook duidelijk een roomlaag, dus gewoon calorieen :mrgreen:



Goh is het te merken aan mijn smiley’s? Ben zo happy!!

Hi hi hi, hier hetzelfde. Hij was de twee weken rond kerst en oud en nieuw 800 gram in twee weken aangekomen: ook ene kerstmaal gehad :lol: :lol: :mrgreen:

Hier ook een goed groeiende beeb die de eerste 3 maanden lang over de voeding deed met tepelhoedje (drie kwartier tot een uur). Na 3 maanden was ik van het hoedje af :dance: (na een hele poos halverwege de voeding het hoedje er af te halen en normaal aante leggen) En nu drinkt hij ook 4 min. per borst, dus veeeeeel sneller!

Fijn dat het goed gaat Affie! Jullie komen er wel, en je zal zien dat je het ook wel weer zonder tepelhoedje durft over een tijdje. Zijn de kloven dicht?



Het verschilt per kind hoor hoelang ze drinken. Noëmi was altijd binnen 5 minuten klaar en wilde dan ook pertinent niet meer. Joëlle is meer van het type “langzame genieter” en doet er zeker een kwartier over. Daarna wil ze soms nog wel eens een slokje na een paar minuten. Mijn LK vond dat een baby zeker 20 min aan een kant moest drinken om voldoende achtermelk binnen te krijgen, maar ik kan eigenlijk niet geloven dat dat voor ieder kind geldt.



Dat spugen is meer lastig dan ernstig denk ik, zolang het niet lijkt of hij er pijn bij heeft. In Duitsland hebben ze de uitdrukking “Speihkinder sind Gedeihkinder” wat vrij vertaald betekent: babies die spugen groeien goed. Dat laat Lenn wel zien ook!

hier ook een beeb die goed aankomt iedere week, ze zeggen dat ik slagroom geef :mrgreen:

Luca zat na een week al over zijn geboorte gewicht heen!