Hoe laat gaat jou kind op bed s avonds?

Hoe laat gaat jou kind op bed van ongeveer 5 jaar?

Y.ara gaat altijd tussen 19.00 en 19.30 op bed door de weeks.

Dichterbij 19.00 dan 19.30.

In het weekend mag ze 1 avond wat langer opblijven.

Was even nieuwsgierig naar het tijdstip waarop die van jullie gaan.

Soms heb ik namelijk het idee dat het te vroeg is, want ze is soms wel een uur of langer nodig om in slaap te vallen, meestal kijkt ze eerst nog wat boekjes door en praat,zingt nog wat.

Maar als we haar later op bed doen is ze gewoon ook vroeg wakker.

Ze is er s morgens altijd wel om 6.30.

hier gaan ze meestal om 19.00 uur

alleen de dag dat ze anar het kdv gaan redden we dat niet dan is het half 8.

vind dit een normale tijd voor kids van deze leeftijd.

soms zie ik hier kleintjes nog tot 20.00 uur op straat lopen. Ik hopud daar niet van, maar ja daar zal iedereen weer anders in zijn.

tussen 19 en 19.30 uur.

Na het eten nog even spelen en dan naar boven.

De middelste (groep 1) gaat vaak net even wat eerder als de oudste (groep 2) omdat ze op 1 kamer liggen en als ze tegelijk zijn het zeker heel lang duurt voor ze slapen :wink: .

In het weekend langer opblijven doen we ook weleens, maar eigenlijk werkt dat hier heel averechts… dan worden ze alleen maar boos als ze dan alsnog naar bed mogen en de volgende ochtend niet te genieten :?

Straks vakantie… heerlijk… dan laten we het een beetje gaan en we zien het wel. De laatste week moeten we dat maar weer op zien te lossen :mrgreen:

Meestal rond 20.00 uur, soms zelfs ietsjes later maar dan alleen in vakanties/weekenden.

In de winter gaat ze wel vroeger, merk dan ook echt dat ze eerder moe is. Ze is altijd om 7.00 uur wakker ongeacht de tijd wanneer ze naar bed gegaan is en of het nu weekend is of niet.

Ze gaat overigens nooit na 19.00 uur meer buiten spelen!

Pas nog een kindje aan de deur gehad om 20.30 uur met haar moeder. Had ze prongelijk een ringetje bij mijn schoonmoeder meegenomen (speelgoedding) kwamen ze even sorry zeggen en ringetje terug geven. Heel handig rond die tijd, Nancy meteen wakker en uiteraard ff haar vriendinnetje gedag zeggen etc. Nancy lag uiteindelijk pas om 21.15 uur te slapen.

Hier beginnen we meestal tegen 20:00 met naar boven gaan, omkleden, verhaaltje voorlezen. Dan ligt ze er tegen 20:30 echt in, en horen we haar vaak nog wel praten. Ze valt dan ergens rond 21:00 in slaap.

Vrij laat denk ik, maar Laura heeft eigenlijk altijd weinig slaap nodig gehad. De volgende ochtend wordt ze altijd lekker vrolijk uit zichzelf wakker (om 07:00), dus voor haar is het genoeg zo.

We hebben wel eens geprobeerd Kes eerder naar bed te doen dan zijn 2 jaar oudere zus maar dat werkt gewoon niet. Kes heeft veel minder slaap dan Indy nodig en dus gaan ze altijd tegelijk. Ons streven is 19:15 naar boven maar het is altijd ergens tussen 19:15 en 19:30. Plassen, omkleden, tanden poetsen, verhaaltje en dan is om uiterlijk 19:30/19:45 de lamp uit (ligt eraan hoe laat we naar boven gingen). Als het heeeeel erg lekker weer is laten we ze wel eens tot tegen 20:00 uur buiten spelen maar dat gebeurt niet vaak. Ze zijn 's ochtends rond 7:15 wakker, soms iets later. Op zaterdag is het opblijf avond. Dan mogen ze in pyjama chips en limonade en tot 20:30 opblijven.

@schoen wrote:

Hoe laat gaat jou kind op bed van ongeveer 5 jaar?

Y.ara gaat altijd tussen 19.00 en 19.30 op bed door de weeks.

Dichterbij 19.00 dan 19.30.

In het weekend mag ze 1 avond wat langer opblijven.

Was even nieuwsgierig naar het tijdstip waarop die van jullie gaan.

Soms heb ik namelijk het idee dat het te vroeg is, want ze is soms wel een uur of langer nodig om in slaap te vallen, meestal kijkt ze eerst nog wat boekjes door en praat,zingt nog wat.

Maar als we haar later op bed doen is ze gewoon ook vroeg wakker.

Ze is er s morgens altijd wel om 6.30.

Ik denk dat er op zich niets mis is met het feit dat ze nog wakker is en wat leest en zingt - kunnen ze ook een beetje de dag verwerken ofzo.

Sinds lasse op school zit (en drie maal per week bso) gaan wij om 18.30 richting boven (een van ons twee is vaak ook alleen met beide kids) en dan wordt er omgekleed, tanden gepoetst - soms gebadderd, verhaaltje voorlezen. Dus vaak is het wel 19.30 voor ze echt liggen en vaak 20 uur voor het stil is.

Wij gaan vrij vroeg richting bed maar lasse is ook altijd om 6.10 wakker en nena nu dus ook. En we zijn soms ook zelf helemaal afgedraaid.

Victor gaat tussen 1900 en 1930 naar bed en is de volgende morgen rond half 8 weer wakker. Max gaat rond 2000 en slaapt ook tot half 8 ongeveer. In het weekend blijven ze op op zaterdagavond. Heel gezellig :inlove:

Anne gaat tussen 18:30 en 19:00uur naar bed. In elk geval ligt ze voor 19uur te slapen. Als ik merk dat ze moe is dan gaat ze om 18:15uur naar bed. S’ochtends gaat om 7:00uur haar wekker, en dan moet ik haar nog eens wakker maken. Dus ze heeft het wel nodig. Nu is het overdag weleen ‘erg’ druk kind, zit geen moment stil, ach ze heeft het gewoon nodig. In het weekend kan het weleens iets later worden, maar dan nog ligt ze voor half 8 erin.

Tussen 19.00 en 19.30, s morgens (door de week) staan we om 7.00 uur op. Op zaterdag en tijdens vakantie’s wordt het wel eens later…bv als we iets gedaan hebben en we zijn die dag wat later thuis.

hier ongeveer half 7.

ze zitten bijde hele dagen op school en dat merk je ook wel.

in het weekend word het vaak later.

Kevin & Loïse gaan beide om 19:00 naar bed, soms eerder soms later …

Kevin speelt en leest nog weleens wat, maar blijft netjes in zijn kamer, totdat hij moe is, en gaat slapen!!

Ook wel lekker rustig voor het slapen gaan, en slaap hebben ze echt wel nodig …

hier gaan alle meiden tegelijk naar bed rond 7 uur gelijk naar het eten dat hebben we zo gedaan omdat ze na het eten erg rusteloos worden en zo gaat het prima april gaat gelijk slapen en de 2 andere meiden slapen op 1 kamer en die spelen meestal nog een uurtje of zo.

hier liggen de kids beiden rond 19:00 in bed

kan ook 18:30 of 19:30 worden.

we hebben voor het weekend geen andere tijden, (al wordt het wel veel later als we ergens anders zijn geweest/hebben gegeten, dan kan het gerust 22:00 worden)

maar als we thuis zijn in het weekend ook gewoon 19:00, ze zijn moe zat, en wij ook :wink:

Ongeveer 18.15/18.30 onder de douche en dan nog iets drinken daarna. Dan om 19.00 in bed en dan slaapt ze meestal rond 19.30 uur.

Matthijs gaat meestal tegen 20.00 uur naar bed. Eerder heeft geen nut, hij is dan nog niet moe.

Smorgens is hij altijd weer om 7.00 uur wakker, dus ik denk dat hij voldoenden nachtrust krijgt.

De jongste gaat rond 19.00/19.15 uur naar bed, hij redt het absoluut niet langer. (we doen hem niet eerder naar bed omdat wij altijd pas 18.00 uur eten, soms later. Dan moeten de heren nog even stoeien met papa en douchen etc)

Mijn kind zegt zelf vaak rond half 7: ik wil naar bed. :stuck_out_tongue:

Ergens tussen de half 7 en 7 uur ligt ze dus meestal op bed.

Hier was het ook altijd tussen half 7 en 7 maar sinds hij naar school gaan redden we dat toch vaak niet meer, we eten vaak pas rond kwart over 6 half 7 op 2/3 dagen in de week. Ik vind het zelf ook niet fijn om een half uur na mijn eten al in bed te gaan. Dan gaan we rond 7.15 naar boven en douchen etc dan is vaak net voor achten dat ik weer beneden ben. Bij ons is in bed liggen gelijk slapen, hij slaapt soms al voordat ik naar beneden ga :zzz:

Hoe doen jullie dat dan eten jullie allemaal al voor 6 uur?

Nee, wij eten, door zwemles en mijn werk, alle dagen van de week na 18:00 uur. We houden van lang tafelen dus we zijn vaak pas na 18:45 van tafel. Dan nog even tijd voor de kinderen maken om te spelen, spelletje te doen enz tot we om 19:15 naar boven gaan.