hoe laat sta jij op als de kinderen naar school gaan?

Titel zegt genoeg. En doe je dan ff snel snel of duurt het wel een poosje voor je beneden bent? Had een discussie met een collega :mrgreen:

Om 7.00 uur gaat de wekker. Om 7.15 uur ga ik eruit, wassen, aankleden. Meestal zijn de kinderen dan al wakker geworden. Om ongeveer 7.45 uur zijn we beneden, kinderen aangekleed en al. Dan eten en om ongeveer 8.15 uur gaan we richting school.

tussen 7 en half 8, bij de variant van 7 uur breng ik z voor nano nog naar de opvang, bij die van half 8 breng ik haar erna (of niet, die ene dag dat ik niet werk).

En wij doen hier erg ons best tegen de stress te vechten, dat vergalde namelijk de ochtend te vaak. Als we écht om 7 uur/half 8 op staan, dan kan het redelijk stressloos. Maar ja, die snooze-knop he…

Hier wordt ik gewekt door mijn jongste.

Tussen kwart voor 6 en kwart over 6.



De oudste maak ik, als hij zelf niet eerder wakker is, om half 8 wakker.



Om kwart over 8 gaan we de deur uit. De school gaat 5 min later open.



Als ik 2 slaapkopjes zou hebben zou hier de wekker om 7 uur gaan.

Hier ook 7 uur. Dan moet ik 2 meiden van 2,5 en 5,5 jaar schoolklaar krijgen.

Gaat soms prima en soms loopt het hopeloos in het honderd (op het laatst melk over de kleren heen, een poepluier, tas kwijt…noem maar op :roll: :slight_smile: )

We zijn hier allemaal 's-ochtends niet op ons best dus het blijft een uitdaging.

Mijn wekker gaat om 6:40 uur. Dan kijk ik even het nieuws in bed. Om 7:00 uur sta ik op en wek mijn 2 meiden. Dan ga ik douchen en zij gaan zich aankleden (althans dat is wel altijd de bedoeling). Het liefst ben ik rond 7:30 uur beneden. Ze moeten direct hun schoenen aantrekken en ik smeer brood en maak hun pauze hap & drinken klaar. Terwijl zij eten laat ik de hond ff uit (heel kort rondje) Daarna doe ik hun haren. Allebei hebben ze lang dik haar en vaak vlecht ik het in, daar heb ik wel even de tijd voor nodig. Daarna de nodige aansporingen om de jassen aan te doen en hun tassen in te laten pakken. En als het meezit gaan we 8:15 uur de deur uit.



Ik moet wel de nodige aansporingen geven, anders zijn we nooit op tijd klaar. Als er 1 in de pyama blijft hangen mag ze zo mee naar school. Heb ik 1 keer gedaan, doen ze nooit meer. :mrgreen:

de wekker gaat 6.50 meestal rek ik dat tot 7.30 :oops: (ik ben echt totaal geen ochtendmens en in de winter is het nog erger)

voor Luna leggen we de kleding de avond van te voren klaar en vaak staat zij rond 7.15 al onderaan de trap te gillen of ze zich mag aankleden

en dan ongeveer 8.10 gaan we richting school (als ik ook ben opgestaan) als alleen manlief is opgestaan dan gaan ze 8.20 richting school :roll:



dus krap gerekend hebben we 40 minuten en als we vlot zijn meer als een uur

6.50 wekker maar ben meestal zelf al om 6.45 wakker,ingebouwde klok

6.55 eruit,w.c,tanden poetsen snelle douche en lenzen, in

7.10 tienjarige wakker maken,brood smeren en schoollunch of pauzehapje in de tas stoppen…

8.30 jongste meestal uit zichzelf wakker,verschonen en aankleden

Dan een broodje samen

8.00 haar ouste meid doen

8.10 in de auto naar school

mijn wekker staat op 7.01.

In de praktijk ben ik dan allang wakker gemaakt door 1 dan wel meer kinderen :roll: maar ik weiger eerder echt op te staan :mrgreen: .



Soms voed ik de jongste dan, soms is die al gevoed… maar daarna naar de oudste heren om ze (hoewel allang wakker) dan uit bed te halen. Zij kleden zichzelf aan, ik even wassen, tandenpoetsen etc, jongste 2 verschonen en in de kleren en om half 8 zitten we allemaal aan tafel.



Dat is dus in een halfuur met 5 personen in de kleren aan tafel… vind ik redelijk vlot wel en het gaat (gelukkig) zonder gestress.



Oudste 2 smeren dan zelf hun brood, ik voor de jongste 2, soms geholpen door 1 van de oudste heren. Die geven vaak ook samen met mij ombeurten stukjes brood aan de jongste (alles in 1x voor zich gaat niet goed :slight_smile: ).

Zelf ondertussen een bak cruesli weg werkend, drinken en fruit voor school in de tassen, tafel afruimen… kinderen zijn dan ook allaaaaaaang klaar met eten en na toeten schoon etc kan er nog even gekleurd, gelezen of gespeeld worden.



Boel aan de kant, tandenpoetsen, schoenen, jassen, tassen en om uiterlijk 8.10 uur lopen we de deur dan uit.



Dat is het enige ‘stress’ moment hier, omdat er altijd wel 1 zijn tas niet wil dragen of net die natte jas aan wil etc etc… maar daar ben ik ook heel makkelijk in geworden… dan heb je geen drinken en die jas kan niet, dus dan heb je geen jas… kiezen ze 9 van de 10 keer gelukkig eieren voor hun geld.

Op de dagen dat mijn gastkindjes om 7:30 voor de deur staan (ma, di en do) gaat mijn wekker om 7 uur. Even wakker worden, aankleden en om 7:15 mijn eigen kinderen wakker maken. Ik ga dan naar beneden om brood te smeren en fruit en lunch voor school klaar te maken. Daar ben ik klaar mee als de eerste gastkinderen komen. Dan komen ook mijn kinderen beneden. Ze mogen voor de tv ( :oops: ) hun boterhammetje eten. Daarna aankleden, haren kammen, wassen, tanden poetsen, schoenen en jassen aan en om 8:05/8:10 de deur uit. Aankleden is niet Kes zijn sterkste kant, dat gaat nooit van een leien dakje. Als het echt weer de spuigaten uit gaat lopen (om 8:05 nog niet aangekleed en wéér met ongepoetste tanden naar school omdat daar écht geen tijd meer voor is), dan moet hij weer aankleden voordat hij gaat ontbijten.



Op de 2 schooldagen dat er geen gastkinderen zijn staan we om 7:30 op en gaan we 10/15 minuten later naar school omdat we dan met de fiets kunnen (andere dagen lopen we).

Ik zie hier best late tijden. Aangezien ik in ieder geval 3 dagen in de week zelf door moet naar mijn werk, moet ik wel een beetje aandacht besteden aan mezelf,dus heb echt wel iets meer nodig dan dat.



Eigenlijk elke dag zelfde ritme:



-Opstaan tussen 06.50 a 07.00 uur.

-Jongens wakker maken en helpen met begin maken van aankleden (kleding ligt altijd avond van te voren klaar).

-Ik stap zelf onder de douche en heren kleden zich rustig verder aan.

-Na mijn douche aankleden en met zijn drieën tanden poetsen.

-07.25 a 07.30 beneden. Jongens trekken zelf schoenen aan en handen wassen. Ik smeer broodjes e.d.

-Met zijn alle aan tafel en eten. Ik maak me tussendoor snel op tijdens het eten.

-07.45 klaar, jongens gaan spelen, ik trommels/tassen vullen.

-tussen 07.50 a 07.55 washand over de gezichten en haren (douchen doen ze in de avond). Ik droog snel mijn haar en gooi er wat in.

-08.00 uur heren naar de wc en jassen aan, ik zoek nog snel wat bij elkaar.

-08.07 (ongeveer) wegwezen. Vroeger als we gaan lopen,soms iets later als ik met de auto moet. 08.15 a 08.20 op school. Stress moeten we hier vermijden,dus ook hollen en vliegen naar school. Als de heren nog even kunnen spelen op het plein en uitleven voordat de deur open gaat,werkt het beter dan 08.29 je kids de klas in duwen en zelf snel wegrennen. De juffen willen om 08.30 echt beginnen met de les en dat gaat regelmatig erg lastig als er om 08.33 nog steeds kinderen binnen komen wandelen. Streeftijd is dus altijd op het plein zijn als de deur nog niet open is. Geeft meer rust hier. Lukt niet altijd,maar hoe later we opstaan,hoe minder ruimte voor onverwachtse zaken.

Ik sta op tussen 6u15 en 6u30, de oudste is meestal om 6uur wakker maar hij moet zich dan nog even bezig houden in zijn kamer zodat hij de twee andere broertjes niet wakker maakt.

Om 6u30 gaan zij al naar beneden en ga ik me eerst klaarmaken. Als ik beneden ben worden de kindjes aangekleed, de twee oudste doen dat zelf. Daarna eten en dan hebben ze nog even de tijd om te spelen.

Ondertussen maak ik de tassen klaar. Rond 8u sokken, schoenen aan, tanden poetsen, haren kammen, jassen aan en om 8u15 gaan we de duur uit. De kindjes gaan hier 's avonds in het bad/douche.

De ene ochtend heb ik nog tijd over om de afwasmachine uit te ruimen en de andere ochtend niet. Hangt er ook vanaf hoelang ik ontbijt.

de oudste maakt mijn man om 7.00 wakker hij kleed zich dan aan en mijn oudste kleed zichzelf aan.

Als zij klaar zijn kleed ik me aan en haal de middelste uit bed, dat is rond 7.15 uur.

dan naar beneden, broodje eten en tanden poetsen.

als ze op tijd klaar zijn mogen ze nog even tv kijken.



om 8.15 lopen we naar school.



De jongste wordt rond 9.00 wakker (nadat ze snachts al meerder malen is wakker geweest)

Als ik alles alleen moet doen en hub ochtenddienst heeft ong. 06.15 :shock:



Naja, 06.15 wassen/kleding voor mezelf regelen

06.30 broodjes Elise en Jesse smeren en ze wakker maken.

07.00 kids aangekleed (incl. Thijs ) en aan het brood, thijs aan de borst.

07.45 Thijs en Jesse naar KDV. 08.00 Elise naar school

08.30 ik onderweg naar werk



Lekker ruim, maar dan kan ik vertragingen inbouwen om wat voor reden dan ook.



Nu brengt hub de kids weg en is ELise vrij, dus ga ik gewoon lekker half 9 weg en waren de kids 07.00 wakker, want hub is thuis dus maakt niet uit hoe laat ze gebracht worden…



Als ik niet werk staan we iets later op, dan hoeft alleen ELise naar school namelijk en T & J niet naar KDV.

Ik sta op doordeweekse dagen om 6.45 uur op. Om 8.00 breng ik de jongste weg en om 8.15 uur de oudste.

Daarna rij ik door naar mijn werk. Moet echt niet veel later opstaan hoor.

Heb sowieso een half uur voor mezelf nodig en vervolgens nog alle spullen klaarmaken en verzamelen. Ook doe ik soms nog de was opvouwen of aanzetten, vaatwasser uit en in ruimen, bedden opmaken, woonkamer opruimen etc.

Aangezien er op alle 5 dagen van de week ook 1 van ons moet werken (op 3 dagen in de week zelf wij allebei) staan we altijd om 05.45 op, onze kinderen worden ook altijd rond/voor die tijd al wakker. Dus het zit gewoon in ons systeem



Op onze werkdagen brengen we de kinderen om 7 uur naar de BSO of mijn moeder is er dan al om 7 uur.

Op de dagen dat 1 van ons vrij is vertrekt de een om 7.15 naar zijn werk en de andere brengt onze dochter rond 08.10 uur naar school.

Hier gaat om 6:15 de wekker.

Dan gaat manlief eruit en gaat om 6:45 de deur uit.

Ik kan dan op mijn gemak een bak koffie er in gieten en mijzelf even opknappen.

Dan om 7 uur komt de ouste uit bed en die stampt als een olifant zijn broertje wakker.

Die geef ik om 7:15 zijn fles terwijl de oudste zich aankleed.

Ik giet er ondertussen nog een bak koffie in.

En om 7:50 breng ik de jongste naar kdv.

Op dagen dat hij niet gaat dan gaat ik pas om 8:15 de deur uit.

6.45 gaat de wekker. Hij snoozed(??) om 6.55 en dan is het ong 6.50 want mijn wekker staat voor. Ik weet niet precies hoeveel :mrgreen:

Ik ga douchen, vriend maakt oudste wakker, haalt jongste uit bed en schuift haar na mij onder de douche. Ik kleed me aan terwijl ik de oudste maan om zich uit te kleden en onder de douche te gaan. Als hij eronder staat, kleed ik :oops: de jongste aan. Moet ze eigenlijk zelf doen en kan ze ook maar douurt me te lang. Oudste uit de douche die begeleid ik bij het aankleden, anders gebeurt het nooit :roll: Kleding leg ik 's avonds klaar. Vriend onder de douche, wij naar beneden. Dat zal rond 7.15 uur zijn. We dekken samen de tafel, of ik heb al gedaan de avond ervoor. Ontbijten gaat langzaam hier, meestal zitten we wel een half uur aan tafel, ik ben binnen. 5 minuten klaar dus ik maak de tassen klaar met fruit, brood en drinken (continurooster). Mijn haar doe ik, make up en, dan de kinderen poetsen, schoenen, aan tanden poetsen en verplicht plassen. Soms zijn we om 10 voor 8 klaar en dan mogen ze nog even spelen en ruim ik de boel op. Tussen 8 en 10 over 8 zijn we weg (liefst zo vroeg mogelijk). School opent de deuren om 8.15 uur en ik vind het heerlijk om niet in de drukte de kinderen af te leveren. Kan ik ook nog met de juf spreken. We gaan overigens soms met de fiets, soms met de auto.



Leuk om dit zo eens op te schrijven :thumbup:

7.40 als mijn vriend eerst gaat douchen en poepen en 7.25 als ik eerst ga douchen. Dochterlief maken we om 7.45 wakker en degene die het eerste gedouchet heeft (vaak mijn vriend) smeert een boterham voor haar geeft haar wat te drinken, maakt haar trommel voor 10 uur klaar en zet op de dagen als 1 van ons thuis is 'smiddags haar fiets buiten. Om 8.15 gaan mijn vriend en mijn dochter op de fiets of lopend naar school.

Dank jullie wel! Moest ff met een smoesje weten hoe laat mamamarije wakker was haha,