Om zijn auto apk te laten keuren… Hij is al meer dan 2 jaar verlopen en krijg elke keer een boete in de bus… Maar hij blijft er mee rijden, laat hem niet keuren… Hoe kan ik hem zover krijgen dit te doen?
Een afspraak voor hem maken bij een apk keurings station? zodat ie wel moet gaan? Of zelf de auto weg brengen voor een apk keuring?
Ben je overigens wel verzekerd met een auto die niet apk gekeurd is? :think:
volgens mij ben je niet verzekerd nee… als er iets gebeurd ben je de …
Maar ik kan hem niet brengen, zie die auto eigenlijk ook nooit alleen de bekeuringen
Nee je bent dan niet verzekerd…
1 ding is zeker… als het te lang duurt en hij wordt een keer aangehouden… Na een paar bekeuringen wordt vanzelf de auto in beslag genomen… kwestie van afwachten.
Het is alleen te hopen dat ie schadevrij blijft rijden tot die tijd… :shock:
Maar hoelang kan dat gaan duren?
En ik hoop echt niet dat er een ongeluk bij komt kijken Want die rekeningen zijn niet op te brengen natuurlijk…
@anjelique! wrote:
Maar hoelang kan dat gaan duren?
En ik hoop echt niet dat er een ongeluk bij komt kijkenWant die rekeningen zijn niet op te brengen natuurlijk…
Vooral niet wanneer hij iemand anders lichamelijk letsel bezorgd nav ene ongeluk. :eh:
Wie is hij? Je partner? Zolang de auto niet op jouw naam staat, lekker zijn gang laten gaan.
Hier ben je niet verzekerd zonder geldige APK EN de car tax wordt niet verstrekt. Als je zonder geldige verzekering/keurig gestopt wordt, wordt je auto gecrushed. Prima.
Even informeren bij de politie???
Het hangt er ook vanaf hoevaak… hij wordt aangehouden … :think:
Inderdaad als hij er brokken mee maakt, en er vallen doden of gewonden bij door zijn schuld… dan betaald ie meer dan alleen een bekeuring… dan betaalt die de rest van zijn leven…Misschien moet je hem dat eens inwrijven??
Betaal jij de bekeuringen??? zo ja… niet meer betalen en hem dat ook zeggen…???
Heb net gecheckt op http://www.rdw.nl hoelang hij al verlopen is… echt ongelooflijk… :shock:
meer dan DRIE jaar!!!
@anjelique! wrote:
Heb net gecheckt op http://www.rdw.nl hoelang hij al verlopen is… echt ongelooflijk… :shock:
meer dan DRIE jaar!!!
Schop onder de kont geven en ervoor zorgen dat JIJ niet voor de bekeuringen op komt te draaien. En ik denk nu dat hij de auto niet laat keuren omdat er wellicht iets goed mis is zodat ie afgekeurd zou worden. :think:
Ik ben even wezen kijken op rdw, en ik laat via iemand anders morgen voor de laatste keer vragen om hem direct te keuren en anders laat ik er een wacht op keuren op zetten, dus dan mag hij er niet meer mee rijden tot het geregeld is. Hij gaat dat niet leuk vinden maar het moet maar…
Wie is die ‘hij’ dan? Je partner, vader, broer, zoon?
Niet om het goed te praten maar…
5. Als mijn APK verlopen is, is mijn auto dan nog wel verzekerd?
Ja. Tenzij de oorzaak van de schade komt door een gebrek aan uw auto dat bij een APK-keuring niet goedgekeurd zou zijn.
Heeft “hij” een speciale reden om niet APK te keuren?
“hij” is lastig, zegt denk genoeg
Als ‘hij’ op jouw adres staat ingeschreven mag je hopen dat ‘hij’ de bekeuringen netjes blijft betalen anders komen ze namelijk aan de deur kloppen, krijg je dat gezeik er ook nog bij.
ik hoop dat de auto op zijn naam staat. zo niet, dan ga jij hem gewoon keuren, want dan is hij jou in een penibele situatie aan het duwen. Staat ie op zijn naam?? Lekker laten doen, maar niet meer in die auto stappen… de bekeuringen ook niet meer betalen, laat het hem zelf maar oplossen. Klinkt heel hard, maar het is denk ik de enige manier om hem zijn les te leren. Als hij wordt aangehouden, met een lading bekeuringen op zijn naam kost hem dat heel wat meer als een apk-tje…
Die keus heeft ie… de keus is aan hem, hij is 18+ dus kan zelf verstandig kiezen lijkt me… Ik zou mijn handen er dus echt vanaf trekken…
Staat de auto op jouw naam?
Dan ben jij verantwoordelijk voor het niet keuren van die auto en zijn die bekeuringen terecht …
Dan zou ik hem dus lekker als gestolen opgeven,word hij van de weg gehaald.
Als de auto niet op jou naam staat maar de persoon in kwestie wel bij jou is ingeschreven,even naar het stadhuis/deelgemeente en diegenen uit laten schrijven met als reden,al jaren niks meer van gehoord,is verdwenen zonder adres achter te laten.
Ben jij van de ellende af
Schop onder ze reet geven…
@anjelique! wrote:
Ik ben even wezen kijken op rdw, en ik laat via iemand anders morgen voor de laatste keer vragen om hem direct te keuren en anders laat ik er een wacht op keuren op zetten, dus dan mag hij er niet meer mee rijden tot het geregeld is. Hij gaat dat niet leuk vinden maar het moet maar…
Zou hij dat pikken dan?
Want als hij al zo moeilijk doet om een simpel apk-tje lijkt hij mij niet het type om gedwongen te worden niet meer te gaan rijden…
Maar goed, ik zou het dus echt niet pikken van mijn man/vriend/lastig persoon.
Snap ook zijn logica niet, veiligheid boven alles toch?
3 jaar is wel erg lang.
Vind het vaag dat hij gewoon door rijd. Vind een goede auto veilig en verzorgd overkomen.
Ik zou hem onder druk zetten en een beetje chanteren.
Lekker kinderachtig, maar als het helpt…