Hoe lang afwachten tot miskraam op gang komt?

Ik wilde ook mede om het feit dat dan zeker alles weg is en je doorkan een curretage, deze is me dan ook 100% meegevallen, geen centje pijn gehad en na een uur of 2 weer lekker naar huis.



Uhm tampon, kweenie, geloof dat je dat beter niet kan doen ivm bacterieen maar 100% zeker ben ik er niet van.



Je kan voor de zekerheid anders kraamverband halen bij de apotheek.



Liefs Marieke

Hier staat ons verhaal, misschien dat je het wilt lezen…



http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=44286



Nogmaals sterkte.



Liefs Marieke

Wauw wat een verhaal. Heftig hoor. Heel goed verwoord, knap dat je dat kunt.

De verhalen / reacties op dit forum spreken voor zich, heel ontroerend allemaal. Ik put er moed en vertrouwen uit. Voor de toekomst.

Ik ben nieuw hier, net paar dagen ‘niet meer zwanger’ :? en zocht/zoek lotgenoten. Tis echt klote en heftig dat zo veel vrouwen dit mee moeten maken, moeder Natuur…

Maar delen doet goed idd.



Ik denk dat ik idd maar verband ga halen morgen… Thnx!



Visje

Hey meid,



Het is idd heel heftig en helaas hebben het al velen van ons mee moeten maken. Hopelijk vind je hier net zoveel steun als anderen hier vinden.



Ook is er hier een topic wannabe augustusmama’s wat nog aangepast moet worden naar wannabe mama’s dus als je alles een plekje hebt gegeven en er weer voor wilt gaan kan je ook daar mee kletsen.



Nogmaals sterkte.



Liefs Marieke

even over het gebruik van tampons, het enige wat de gyn etgen mij zei na mijn miskraam zo lang je vloeit niet in bad en geen tampons ivm infectie gevaar!



dus wat was ik blij dat het vloeien snel over was!



maar heel veel sterkte meid en inderdaad elke dame met een miskraam is er 1 te veel erbij…

@Marieke1978 wrote:

Hier staat ons verhaal, misschien dat je het wilt lezen…



http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=44286



Nogmaals sterkte.



Liefs Marieke




Met tranen in mijn ogen je verhaal gelezen,

Ik verlies bloed en heb soms erge pijn, ik denk nu: ik wil morgen wel een curetage, maar aan de andere kant denk ik; misschien komt het er snel op de natuurlijke manier uit. Ik weet het niet… ik weet wel dat ik erg verdrietig ben en soms moe van het denken.

Maar bedankt voor je verhaal!!

Liefs Anita

Anita…morgen wel even bellen hoor meid!



Niet te lang wachten…

En met die buikpijn en bloedverlies helemaal niet wachten tot de 27ste…

Liever voor de kerst alles kwijt en achter de rug… :hug:





Ik heb bij mijn 1e mk ook te lang gewacht… nou daarna dus nooit meer! Dus bij mijn 2e en 3e direct afspraken gemaakt!







Sterkte en liefs, :-*

Noortje

Anita als jij achter een curretage staat ( ik zou het zo weer doen…hmmm rare zin maar je snapt wat ik bedoel ) dan zou ik morgen gewoon het ziekenhuis bellen, zeggen dat je erg veel pijn hebt en het graag nu weg wilt hebben ook emotioneel gezien. Meid doortobben met de kerstdagen is niet wat je wil, tuurlijk zal het verdriet niet minder zijn maar je kan wel beginnen met afsluiten/het een plekje te geven.



Sterkte. :-*



Liefs Marieke

He lieve meiden,

heel veel sterkte met jullie verlies. Ik weet (helaas) ook wat het is.

(mijn verhaal kun je lezen via mijn colums op deze site).



Heb woensdag nog een extra afspraak gemaakt omdat ik graag wil weten of alles weg is omdat het allemaal zo gevoelig blijft…aan de andere kant komt mijn cyclus nu ook weer op gang natuurlijk. En…alweer ‘geklust’ zonder voorbehoedsmiddelen natuurlijk! Ben benieuwd wanneer mijn 1e ongi zal komen en of daarna mijn cyclus weer normaal zal zijn, hoop het maar.

Anita, heb je een pb- gestuurd.



liefs

Ineke

Dank weer girls voor jullie steun!

We hebben t er maar druk mee he…

Zeker met 2 familieverjaardagen en de Kerst voor de deur, hebben we helemaaaal geen zin in… dat begrijp je. We maken er maar het beste van. De familie weet het uiteraard dus dat scheelt.

We kijken vooral vooruit, maar het blijft vreselijk triest, zeker omdat we zoooo graag wilden!



liefs Karina

Hallo dames,



Ik heb vanmorgen half tien naar het zkh gebeld en mevrouw vertelde dat er geen plek was en dat echt 27e pas kan (die afspraak-datum hadden we al gekregen direct na het verdrietige nieuws)

Ze zei je moet eerst maar naar de huisarts gaan, die kan mss wat voor je regelen.



Dus ik de huisarts bellen, afspraak gemaakt voor 10.05 uur, daarna belde mevrouw van de poli gyn. terug. Ik heb overlegd met collega, morgen om twaalf uur hebben we een afspraak voor je gemaakt.



Ik zonet naar de huisarts, ze heeft gekeken en gevoeld, ik heb bloedverlies (wisten we al) maar de bmm is nog dicht.

Ze zei dat ik morgen gewoon die afspraak door moet laten gaan en dan zal de gyn wel zeggen of ik een curetag mag.



Ik hoop echt dat ze het morgen weghalen, ik heb echt erge pijn en zaterdag ben ik jarig en nou kan me die verjaardag gestolen worden, hecht ik geen waarde aan, maar we gaan 's avonds naar de musical Ciske de Rat en ik wil me dat uitje eigenlijk niet laten bederven.



En als ik 27e pas ga en ze zeggen dan, kom 2 januari maar terug dan krijg je een curetage, daar zit ik ook niet op te wachten! Ik wil het nieuwe jaar niet ingaan op die manier.



Liefs

Meid vertel de gyn dat je je er niet lekker bijvoelt, zowel lichamelijk niet als geestelijk en dat je graag zsm gecurreteerd wilt worden.



Sterkte.



Liefs Marieke

Yep mee eens, dan kunnen ze vaak wel iets voor je regelen. Of inderdaad proberen via een vk of huisarts, die kunnen nog meer regelen dan jezelf.



Ik heb ook 2 keer geen aanleiding gehad om te denken dat het niet goed zat. De eerste keer hebben de vruchtjes (2-ling) 3 weken overleden in mijn buik gezeten voordat we er achter kwamen, toen voor curretage gekozen die een week later plaatsvond.

De tweede keer was het vruchtje 1,5 weken geleden overleden, toen ik met 8 weken de echo had. Ook weer geen bloedverlies. Toen heb ik gekozen voor de medicijnen. Die werkten na een halve dag. Ik werd 's ochtends wakker en merkte dat ik bloedverlies had. IK ging naar de wc, hield er een wc papiertje onder en toen kwam er een stolseltje. Er zat een grijzig vliesje omheen (zoals de vk in het ziekenhuis omschreef). Dit was dus het vruchtje. Ik zag wel een kromming er aan zitten (zoals het staartje bij een vruchtje), maar voor de rest niks. Dit is het 100% zeker weten geweest, want voor de rest heb ik geen stolsels gehad, ongeveer een dikke week bloedverlies. Nu op dag 18 na de miskraam nog steeds een lichte positieve test (na de curretage op dag 11 al een negatieve test, maar op dag 10 al weer een bloeding die een week duurde). Ik zie wel wat mijn cyclus deze keer doet.



Succes Anita! ga maar gewoon op je strepen staan! ppfff zolang wachten is toch geen doen.



Nienke

Dames,



Bedankt voor de adviezen, maar waarschijnlijk is gisteravond ons vruchtje geboren! Ik moest nodig plassen en opeens viel er iets zwaars uit mijn lichaam in het toilet.

Ik heb toen een pedaalemmerzak om mijn arm gedaan en het uit de pot gehaald.



We nemen het straks mee naar het ziekenhuis, maar we weten bijna zeker dat dit ons vruchtje is.

Ons coconnetje is “geboren” op de dag dat ik tien weken zwanger was.

Ik doe nog wel even verslag uit van wat ze in het zkh hebben gezegd.



Liefs Anita

Anita dat zal wel “fijn” zijn als het idd uit zichzelf alsnog gekomen is, ik hoop met je mee dat dit het is en dat je alles kwijt bent.



Liefs Marieke

Daar ben ik weer, ik heb net een echo gehad en alles was “schoon”.

Nu kan ik nog een paar dagen bloed verliezen, maar het moet wel afnemen.

Dan een normale menstruatie afwachten en dan mogen we weer onveilig vrijen en hoop ik dat we in het begin van het nieuwe jaar weer zwanger mogen worden/raken.



Hoe denken jullie nu over opnieuw proberen zwanger te worden na je miskraam??



En hoelang zou het nu duren voor ik weer een normale menstruatie krijg?

Hey meid,



Hoe we er over dachten na de mk, nou hier wilden we er meteen weer voorgaan en daar sta ik nog steeds achter maar ik kan het nu al op mijn zenuwen krijgen als ik er aan denk zwanger te zijn, bang dat het dan weer mis zou gaan.



En wanneer je weer ongi word is per persoon verschillend, geloof dat ze binnen 6-8 weken aanhouden. Mijn 1ste cyclus was na 33 dagen, de tweede ook na 33 dagen en de vorige dus na 29 dagen, zoals je ziet dus nog niet echt op orde.



Nogmaals sterkte meid.



Liefs Marieke

Meiden,



Ik lees Anita’s verhaal, dat ze schoon is, fijn hoor.

Ik ben nu ruim een week verder (12/12 met echo geconstateerd dat vruchtje geen hartactiviteit heeft, na ruim 7 weken zwanger)

Als je al een week bloedverlies hebt, met af en toe wat stolseltjes, zou dan alles weg zijn?



Heb morgen een afspraak voor curretage. Zie er niet heel erg tegenop, maar tlijkt me ook geen pretje. Gezien het verhaal van Anita… is een curretage bij mij dan nog nodig? Of is het zowizo verstand om dat te laten doen? Is een inwendige echo voldoende?



??

Hey Karina,



Moeilijk hé deze tijd van zwanger zijn, miskraam doorstaan en ook ontzettend onzeker.

Van een inwendige echo word je niet “schoon” ze gaan altijd eerst een inwendige echo doen… om te kijken hoe het er voor staat.

Bloed verlies en wat stolsels is naar mijn idee niet genoeg.

Ik heb het vruchtje echt “gespot” maar jij (nog) niet.

Misschien is het toch al uit je lichaam en heb je het niet vernomen, maar misschien zit het er nog.

Dat zien ze dan wel op de echo.

Ik hoop voor je dat het nu al eruit is, maar anders wens ik je veel sterkte voor de curetage.

En rustig aan doen hé, denk even goed om jezelf!!

En ondanks alles: fijne kerstdagen.

Liefs Anita

Dankje Anita, goed om te horen dat ze zowizo eerst een inw. echo doen. De bloedingen zijn nl. inmiddels gestopt. Maar je weet niet idd, kan best dat er nog eea zit… :?

Ik meld het ook allemaal straks, bij de opname.



Ben enorm nuchter nu (van het niet-eten/drinken… haha) dus er helemaal klaar voor. Ben wel een ontbijt-tante dus zit al met een knorrende maag!



Wens jullie allen een fijne Kerst, voor zover mogelijk :wink:

Inderdaad tijd om even bij te komen, rustig aan te doen en vooral: vooruit te kijken. Dat doen we zeker :slight_smile:



liefs, Karina