Hoe lang hebben jullie de flesjes uitgekookt?

De vraag zegt het eigenlijk al…

Groetjes van Mij

…even ter aanvulling; ik bedoel natuurlijk tot welke leeftijd?

Gegroetjes…

Tot Anne vanalles in haar mond ging stoppen, dus ongeveer een maand of 3.

ik doe het nog steeds 1x in de week en bewaare in de koelkast.

hmmmmm, ik kook ze eigenlijk nog iedere dag uit :think: ,

dus dat hoeft dus eigenlijk niet meer begrijp ik.

Groetjes van Mij

Ik heb ze tot 3 maanden elke dag uitgekookt en tot de 4 maanden 2 x per week. Nu doe ik het eigenlijk niet meer :eh: , Maar Bas is nooit ziek en dus zal het wel goed gaan.

@jacqueline20 wrote:

ik doe het nog steeds 1x in de week en bewaare in de koelkast.

dat doe ik dus ook :wink:

(ik doe dus nooit de flessen e.d in de vaatwasser :sick: )

Ik kook de flesjes ook nog zo`n 1x per 1 a 2 weken uit.

Was ze heel goed af na elke voeding en dan gaan ze altijd de koelkast in, ik stop ze ook niet in de vaatwasser.

pfoeh, ben blij dat je die vraag hebt gesteld! ik vroeg me dit dus ook al af. maar eh…doe je dit ook wanneer je de flesjes met gedeeltelijk bv en kv vult? ga dus in elk geval niet meer elke dag sterilisteren nu ik dit weet…

ik stop ze ook niet in de vaatwasser, vind ik eigenlijk ook niet zo fris (maar dat is natuurlijk mijn mening :oops: )

Ik heb tot een half jaar de flesjes elke jaar uitgekookt en sindsdien 1 x in de week en bewaren in de koelkast.

Heb het een keer op het cb nagevraagd en die zeiden tot een half jaar elke dag uitkoken en daarna 1x per week. Heb hun advies dus braaf opgevolgd :roll: .

Groetjes Renate

ik kook ze nog elke dag uit voor Jur :oops: :oops: :oops:

whaaah, nu nog :shock: :shock: :shock:

ik moet eerlijk zeggen dat ik ze alleen nog in de vaat zet… op 70 graden… heet genoeg… daan frot echt alles wat ie tegen komt in zijn mond… dus ik ben niet meer zo precies erin… Tot op heden is hij er nog niet ziek van geworden, hahahaha

Wij deden het tot een maand of 8 nog geregeld in de sterillisator. Nu gaat de fles mee in de vaatwasser zodra we een vaat gaan draaien.

Waarom zou de vaatwasser niet fris zijn? :think: Het komt er toch allemaal schoon uit? We stoppen de fles er overigens pas bij als we hem aan gaan zetten eerder niet.

Ik doe de flesjes wel in de vaatwasser, maar dan doe ik er geen vette pannen ofzo bij. Daarna goed onder de kraan extra afspoelen en dan afdrogen met een schone theedoek recht uit de kast en in de koelkast bewaren.

twee weken geleden was ik op het CB en daar vertelden ze mij dat het uitkoken van de flessen niet meer nodig is. Goed soppen en afspoelen was voldoende. Ik kook de flessen 1 keer per week uit en daarnaast dus elke dag insoppen en afspoelen.

Groetjes, Carmen

hier gaan ze nog steeds elke dag in de magnetron sterillisator, vind ik makkelijk en schoner dan de vaatwasser

Hier ook. Zit nog in het ritme en ik heb er een goed gevoel bij :wink:

hier ook niet…

Nieuwe tijden nieuwe adviezen want bij Demi was dat nog veel strikter.

het schijnt dat uit onderzoek is gebleken dat de bacterieen na uitkoken of na vaatwasser/zelf afwassen eigenlijk net zoveel zijn. Daarna wel in de koelkast.

Dus er hoeft niet meer uitgekookt te worden (alleen eerste gebruik)

Vond het al opvallen dat de magentronsterilatoren altijd in de aanbieding zijn bij de Prnt*l

gr

muts

Mischa kreeg bv. Maar ik heb zijn flessen alleen de 1e maand in de sterillisator gehad, en nooit in de koelkast… (wist ik niet eens)

Gooi ze verder altijd in de vaatwassen, komen ze schoner uit dan uit de sterillisator.

Muts, begrijp ik dat jij de flessen voor Nena niet uitkookt???

Ik voor Benthe wel elke dag, maar vroeg me ook net af hoelang ik dat moest doen…

Kan me ook niet meer herinneren hoelang ik ze van B’Elanna heb uitgekookt…