Hoe lang bloeden na plaatsing Mirena?

Nou ja de titel zegt het dus al :wink: Ik heb hem nu bijna drie weken en verlies elke dag (rood) bloed, soms met stolsels, en soms moet ik er echt maandverband bij gebruiken omdat ik het met inlegkruisjes niet red… Ik heb nu al de neiging om m er weer uit te laten halen :lol:

Hoe lang hebben jullie gebloed na plaatsen van de mirena?

2 maanden… elke dag… daarna niks… nu weer een menstruatie (maand 3)… maar goed, ik ben er blij mee… zou het ook niet erg vinden evengoed nog ongesteld te worden… de HA adviseerde mij om minstens een half jr de tijd te geven… vriendinnetje van mij zei dit ook…

ik heb wel overal pukkels gekregen, gezicht, schouders, borst… vreselijk!! maar goed, ook dat zou weggaan wordt mij verteld… laten we het hopen… :angel:

de eerste keer dat ik een mirena kreeg ook wel een week of 3 gebloed hoor, daarna kon ik mijn menstruatie met een inlegkruisje toe!

Even volhouden dus!

uh zeven weken aan een stuk, en veel, meer dan een maandverbandje kan dragen. de gyn zei dat het normaal was. maar uiteraard klopte mijn gevoel en zat het ding hartstikke fout. na de tweede plaatsing een paar weken, 2 of 3.

6 maanden afwachten ben ik sowieso niet van plan… ik ga normaal elke week zwemmen met de kindjes, en dat kan nu dus niet. Net als in de zomer naar de zee of het meer… Ik geloof dat ik een maand of 2 , misschien wel 3 het maximum vind.

Ik wilde dit stomme ding al niet in the first place, maar omdat ik niet tegen de pil en nuvaring kan, bleef er niet veel meer over :? Ja condooms, maar dat is hier niet zo’n succes gebleken.

Kan je geen tampons gebruiken?

Ja, je moet het zelf weten… ik vond condooms zoooo vreselijk…

En de ‘tijdelijke nadelen’ van de mirena wegen voor mij echt op tegen het condoom…

Je moet het ook even de tijd geven he, het is toch een vreemd voorwerp in je baarmoeder… :wink:

Heeft de huisarts je niet gezegd dat het best langer kan duren dan 2-3 maanden? :think:

Huisarts zei tegen mij dat het wel eens kan gebeuren, maar dat hij dan wel snapt dat je hem er dan eigenlijk wel uit wil.

Behalve dat vind ik sex terwijl ik constant bloed eigenlijk ook niet zo geweldig… Maar goed, ik kijk het nog wel even aan… Moet als ik weer ongesteld word toch nog voor nacontrole.

Hier was het maar een paar dagen. Daarna nergens meer last van gehad tot 6 weken geleden.

Inmiddels heb ik hem vorige week laten verwijderen omdat ik er na anderhalf jaar toch niet tegen blijkt te kunnen (net als de pil). Ik kon door de klachten bijna niet meer normaal functioneren.

Grote kans dat je met een mirena niet eens ongesteld wordt… Dus die nacontrole kan lang op zich laten wachten :wink:

Maar hier ook een week of 6-8 gevloeid… En daarna elke maand een dag of 2 voldoende gehad aan een inlegkruisje…

grts patricia

@Vicky wrote:

Huisarts zei tegen mij dat het wel eens kan gebeuren, maar dat hij dan wel snapt dat je hem er dan eigenlijk wel uit wil.

ik heb er dus wel bewust rekening mee gehouden dat ik minstens 6 maanden geduld moest hebben… Met 3 weken er al uit, tja… is jouw keus maar ik denk dat elk voorbehoedsmiddel wel ‘iets’ heeft dat niet prettig is… Je zegt zelf… condooms niet fijn… pil, nuvaring kan niet… Dus zal een moeilijke keuze zijn… heb je er ook voor moeten betalen?

Sorry, lees net dat je het 2 tot 3 maanden wilt aanzien… :angel:

Maar, waarom gebruik je geen tampons dan?

Omdat het de ene dag maar een inlegkruisje is en de andere dag drie maandverbanden, en ik altijd begrepen heb dat je tampons moet gebruiken naarmate je vloeit, omdat het anders gevaarlijk kan zijn? En dan dacht ik dat een inlegkruisje te weinig was?

Hij is van mijn no claim afgegaan trouwens, dus eigenlijk heb ik m wel moeten betalen (155 euro).

Ik heb trouwens niets tegen condooms, mijn lief ook niet, we hebben het ook een jaar met condooms gedaan. Maar ja in the heat of the moment of zo, willen we die dingen ook wel eens bijna vergeten. :angel:

Ok… maar hoelang ga je zwemmen? ik zou dan een grote kanon instoppen… daar red je het wel mee… en dan meteen na het zwemmen een maandverbandje of kleine tampon indoen… Jij bedoeld TSS denk ik… volgens mij komt dat maar heel weinig voor… als je dat 1x per week doet, een grotere tampon voor een uurtje kan er echt niks gebeuren…

Nee, ik vond condooms zooo’n sexkiller… :silenced: Heb je op internet eens gezocht naar alternatieven qua anti-conceptie…

ja… Pil heb ik al gehad. Nuvaring ook. Daar werd ik goed ziek van, van de hormonen.

Prikpil wil ik niet.

Mijn zus heeft de implanon gehad, die was bij haar verkeerd geplaatst.

Toen hij wel goed was geplaatst bleef ze maar bloeden.

Gewone spiraal leek me ook niets, persona zou ik eerder gebruiken om zwanger te worden dan om niet zwanger te worden.

Mirena vond ik eigenlijk ook niets, ook met hormonen, maar volgens de huisarts zo weinig dat ik er hoogstwaarschijnlijk geen last van zou hebben. En je moet wat he…

Ik vind bloeden een grotere sexkiller dan condooms :wink: Ik had (heb) overal condooms liggen hier, boven beneden, in allemaal verschillende lades :lol: Altijd wat bij de hand :wink:

Ik vind bloeden een grotere sexkiller dan condooms

ik was bij de tweede mirena per maand 3 weken ongesteld, ook feest. had toen ook een soort vriendje, en ik werd er op een gegeven moment ook helemaal knetter van. heb um er uit laten halen, heerlijk, gewoon een paar dagen per maand ongesteld en verder geen gezeur.

Maar ik zou wel even doorzetten hoor, bij de meesten komt het na de eerste weken echt wel goed en heb je bijna nergens last meer van.

Hoe lang heb jij m dan uiteindelijk gehad fiep, de tweede?

@Vicky wrote:

Hoe lang heb jij m dan uiteindelijk gehad fiep, de tweede?
uh, 2 jaar? 1,5 jaar? zoiets. weet het niet meer precies. iig veel te lang aan zitten modderen.

@Vicky wrote:

Ik vind bloeden een grotere sexkiller dan condooms

Ik ook… alleen is dat bloeden maar tijdelijk (in de meeste gevallen) en dan ben je voor 5 jr van condooms af… :inlove: :inlove: :inlove: