Hoe lang deed jouw kindje erover om fruithapje goed te eten?

Even uit pure nieuwsgierigheid.

Na hoe lang (dagen/weken/maanden) hapte jouw kindje goed naar de lepel met fruithapje en kreeg hij/zij echt iets van het fruit binnen?

Wij zijn afgelopen donderdag begonnen met fruithapjes. Steeds een paar hapjes, om haar te laten wennen. Eerst peer, en sinds gisteren banaan. Ze snapt er nog geen hout van, haha, doet haar mond echt niet open voor de lepel (dus gieten we 't naar binnen als ze per ongeluk haar mond opendoet), en dan stroomt alles er weer uit hihi. Maar die gezichtjes die ze trekt… onbetaalbaar :inlove: ze proeft de smaakjes dus wel. Ben benieuwd… denk dat het hier nog wel een poosje duurt eer ze het doorheeft dat 't best lekker is :mrgreen:

binnen een week

Jinthe kreeg op zich direct wel wat binnen, maar ik denk dat het iets van een maand heeft geduurd voor ze echt goed van een lepel at. Op zich deed ze haar mond wel open ed, maar meer ook niet. Inmiddels is ze een volleerd groente- en fruiteetster. :wink: Gekke gezichten hebben we hier alleen met bloemkool gehad. :mrgreen:

Riley hapte echt goed, (ik kon hap zeggen, zijn mondje ging open.) na 2 weken ongeveer…

J zag voor het eerst een lepel, deed zijn mond open en hap slik weg…

Binnen een week was het net een spreeuw, I want moooooore :x nooww!!

jaaahaaaaa en dan wel doorscheppen mamaaaaaaaaaaaaaa , snelllllllllerrrrrrrrrr !!!

Bij ons ging het vrij moeizaam, maar madam vond echt niets lekker. Ze heeft echt van elke smaak het eerst 10 keer geproefd voordat ze iets nam. En ik deed ook hetzelfde, als de mond toevallig open ging dan snel er iets in :mrgreen: . Als ze door hebben dat wat er op de lepel zit lekker is gaan die mondjes vanzelf wel open. Het moet gewoon even wennen.

veel plezier met en bijvoeden :inlove:

Bij Jo? Nooit! Die walgde van gevoerd worden en lepels…

Eigenlijk was eten, zowel geprakt als a la rapley (wat onze voorkeur had) helemaal een drama…hebben ook niets meer geprobeerd…af en toe testen, aanbieden,maar verder het bij BV en flesje gelaten…

Pas met 10 maanden wilde meneer ineens eten…zomaar…wel alles heel a la rapley dus…super.

6 maanden is een richtlijn,maar niet ieder kindje is er klaar voor/ heeft er uberhaupt behoefte aan of heeft het al nodig…

Ik zou gewoon af en toe testen,maar niet proberen het ritueel er door te drukken…soms duurt het even…

Eli zijn we niet begonnen aan fruithapjes…die hebben we meteen alles heel gegeven…en meneer bleek (buiten pap) een allesvreter te zijn…en veel ook…pap ging niet goed,want hij wilde niet van de lepel happen…

Naast BV en brood heeft pap ook niet echt een functie meer,dus mochten we dat gewoon weglaten…zelf eten heeft natuurlijk altijd onze voorkeur…

Wij zijn met 4 maanden begonnen. Ze vindt fruithapjes af en gtoe best wel lekker. Het happen snapt ze nu heel goed. Maar ze houdt nog steeds niet alles binnen hoor. Groente vindt ze nog niet lekker.

Pap wil ze alleen uit de fles. Ik probeer het iedere ochtend; een paar hapjes van een lepel. Maar dan wordt ze erg boos :smiley:

Zijn ook net begonnen met fruithapjes, omdat ze de lepel zowat uit je handen trok als ze bij je zat tijdens het eten.

Zijn nu een weekje bezig. Is inderdaad onbetaalbaar die gezichtjes, ze kijkt echt zo van mam wat stop je nu in mijn mond… hihihi. Ze doet nu af en toe wel haar mondje open. Geef haar zelf ook een lepeltje in haar handje daardoor gaat het beter. Maar het meeste gaat er nog steeds naast… :lol:

:inlove: gaaf die foto!!! :thumbup:

Hier gaat 't inmiddels ietsje beter. Ze heeft gisteren een half klein potje appel/sinaasappel/banaan op :inlove:

het eerste jaar is het ook niet echt belangrijk he, het is niet voor niets BIJvoeding.

Jayden heeft tot hij 8 maanden was niets van een lepel willen happen, hij draaide gewoon zijn hoofd weg :lol: :inlove: Hij at alleen als ik het in hapklare stukken gaf (rapley dus). Het was nooit mijn bedoeling om rapley met hem te gaan doen, maar de 1ste twee maanden moesten we wel als we wilden dat hij zou eten :lol:

Binnen een paar dagen… Hij lust ook direct alles, maar heeft het vaak veel drukker met andere dingen dan eten… Sokken uittrekken, onder z’n stoek kijken, achterstevoren proberen te zitten, babbelen… :roll:

@Lune wrote:

het eerste jaar is het ook niet echt belangrijk he, het is niet voor niets BIJvoeding.

dat lijkt me logisch :wink:

een weekje geloof ik :lol:

@squirrel wrote:

Binnen een paar dagen… Hij lust ook direct alles, maar heeft het vaak veel drukker met andere dingen dan eten… Sokken uittrekken, onder z’n stoek kijken, achterstevoren proberen te zitten, babbelen… :roll:

hahaha, ach ook gezellig.

En is inderdaad toch maar bijvoeding op dit moment. Ze vindt het wel heel leuk, dus ik vind het prima. Heb trouwens ontdekt dat ze vers fruit lekkerder vindt dan de potjes…

@paco wrote:
:inlove: gaaf die foto!!! :thumbup:

Ja… lief hé :inlove: . Ze heeft echt lol :lol:

hier ging het direct goed, vanaf de eerste hapje :thumbup: (alsof hij dat alang op wachte)…nu eet hij sneller en wordt ie echt boos als ik het niet snel aanbied :roll:

Ik maak dan wel zelf de fruithapjes…dus geen potjes!

@NWmama wrote:

hier ging het direct goed, vanaf de eerste hapje :thumbup: (alsof hij dat alang op wachte)…nu eet hij sneller en wordt ie echt boos als ik het niet snel aanbied :roll:

Ik maak dan wel zelf de fruithapjes…dus geen potjes!

Hoe doe je dat met het zelf maken van appel, vind het na het pureren nog wel erg hard…

Bij mijn zoon na 1 keer. Groente ging bij hem meteen goed. Bij mijn dochter duurde het een aantal dagen voordat ze fruit lekker vond.