Ik ben heel benieuwd wat mensen gaan antwoorden in mijn poll:
Hoe lang kon jou kindje maat 50/56 aan?
Ik ben namelijk leuk kleding aan het kopen/krijgen, maar hoe lang kan een baby dat allerkleinste maatje nou echt aan?
Mijn oudste heeft 2 maanden gedaan met maat 50.
Mijn jongste… minder dan 1 maand :shock:
Hij is nu bijna 8 maanden en hij kan al bijna in maat 74.
Ligt er natuurlijk aan hoe lang je kindje is als het geboren wordt .
Sanne was 48 cm bij haar geboorte en verzoop in 56. Geloof dat ze maat 50 toch zeker de eerste 2 maanden gedragen heeft.
Rond de 5 maanden droeg ze maat 62.
Jasper draagt nog steeds 50/56 (van de Hema, de C&A en de V&D) maar ook al 62… Het verschilt nogal van welk merk het is. En ja Jasper was ook bij de geboorte niet de grootste (3086gr)
Een ‘‘gemiddelde’’ baby is zo een 50-52 cm en 7 pond.
Maatje 50 is voor de echte kleintjes.
Kan je maatje 50-56 beter kopen dat zit ertussenin.
Renzo was 8 pond en 52cm het eerste pakje wat ik had gekocht…met voetjes maat 50 kreeg de kraamhulp niet dicht…hij leek wel een rollade :lol:
Celiza was 7,5 pond en 52cm en paste dat pakje toch wel :eh:
Maar beide zaten ze al snel in de 50-56 en door naar de 56.(56 met 1 a 2 maanden oud).
Máár toch…ik wilde maatje 50 wel hebben…ik vond het gewoon zó leuk dat ze wel iets aanhadden wat echt paste…dus niet omgeslagen en flubberig zat :mrgreen: maar dát ben ik…en ik ben een muts hoor 8)
O ennnn ligt er dus ook echt aan welk ‘‘merk’’ of welke winkel…maat 50-56 van de h&m is echt groter dan de 50-56 van de hema hoor!
Prenatal maat 50 is redelijk in de maat.
(die hebben ook maat 44…heb je dat wel eens gezien…owww dát is pas klein :inlove: )
matteo heeft nu net maatje 62 aan…
hij was bij de geboorte 3950 gr en 50 cm
Mea heeft lang 50 en 56 aangehad, maar het was/is een kleintje…
Vind ook, net als Sas, dat het mooi is als niet alles te groot is
@renzosmam wrote:
Een ‘‘gemiddelde’’ baby is zo een 50-52 cm en 7 pond.
Mijn vriend en ik zijn allebei ukkies (ik 1.64m en hij 1.76m) en ons kindje wordt wel klein geschat tot nu toe, zo’n 48cm :inlove:
@renzosmam wrote:
Máár toch…ik wilde maatje 50 wel hebben…ik vond het gewoon zó leuk dat ze wel iets aanhadden wat echt paste…dus niet omgeslagen en flubberig zat :mrgreen: maar dát ben ik…en ik ben een muts hoor 8)
Hier een medemuts, dat wil ik ookzéker, vandaar de poll
![:wink: :wink:](https://forum.ikenmama.nl/images/emoji/apple/wink.png?v=9)
@renzosmam wrote:
(die hebben ook maat 44…heb je dat wel eens gezien…owww dát is pas klein :inlove: )
JA! En zo schattig he :inlove: Geweldig!
Bij ons tot 3maanden ongeveer.
Maar ze is wel de eerste drie weken begonnen in 44. Omdat ze zwom in 50 haha.
Hier heeft Ties niet lang in 56 gezeten. Misschien een kleine maand.
Hij was wel bijna 9 pond. Meneer heeft nu 74 soms maat 80 aan :shock:
@Affie wrote:
@renzosmam wrote:Een ‘‘gemiddelde’’ baby is zo een 50-52 cm en 7 pond.
Mijn vriend en ik zijn allebei ukkies (ik 1.64m en hij 1.76m) en ons kindje wordt wel klein geschat tot nu toe, zo’n 48cm :inlove:
@renzosmam wrote:
Hier een medemuts, dat wil ik ookzéker, vandaar de poll
@renzosmam wrote:
JA! En zo schattig he :inlove: Geweldig!
Dan gaat dat pak met dat konijntje mooi passen… :mrgreen:
Dat is een echt klein pakje!
Trouwens een tip…als je kleertjes nu steeds te groot zijn en je wilt het tóch NU passend hebben…de droger doet wonderen
![:wink: :wink:](https://forum.ikenmama.nl/images/emoji/apple/wink.png?v=9)
Nigel heeft echt heel lang maat 50/56 aangehad. Zeker meer als 3 maanden. Hij was 52 cm en 3720 gram bij de geboorte. Nu draagt hij net 74, maar merendeel nog 68. Ik had dus echt een enorme hoeveelheid 50 en 50/56 en daar was ik heel erg blij mee!!!
Lucas anderhalve maand en Pepijn zeker 3 maanden en ze wogen bij de geboorte 3880 gram en 3875 gram!!
Hoi, Merel heeft zeker 2 tot 3 maanden in maatje 50 gezeten, maarja die was 48 cm bij de geboorte :inlove:
Enne Sas, buurvrouw heeft nog een rompertje 44, van 1 van de tweelingjongens, das nu zo’n beertje, je kan je niet meer voorstellen dat hij dat gedragen heeft :inlove: :inlove:
L. draagt nu nog steeds maat 50, hij was 46 cm en 2945 cm.
En het zit hem nu pas echt mooi, dus misschien had ik voor de kleertjes beter naar de prenatal kunnen gaan.
yeline heeft tot zeker tot 4 maand maat 50/56 gedragen. Ze is met maat 44 begonnen en zit nu nog in maat 74
Toch nog wel een tijdje allemaal, jullie antwoorden vallen me mee!:thumbup:
@Renzosmam: Ik droom al steeds weg bij dat ienimini konijntjespakje… :inlove: foto volgt in december/januari! :mrgreen:
Langer dan 3 maanden…maar ja…ze begon in maatje 31… :think: :mrgreen:
@Dreamer wrote:
Mijn oudste heeft 2 maanden gedaan met maat 50.zo ook ongeveer hier… lucas ruim drie maanden in 50-56 gepast, en daan nog geen maand, hooguit anderhalf, hij zit nu al in 74 en sommige dingen al maat 80 :shock:
Mijn jongste… minder dan 1 maand :shock:
Hij is nu bijna 8 maanden en hij kan al bijna in maat 74.
Aniek droeg maat 50 5 weken en maat 56 6 weken…
Met bijna 12 weken zat ze dus in maat 62, zij werd geboren met 3520 gram en 49 cm lengte…
Peter begon meteen in 62… hij was dan ook net geen 9 pond en 57 cm lang…