Hmm…
In ons vorige huis bracht Sint/Piet de cadeautjes in de garage/schuur (los van het huis), liep miemie-piet snel via de voordeur naar de achterdeur (hoekwoning) en klopte snel op de achterdeur om dan weer snel via de voordeur zogezegt van de wc te komen :liar: waarna wij met zn allen richting garage liepen waar dan TADAAAA de cadeau’s stonden.
Maar ja, we zijn nu verhuisd, hebben een tussenwoning en een schuurtje zonder licht :think: .
Hoe gaat Sint de cadeau’s hier brengen?
Vroeger bij mij thuis kwam Piet de cadeau’s verstoppen, maar dat lijkt me voor de kinderen veel te opwindend. En verder is Th behoorlijk bang voor inbrekers dus moet ook piet niet zomaar overal in huis kunnen komen.
Optie 2 is dat ik mijn buren vraag, om:
a) op het raam te bonzen en dat er dan een zak cadeautjes staat (maar HOE krijg ik sneaky alle pakjes bij de buren?)
b) op het raam/deur te bonzen en dat we dan een brief van Sint vinden met 2 zaklampen (= al een wenscadeautje van de kinderen) met de opdrachten de pietenveren te volgen (naar de schuur, desnoods met omweg via het donkere bosje).
Of? :think:
In belgië komt de sint 's nachts!
wij vieren het dit jaar bij mijn ouders… die wonen split level en onder de trap is dus ruimte.
Daar zal mijn moeder de zak met pakjes neer zetten als wij boven zijn met de kinderen. Even de buurman bellen dat het kan en dit klopt aan en dan zullen de pakjes dus in de gang staan.
Vorig jaar bij ons thuis hadden we de pakjes in de schuur staan (wel aan het huis vast, maar niet boeiend voor de kids om te komen). Buren hebben onze sleutel, dus terwijl wij binnen zaten met muziek aan is de buurman heel zacht binnen gekomen, de zak in de gang gezet en bij het weg gaan nog een hand pepernoten door de gang gesmeten en op de deur gebonst op de weg naar buiten.
De pakjes hoeven natuurlijk niet persé voor de deur te staan… vind de zoektocht met alvast gekregen zaklantaarns eigenlijk ook wel leuk klinken :thumbup:
Wij krijgen voor het eerst 2 Pieten over de vloer!!!
En die avond er voor brengen we de zak met cadeautjes naar één van de Pieten (woont hier in de straat )
Dus…de cadeautjes worden door de Zwarte Pieten gebracht dit jaar!
Normaal bonst de buurvrouw op de deur en zet de zak bij de deur.
Ik zet de zak boven gewoon klaar, als de kinderen druk in spel zijn ga ik ‘even naar de wc’. De kamerdeur is hier altijd al gesloten, dus dan ook. Ik zet alle spulletjes op de gang en heb met buren de tijd afgesproken dat ze flink mogen bonzen en bellen.
Ik ben dan dus al een paar min terug in de kamer.
optie 2b klinkt helemaal goed marite!
hier denk ik geklop op het raam en dat er dan een zak op het platte dak staat. al ben ik nu ook aan het twijfelen of ik niet een soort pepernoten tocht zal uitzetten, zeker aangezien nano helemaal gek is van het sprookje van hans en grietje. Maar hey, hoe doe je dat, zodat je kind het niet meteen ziet?
ik vier sint bij mijn zus, maar we gaan daar eerst lekker eten en de spanning beetje opbouwen en zo, en dan opeens een pepernoten spoor…uh hoe komt ie daar opeens? :think:
De pakjes sneaky bij de buren krijgen is niet zo moeilijk. Dat doe je de avond ervoor als de kinderen op bed liggen. En dan bonzen en de buren en klaar!
hihih bij mijn ouders bons de buurvrouw van 84 heel hard op de deur
maar daar heb jij niks aan maar vind het gewoon grappig.
ik vind je idee van de zaklampen best leuk hoor
en anders inderdaad de buren vragen
Hier zet ik de zak in de gangkast op de dag zelf,als Mariano druk is met iets.Ik doe de gordijnen dicht als het donker word.Mijn broertje zet de tas voor de deur(hij zit normaal toch altijd in zijn kamer)en bonst dan hard op de raam en deur en rent dan snel achterom :mrgreen:
kan je ook aan de buurman vragen.
Hier ook gewoon de zak bij de buurvrouw die dan 's middags op de deur komt bonzen en de zak voor de deur zet.
Mijn vader, broer en oma leveren daar ook hun kado’s in voordat ze bij ons naar binnen komen.
Fiep, je zou het spoor door het huis uit kunnen zetten, te beginnen boven en dan naar de gang van de kamer. En dan als laatste het stukje doen als je de kamer weer in loopt zeg maar. Dan moet je wel heel goed afspreken dat hij net naar buiten staat te kijken ofzo.
Voor de TS, ik zou de zak idd gewoon om vijf voor 7 voor de deur zetten en met de buren afspreken dat ze om 7 uur even op de deur bonzen.
@#puk# wrote:
om vijf voor 7 voor de deur zetten en met de buren afspreken dat ze om 7 uur even op de deur bonzen.
dan zitten wij hopelijk al aan tafel :lol: met de kids lekker spelend er omheen :thumbup:
okay de sint komt hier bij oma en opa, dopa en papa gaan met nicolai een wandeling maken … mamam en oma maken dan alles gereed. dan gaan wij naar waar opa, papa en nic zijn. Als we terug komen is de sint dus geweest.
Ik heb van alles gehaald om buiten en binnen een spoor te maken om aan te duiden dat ze zijn geweest in de tussentijd
Bij ons gaat ook de buurman aankloppen en pepernoten strooien zondagmiddag. Zaterdagavond moeten we het bij hun doen, hopelijk is één van ons tweëen snel genoeg weer weg :mrgreen: De buurkinderen zijn wat groter en sneller dan de onze :lol:
@Pumba wrote:
Bij ons gaat ook de buurman aankloppen en pepernoten strooien zondagmiddag. Zaterdagavond moeten we het bij hun doen, hopelijk is één van ons tweëen snel genoeg weer weg :mrgreen: De buurkinderen zijn wat groter en sneller dan de onze :lol:
ooooh jeee… dan hoop ik dat het niet glibberig weer gaat zijn… ik ben dus een keer gigantisch op mijn plaat gegaan :oops: duidelijk gezakt voor mijn pietenexamen

Moest via de achtertuin en daar was het donker en van die gladde tegels met alg laagje… FIJN! Nou zij hadden hun koter van 5/6 niet goed in de gaten en ik had dus net op tijd door dat die eraan kwam… maar dat ging dus niet helemaal goed met glijpartij tot in de bosjes tot gevolg :roll: (nu kan ik er overigens wel om lachen :lol: )
Bij ons komt de Sint het gewoon brengen.
Wij gaan deze avond naar mijn schoonouders hun cafe waar de Sint en zijn zwarte piet Kitana’s cadeautjes persoonlijk komen afgeven.
Ik heb natuurlijk het geluk dat mijn schoonouders een cafe hebben en dus heel veel mensen kennen waar we dus altijd van kunnen mee profiteren
Gisteren zijn we al begonnen met wat koekjes.
Kitana zat naar Sinterklaas te kijken in de zetel en mijn vriend klopte heel hard op de deur en smeet wat koekjes door de living en was snel weer weg.
Dit jaar komt de sint het niet brengen. N.y.nke weet inmiddels dat hij niet bestaat en M.ar.tijn begrijpt er toch nog niets van. Wij nemen dus gewoon de cadeautjes mee de woonkamer in.
Hoe we het volgend jaar doen :think: Nog geen idee.
hier wordt het uiteindelijk dus een pepernotenspoor, en als ik straks nog een leuke zaklamp weet te vinden, doen we het lekker precies zoals marite voorstelde
ik ben benieuwd of ie morgen overleeft, jeetje mina wat leeft de sint hier!
Bij ons komen er 2 pieten. Maar die hebben onze zak niet mee. Als ze binnen komen en de woonkamer in gaan dan graai ik gauw 1 zak met voor alle kinderen 1 ding uit de garage (ik kan via de hal de garage in) en geef die aan piet. De pieten geven de 5 kids 1 kado en als ze weggaan gaan wij verder met de rest. De zakken met de overige kado’s staan dan inmiddels in de hal maar dat heeft geen kind door gehad want die zitten met de pieten in de woonkamer. Dus als we de pieten uitzwaaien zien ze de zakken.