Ons kleintje is nu 7 maanden oud. tot een maand of 3 had hij geen enkel probleem met het doorslapen. hij kreeg rond 23 uur een fles en werd tussen half 7 en 7 uur weer wakker.
maar…toen ging het mis. Het feest begint meestal rond een uur of 12 en vervolgens gaat hij ieder uur of met een beetje geluk iedere 2 uur huilen. hij wordt niet echt wakker, maar ik kan telkens mijn bed uit om zijn speentje in zijn mond te doen.
we hebben ook geprobeerd om hem te laten huilen, maar dan gaat hij echt liggen krijsen en raakt dan helemaal overstuur…
het wakker worden gaat meestal door tot half 6 en dan moet ik hem om half 7 wakker maken omdat ik moet werken.
overdag slaapt hij wel moeiteloos 3 uur achter elkaar. hij slaapt ook nog 3 slaapjes. meestal 2 tukjes van een uur en 1 lange tuk. tukjes overslaan werkt ook niet echt, dan wordt hij echt knoertsjaggie!
ook hebben we geprobeerd om een lampje aan te laten, maar ook dat werkt niet. hij gaat altijd in bad voor het slapen gaan en de laatste fles geven we boven in het halfdonker.
hij slaapt in een slaapzak met een lakentje en dekentje omdat hij anders weer wakker werd omdat hij het koud had. op hele koude nachten heeft hij 2 dekentjes.
met eten heeft hij dit schema:
07:30 190 + 6 en 3 schepjes fijne granen pap. Als ik vrij ben, krijgt hij een bordje pap
10:00 1 stuk fruit
11:00 190 + 6
15:00 190 + 6
18:00 prakkie
19:30 210 + 7 en 3 schepjes rijstebloem
heeft iemand nog DE gouden tip! want ik loop onderhand op mijn tandvlees.
Hier ook een nachtbraker.
Ik ben savonds ook pap gaan geven ipv rijstebloem.
180cc+6+5 friso schepjes bambix granen
Scheelt hier wel!
3 slaapjes nog? zou het niet kunnen zijn dat hij gewoon niet echt moe is als hij voor de nacht meot gaan slapen?
Ik zou eens proberen om naar 2 of wellicht 1 slaapje te gaan, en kijken hoe dat gaat… Als je hem bv om 09.00 weer naar bed doet…Dan zal hij wellicht slapen tm 11.00 en dan om 14.00 weer naar bed tm wellicht 16.00 en dan om 19.00 naar bed voor de nacht…,
Soms moet ik de jongste er ook een uurtje door heen "slepen"totdat het bedtijd is,. maar dat is niks vergeleken met de slapelose nachten!..Succes!
bedankt voor jullie reacties!
extra pap vind ik wat eng, omdat hij al gezegend is met lekkere spekkies :mrgreen:
wakker houden vind ik lastig, want hij zit na zijn slaapje van half 5 tot 6 moet ik hem echt wakker maken.
tegen de tijd dat hij naar bed gaat om te slapen zit hij ook in zijn oogjes te wrijven en is hij bekaf.
op de creche slaapt hij vaak maar 2x 1 uurtje smorgens en tussen de midag en dan slaapt hij snachts ook niet door.
ik weet het gewoon echt niet meer!
Heel gek hoor maar als ik lees slaapzak en dekentjes, soms zelfs 2, kan hij het niet te warm hebben? En dat hij daar wakker van wordt?
En ik denk dat de slaapjes overdag ook best wel veel zijn. Tenminste hier is het hooguit nog 2 uur slapen. Maar goed dan is er wel een nacht van 12 uur geweest (die slaapt ze niet door hoor).
Aan de andere kant geef je aan dat hij anders shagerijnig is dus tsja of je daar dan aan moet gaan zitten veranderen is misschien ook niet zo verstandig…
Soms weet je ook gewoon niet wat het is, dat is zo lastig.
Verder geen advies want ik heb een niet doorslapertje dus ga er standaard 2x uit per nacht
Ik zou ook eens proberen om er één slaapje af te halen. Hier levert dat in het begin wel een dipmomentje op, maar betaalt zich uiteindelijk terug.
Verder zou je kunnen uitproberen of er een relatie is met bepaalde voeding (hier geven bepaalde soorten pap bijv nog problemen, resultaat is dan s nachts een gillend meisje).
Als je de pap 's avonds teveel vindt ivm zijn spekkies, dan misschien de rest van zijn voedingsschema wat aanpassen. Bijvoorbeeld s morgens een rijstewafel oid en s middags fruit op de tijd van de fles en de fles wat kleiner?
Sprongetje? Heeft Katie ook gehad en is er nu vanaf!
Ene, wat Meggie ook zegt! alleen enkel deken of slaapzak maar geen beide gebruiken!
Wat je ook kan doen is rompertje met lange mouwen aantrekken en vervolgens in de slaapzak doen!
Katie slaapt ook maar 2 uurtjes overdag… En toen ze 7,5 maand was, begon ze regeldagen te krijgen… Zelf bepalen wanneer ze wou eten en slapen! Heb ik gedaan op haar eigen verzoek en nu is de ritme weer terug
Steven ging wat beter slapen, als ik de verwarming op zijn slaapkamer 's avonds aan liet staan. Hij slaapt alleen in een slaapzakje en daarin een rompertje (lange mouw)
Heb me overdag aan hele vaste uren gehouden 3uurtjes wakker 2uurtjes slapen, maakte hem ook wakker als de 2 uurtjes voorbij waren. Was de eerste week wat moeilijk, maar daarna hield hij het vol kreeg ritme en sliep 's nachts beter.
Momenteel is het hier weer even helemaal mis maar dat komt waarschijnlijk door komst broertje .
Als wakker houden geen optie is…gewoon niet doen!
Wat je indd wel kunt doen is alleen een slaapzakje met lakentje en geen deken(s) das echt veel te warm…
Temparartuur je hem wel eens als hij wakker word?
Misschien is die indd veel te hoog door de vele laagjes over gem heen…
IIG succes ermee!
bij lynn hebben we op een gegeven moment de rijstebloem eraf gehaald
toen sliep ze veel beter als met rijstebloem
en een luier groter snachts aandoen is hier ook weleens een omslag geweest
voor de nacht
en tanden krijgen he…
Hier een meisje van 5 maanden die met 5 weken doorsliep en daar niet mee ophield… tot zo ineens… niet echt huilen, maar jengelen… zingen noemen mijn kinderen het… Suus zingt mama was het dan.
Irritant genoeg om er wakker van te worden… het duurde een week of 2 en toen had ze ineens 2 tandjes…
Daarna is ze weer verder gegaan met doorslapen.
In die 2 weken dat ze zo jengelde snachts, hebben we haar bedje wat hoger gezet aan het hoofdeinde want menig kind heeft last van de oren en keel rond het tanden krijgen.
En niet te warm wegleggen, maar comfortabel… gebruik je een dunne slaapzak, dan is een dekentje erbij zat. Gebruik je een dikke slaapzak, dan is dat alleen al voldoende in combi met een normaal pyamaatje.
Je zou ook een keer kunnen kijken of hij beter slaapt met een paracetamolletje, zeker rond het tanden en kiezen krijgen, worden ze gewoon wakker van de pijn ook.
Hier lag het dus aan de tanden.
Onze 2 jarige is ook een heel goede slaper en ook hij was laatst weer even een paar nachten wakker steeds… ook hij kreeg tanden, nouja kiezen…
Hier is dat dus echt reden om wakker te worden snachts.
Luc en Stan zijn echte speenkinderen en we moesten ook regelmatig uit bed om hun speen te geven. Uiteindelijk hebben we een spuugdoekje door de voorkant van de speen gedaan en sindsdien kunnen ze hem zelf terugvinden.
Ik weet niet wat voor speen hij heeft en of er al wat aan vastgebonden zit?
Groetjes Saskia
Dean had hier ook last van.
Bleek dat hij OVERVERMOEID was, en daardoor geen raad met zichzelf wist.
Nou gaat Dean na elke voeding naar bed, al slaapt hij soms niet.
Hij ligt dat (als hij wakker is) een uurtje te “keutelen” in een rustige omgeving zonder tv. computer, telefoon enz enz.
Gelukkig kwamen wij hier vrij snel achter.
En nu slaapt Dean 12 uur per nacht (7 tot 7)
Even laten huilen in de begin kan ook geen kwaad, ze kunnen je makkelijk om hun vingertjes wikkelen…
Dus 30 minuten laten krijsen kan gerust.
Sommige hebben dat juist nodig om te kunnen slapen (Dean ook)…
Dat hield ook na HOOGUIT 3 dagen op…
Succes!
Greetz
Tsja lastig he…
Op wat voor tijden slaapt je kindje dan?
Ik zou er ook voor kiezen om terug te gaan naar twee slaapjes.
In de ochtend iets later er in, max 2u slapen en in de middag ook.
Had Jorre hier des tijds slapen van 10u tot 12u en dan weer van 15u tot 17u en dan rond 19u weer naar bedje.
Jorre zit nu in de overgang van niet meer slapen als hij niet geslapen heeft in de middag is hij idd sjaggie, maar hij moet ook wennen aan zijn langere dag, ik laat hem nu op verzoek slapen, soms slaapt hij wel (dan max 1,5 of 2u afhankelijk hoelaat hij erin gaat) en dat gaat best goed.
Nu houd hij de dagen die hij niet slaapt beter vol…
Succes hoor het is toch steeds weer even zoeken, misschien komen er tandjes aan, sprongetje, groeispurtje, onrustig dromen?
Hopelijk komt er snel weer wat ritme :-*
bedankt voor jullie antwoorden :thumbup:
ik laat hem nu slapen in zijn slaapzakje, pyjama, lakentje en 1 dekentje zodat hij het niet te warm heeft.
ik heb zijn bedje anders gezet en zijn hemeltje weggehaald.
ik heb ook een tshirt van mezelf in zijn bedje gelegd. dat vind hij wel lekker, maar hij legt het telkens over zijn gezichtje en dat vind ik eng!
het ging welgeteld 1 nacht goed :wall:
hij heeft nu gemiddeld 1 goede nacht (3x eruit) en dan 1 slechte nacht (ontelbaar veel eruit)…
Nu heeft hij ook nog het rsvirus eroverheen gekregen. hij is gelukkig wel weer beter, maar nu hoest hij zichzelf snachts wakker.
we laten hem slapen op verzoek. als hij aangeeft dat hij moe is, dan gaat hij tukken. de lengte verschilt ook erg. de ene keer slaapt hij een half uur, de andere keer 2 uur.
op dagen dat ik vrij ben is dit zijn schema ongeveer (de tijden kunnen verschillen, soms slaapt hij langer, soms slaapt hij korter):
06:30 - pap
08:30 - slapen
10:00 - wakker
10:30 - fles 180 + 6
12:00 - slapen
14:00 - wakker
14:30 - fles 180 + 6
16:30 - slapen
18:00 - prakkie
19:30 - fles 210 + 7
20:00 - slapen
tussendoor krijgt hij ook nog fruit, maar dat geef ik niet op een vaste tijd.
op dagen dat ik werk gaat hij naar de creche en daar slaapt hij 2x 1 uurtje. dan zou je denken dat hij dan snachts lekker slaapt, maar dat doet hij dus ook niet. het is snachts net zo’n drama als anders.
hij heeft nu 2 tandjes.
ff geknutseld met je schema hoor…
06:30 - pap
08:00 - slapen
10:00 - wakker
10:10 - fruit
12:00 - fles 180 + 6 wellicht met een paar stukjes brood?
12:30 - slapen
14:30 - wakker
14:45 - fles 180 + 6
18:00 - prakkie
19:00 - lekker in warm bad
19:30 - fles 210 + 7
20:00 - slapen
zoiets misschien? Is ook het schema wat Jayden tegen die tijd had, werkte gewoon goed… al zat hij niet op al die flessen, maar kreeg hij toen nog bv
hoe gaat het er nu mee?
hij wil nu overdag ook niet meer slapen :wall:
we proberen jouw schema wel aan te houden, maar nu hij overdag ook niet echt slaapt is dat weer lastig.
Ik heb nu wel een dekbedhoesje gekocht en daar zijn dekentje in gedaan. en zowaar, vannacht hoefde ik er maar 3x uit :dance:
hij trok telkens zijn lakentje los, en nu lag hij heerlijk onder zijn dekentje.
nu nog hopen dat het geen eenmalige actie was…
ai, dat is natuurlijk ook weer niet de bedoeling… hij moet natuurlijk ook wel even wennen aan nieuw schema he… voor dit schema zeg maar lieten we Jayden ook andere tijden slapen, hij sliep ook niet meteen hoe wij wilden met nieuwe tijden…
Ik zou zeggen probeer het even vol te houden, want als je nu weer wat anders gaat proberen weet ie ook niet meer waar hij aan toe is, en structuur is juist zo belangrijk bij die kleintjes! :hug:
het lukt!!! jouw schema in combinatie met het dekbedhoesje is ideaal!
ik hoef er misschien nog maar 2x per nacht uit :dance:
het blijkt dat mijn kleine boef een buikslapertje is. op de opvang sliep hij ook altijd op zijn zij of zijn buik. en nu hij thuis de ruimte in bed heeft om te draaien, ligt hij 9 van de 10 keer op zijn buikje te tukken.
nu zitten we alleen nog te klooien met fles hoeveelheden. hij zit nu op 2 flessen van 180 cc en 1 van 150cc. is dat niet te weinig?