De laatste tijd is het slapen gaan hier één groot feest. :liar: Bo spookt vaak een half uur tot een uur voordat ze eindelijk eens gaat slapen. En bij voorkeur valt ze dan achter de deur in slaap :doh: :mrgreen: Het lijkt wel of ze ineens minder slaap nodig heeft.
Bo gaat al tijden om 19 uur naar bed, gewoon omdat ze dan moe is. Tenminste…dat wà s zo. En dan wordt ze zo 7-7.30 weer wakker. Misschien moeten we haar bedtijd langzaam eens gaan opschuiven?
Dus eens even tijd voor een vergelijkend warenonderzoekje:
Hoe laat gaan jullie bijna 3-jarigen naar bed? En hoe lang slapen ze dan? En is er nog een middagslaapje of heb je dat allang afgeschaft?
die van mij is nog geen 3jr maar loopt nu nog rond :roll:
hij maakt nog een middag tukkie sla ik die over slaapt hij om 18uur om vervolgens weer om 2230 wakker te worden en te zeggen “klaar” .
als hij nu zo gaat slapen slaapt hij ook uit tot een uur of half 10 soms nog langer.
overgens heb ik nu geen last van hem hij is lekker aan het spelen en gaat zijn eigen gangetje :inlove:
Broes zit er rond 19u in en slaapt minimum het klokje rond (vaak langer), het gebeurd ook dat hij al om 18.30u op bed ligt en hij slaapt 's middags nog een 2-tal uurtjes :-* .
Met middagslaapje (max. 1,5 uur):
-ca. 6:30 wakker
-middagslaapje 1,5 uur
-ca. 20:00 naar boven, bad, voorlezen en om ca. 20:30 slaapt ie
Zonder middagslaapje
-ca. 6:30 wakker
-ca. 19:00 naar boven, bad, voorlezen en om ca. 19:30 slaapt ie
Het lukt hier niet om elke dag zonder middagtuk door te komen. Kan wel, maar dan is ie zo vervelend en moe en nu ik met een dikke buik rond loop, kies ik de makkelijkste weg. Dus een middagslaapje, zodat mama ook wat kan rusten en 's avonds wat later naar bed. En allemaal vrolijk.
Kes gaat rond 19:30 naar bed en slaapt dan het klokje rond. Hij slaapt al vanaf zijn tweede niet meer overdag.
Sebastiaan gaat tussen 19.00 - 19.30 uur naar bed. Sinds eind januari slaapt hij niet meer overdag en daardoor valt hij 's avonds direct in slaap. Daarvoor bleef hij ook heel lang spoken.
's Ochtends wordt hij tussen 7.00 - 8.00 uur weer wakker. Vaak komt dat doordat we Annemieke uit bed halen. Ze liggen op 1 kamer namelijk.
Groetjes,
Heleen
Laura gaat rond 20:30 / 20:45 naar bed. Is een tijdje 19:30 geweest, maar het tijdstip is eigenlijk ongemerkt naar achteren verschoven. Ze slaapt dan door tot een uur of 8:30 's morgens.
Het middagdutje is heel wisselend, soms lukt het wel, soms niet. Ik probeer vaak wel om haar rond 14:00/14:30 op bed te leggen. Als ze dan na een half uur nog ligt te spoken, dan mag ze er weer uit. Dat is eigenlijk meestal het geval. Maar soms (zeg 2 keer per week) valt ze wel in slaap en slaapt dan nog 1,5 uur 's middags.
Op maandag, dinsdag en woensdag heeft ze drukke dagen (bij opa & oma en kinderdagverblijf), dus op donderdag gaat ze vaak wat eerder naar bed, dan kan ik ook echt merken dat ze moe is (zit de halve dag te duimen).
Al met al kijk ik toch meer naar het gedrag van Laura dan naar de klok.
Gelukkig hoeven we haar niet perse in een vast ritme te dwingen (zal wel anders worden als ze naar school gaat, maar dat duurt nog een jaar).
Die van mij is nu nog wakker :evil:
Hij ligt wel na veel gekrijs in zijn bed maar met de deur open
Het is tegenwoordig ook elke keer feest 'snachts wakker worden of laat op de avond en bij ons in bed willen.
Vandaag heb ik hem een uur laten krijsen en na veel poes pas ligt hij in zijn bed te kletsen. en mij te roepen of ik er nog wel ben.
Normaal gaat hij tegen 19:30 uur na bed en slaapt hij tot 07:00 uur
s’middags slaapt hij soms 2 uurtjes maar ik had het net met mijn vriend over dat hij alleen een nacht doorslaapt als hij s’middags niet slaapt.
Dus ik ga vanaf morgen beginnen met geen slaapje meer s’middags en even kijken of dat het is
Anne doet al maanden geen middagslaap meer. Ze gaat om 19uur naar bed en is tussen 8 en 9 wakker. Soms eerder, maar dan heeft ze toevallig die dag even op de bank een klein tukje gedaan.
Joy slaapt op schooldagen 19:00 Ja of ze direct slaapt moet zij weten, meestal wel, soms ligt ze nog te zingen en kletsen. Tja als zij in dr bed blijft moet zij weten hahaha. Als ze er uit komt kan ze direct terug.
Als het weekend is of vakantie achja, soms ligt ze er wel is 21:00 in. Of nog later haha. Maar dat is dan wel als ze smiddags 3uur geslapen heeft. En niet slapen heeft geen zin want soms valt ze smiddags echt om van de slaap (trouwens ook als ze die nacht wel gewoon 19:00 naar bed is geweest zoals meestal hoor ook in de vakanties) je kunt haar overal vinden als je dr niet naar bedbrengt of mist dat ze eigenlijk heel moe is. :lol: Ah ja en als ze zo laat gaat slapen word ze ipv half8 half9 wakker meestal soms ook niet.
En op schooldagen als ze heel moe is slaapt ze soms nog eventjes. Na middagschool eigenlijk niet dan doe ik dr ook wel is half7 naar bed maandag en dinsdag.
Maar donderdag en vrijdag heeft ze ochtendschool en dan slaapt ze smiddags wel is. Als ze dan slaapt altijd 2.5 a 3uur.
Hier ook veel gespook op het moment.
Het is nu ook standaard 21.30 :? .
Ben nu dus ook aan het proberen om het middagslaapje weg te laten maar dan valt ze inderdaad om 18.00 op de bank in slaap.
Gisteren heb ik haar zo over kunnen hevelen in bed gelukkig.
Ik hoop dat ze als weer even een paar dagen heeft bijgeslapen (want ze heeft nu een behoorlijke slaapachterstand) het tot 18.30 red en dat ze dan dus nog net mee kan eten.
Op het moment gooi ik haar dus maar weer even met een fles pap op bed.
Middagslaapje weigert ze trouwens nu pertinent. Pas om 17.00 vraagt ze zelf of ze mag slapen maar dat vind ik dan niet zo’n goed idee .
Dan zit je inderdaad alsnog om 22.00 uur met een kind beneden en daar heb ik dus geen zin in :snooty: .
Ik hoop dat deze tusenfase niet al te lang duurt want ze is zo vanaf 16.30 niet meer te genieten :roll: .
Slaapt BO 's middags nog CHRISSY?
Ik zou haar in iedergeval eens een paar keer om 20.00 uur op bed doen.
Maaike ging met middagslaapje al meestal 20.00 uur.
Merijn ligt er meestal om 20uur in. Hij slaapt dan eignlijk wel gelijk in over het algemeen. Tussen 6.45 en 7.30 uur wordt hij dan wakker.
Hij slaapt al 3/4 jaar niet meer tussen de middag.
Tussen 7 en 8 wil ik hem toch echt wel in bed hebben!
Soms is het even niet haalbaar maar later dan half 9 word het nooit!
Anoek ligt er tussen 19.00-19.30 in (soms wordt het 20.00)
en ze slaapt tussen de middag ook nog altijd. Varierend van 1,5
tot 2,5 uur.
Tussen 19:00 en 19:30 op bed en er weer uit tussen 8:00 en 9:00
En tussen de middag nog een tuk van een uurtje of 1,5/2~ :mrgreen:
Isabel gaat om 19.00 uur naar bed (soms 19.15/ 19.30 uur) en valt goed in slaap als ze s’middags maar niet slaapt.
Valt ze wel in slaap op de bank s’middags (max. 1 uur) dan is het gelijk of later naar bed of ze wordt midden in de nacht wakker :roll: .
Ze slaapt overigens al lang s’middags niet meer, maar de laaste tijd vond ze het toch wel fijn om een uurtje op de bank te slapen.
Maar aangezien ze weer ging spoken s’nachts is het slapen gewoon afgelopen!
Joost slaapt van 19.30 tot ong half 8 s’ochtends en doet geen middagdutje meer.
Eens per week (bij oma meestal want daar wil ie natuurlijk erg graag een middagdutje doen… :roll: ) slaapt ie smiddags 2 uur, maar gaat daarna ook pas weer om 21 uur naar bed.
Ik zie het al: het is lekker verschillend!
Bo slaapt nog 's middags (behalve op het kdv) en heeft dat ook nog echt nodig. Ze zit in een hele heftige fase. Ze leert net lopen en we zitten al maanden volop in allerlei onderzoeken. Voordat we deze toestanden ingingen, sliep ze maar 1 of 2 keer per week 's middags, nu slaapt ze alle dagen (behalve ma/do = kdv) zonder problemen 2 tot 3 uur.
Dus we gaan haar eens lekker wat later op bed leggen, behalve op ma en do, dan is ze echt moe. 't Is ook lekker gezellig, om haar nog wat langer beneden te hebben :inlove:
dave ligt er tussen 19.30-20.00uur in meestal slaapt hij met een minuut of 5 /10
tuusen de middag mag hij max 2 uurtjes slapen ( hij moet dan ook echt wakker gemaakt worden soms…)
maar goed hij is ook nog net geen 2,5 jaar… dus hij heeft nog even voor hij drie is :mrgreen:
Michaël wordt in nov 3 jaar.
Hij slaapt tussen de middag ongeveer 1 tot 1 1/2 u.
's Avonds rond 19.45 u zonder morren naar bed tot de volgende ochtend rond half acht. (en off topic, maar ben er heel trots op : al verschillende ochtenden is hij 's morgens droog ! :thumbup: )
liefs
Gerda