Muts, begrijp ik dat jij de flessen voor Nena niet uitkookt???
Nee, in principe is mij verteld door de kraamhulp dat dat niet meer hoeft. Ik gooi ze om de zoveel dagen wel in een pan omdat de speen van Demi daar ook nog eens in de zoveel tijd in moet.... Je wil niet weten waar dat ding blijft/rond slingert!
De flesjes van Nena was ik 1 keer per dag gewoon af met afwasmiddel, na gebruik spoel ik ze om met heet water en als ik ze niet gebruik staan ze in de koelkast.
Jekookt de flesjes ook maar 1x per dag uit, dan kun je toch net zo goed de vaatwasser 1x per dag laten draaien?? Hoe doe je dat nu dan?? Hoe maak je nu je flesjes tussen de voedingen schoon??
'Gebruik voor het klaarmaken water uit de kraan. Het water is in Nederland zo veilig dat u het water niet eerst hoeft te koken. ’
En dan onderaan de pagina een opwarm advies, magnetron of au bain marie. Geen warm water uit de kraan, gaat om koud water dat je dus nog opwarmt. (zoals we gewend zijn allemaal)
En wat betreft het schoonmaken Wisje: het hóeft niet in de vaatwasser, gewoon heet afwassen is ook goed.
Lijkt me indd een raar advies niet iedereen heeft een vaatwasser tenslotte :lol:
Ik waste ook al vrij snel de flesjes gewoon af. En zette het in de kast. Juist niet in de koelkast bah! Daar in zet ik alleen dingen die koel moeten en dan dus zeker wel afgedekt… (en dus geen flesjes!)
Heb ik het te vlug gelezen (of gewoon niet goed genoeg) :lol: Ik ken nl wel een paar mensen die gewoon een flesje maken met warm water uit de kraan! En al vanaf dat het kind (na 2 maanden) van de borst af is.
(en het zijn denk ik de legionella bacterien, volgens mij zitten er geen kippen in het water :roll: :lol:
Ja mag het flesje ook gewoon afwassen, maar je moet denk ik gewoon doen waar je je prettig bij voelt!