leuk he fiep!
Toen mijn broertje werd geboren logeerde ik rond sinterklaas bij mijn oom en tante.
Die hadden bedacht dat de pakjes wel in de gang konden, bij het toilet.
En dus zeiden ze tegen mij: Ga jij maar even plassen, want anders moet je straks als we aan het uitpakken zijn.
En ik moest niet plassen. En ik wilde niet ook, want ik moest niet. Punt.
Hebben ze een uur op de pakjes zitten wachten want ik ging niet.
ik kreeg toen een marsepeinen peertje, dat weet ik nog goed…
Wij kunnen via onze garage bij ons achterthuis komen…dus mijn man klopt hard op het raam en dan staat er een zak voor de deur…soms gooit hij een hand pepernoten door de kamer heen…
Ruud gaat morgenmiddag met de kinderen nog even de eendjes voeren, ik ga zogenaamd even slapen met Michel omdat ik nu zo moe ben.
Als ze terugkomen liggen alle pakjes lukraak door de woonkamer inclusief strooigoed.
Als ze dan terugkomen zijn we allemaal helemaal verbouwereerd omdat Piet en Sint blijkbaar zijn geweest toen mama sliep en die heeft niets gemerkt :liar:
Bij mijn schoonouders staan s morgens de cadeautjes al uitgesteld bij de haard (onder het mom van "die heeft Piet w.s. gebracht)<br /> <br /> en het "leuke" is dat de kids
s middags als het donker is pas mogen uitpakken.
Ik vindt daar dus niets aan, dus vorig jaar hebben we een zak bij ons laten “bezorgen” en omdat er pakjes van de schoonfamilie inzaten zijn we het daar gaan brengen (waar nog meer lag)
Bij Sint hoort wat mij betreft gebons en een zak voor de deur.
en dan grabbelen in die zak naar cadeaus.
Van die uitgestelde cadeaus worden die kid helemaal nerveus, en bovendien zal ik jasper dit jaar w.s. continu uit die berg pakjes kunnen vissen.
manlief en ik denken er over om Sint volgend jaar gewoon bij ons thuis voor alleen het gezin te laten komen… maar of ik dat druf t.o.v. mijn schoonfamilie, dat weet ik nog niet
Oh wat fijn dit topic! Ik heb nu een idee hoe de Sint en Pieten het morgen bij ons gaan doen!! YEAH!! :dance:
Wij wonen 3 hoog. Geen mogelijkheid om er even uit te glippen. Ook geen wc bij de voordeur dus die vlieger gaat hier niet op. Alles gaat naar de berging beneden. Laat ik de telefoon gaan. (intercomsysteem) en dan belt Zwarte Piet dat hij alles heeft gebracht. Wij naar buiten (in het donker, leuk!) en dan alles naar boven slepen. :lol:
bij ons doen de buren het…
vanavond als de kids slapen brengen we het naar ze toe en dan kloppen ze morgen op de deur! en staan alle cadeau’s daar klaar
Bij ons was dat elka jaar ook een verrassing, heerlijk spannend! De ene keer stond er een zak voor deur of in de gang, andere keer losse cadeautjes op een slaapkamer, geheim briefje, in de schuur, kloppende buren enz. Hier is onze uk nog te klein (beiden trouwens :mrgreen: ) dus als ze in de kamer is wordt de zak gehaald en in de gang gezet ofzo zodat ze m daar vindt en onze eigen cadeautjes de volgende ochtend als “in de schoen gebracht” omdat het van ouders en ons anders teveel wordt. Maar komende jaren ga ik zeker ook een spannend iets doen met die zak! Volgend jaar knusse pakjesavond met ons 4 tjes! :inlove:
gisterenavond waren we trouwens bij mijn ouders en daar lagen de pakjes op het balkon… en daar hebben ze net zo lang gelegen totdat anna ze zag liggen.
ze had meteen hele verhalen over hoe die pakjes daar gekomen zouden moeten zijn. :inlove: :inlove:
ik ben er eindelijk helemaal uit hoe hier de kadootjes worden gebracht
manlief of ik gaat naar de wc (zogenaamd dus)
dan na even wachten kloppen/rammen we op de tussendeur doen we hem een klein stukje open en gooien we strooigoed naar binnen en een klein sinterklaas zakje met daarin snoep 2 foto’s en een kort gedichtje
dit zakje is maar erg klein
kijk goed op de foto’s
en dan weet je waar de grote zakken zijn
Liefs
:lol: en
en als het goed is (foto’s zijn niet heel duidelijk hahaha ze moet er wel een beetje moeite voor doen) weet ze dan waar de zakken staan en anders word het zoeken door het huis voor d’r
Hier helpen de buren ons weer. Morgen brengen we de kado s zonder dat Anne het weet naar hun. Dan krijgen ze in de avond een sms (in de tussentijd heb ik de voordeur opengezet), de buurman zet de kado s in de gang, klopt heel hard op de binnen deur en gooit met een zwarte handschoen aan pepernoten de woonkamer binnen :thumbup: :lol:
Morgenmiddag vieren we het hier met de schoonfamilie 17 mensen. Dan zet iedereen alles in de garage en belt Piet om dat te vertellen aan de kids.
Voor ons “eigen” gezin gaan we op de Belgische tour. Zondagochtend als ze wakker worden liggen er kado’tjes bij de open haard. Een pepernotenspoor gaat niet lukken, wel een leuk idee, maar onze hond, die van alle schoenen met lekkers afgebleven is, kan deze verleiding denk ik niet weerstaan.
Zo is het het hele weeknd feest :lol: Ik ben er klaar voor
Fijne sint iedereen, Petri
Toen wij klein waren vroeg mijn vader steeds of de sinterklaas zak er al stond. Wij elke keer kijken. En hij heel vaak zeggen dat hij naar boven moest of naar de wc. En elke keer stond die zak er niet! Totdat ie er wel stond :lol: Zo spannend!
Had de link ook pas heel laat gelegd want hij ging niet maar 1 keertje naar de wc, want dan was het wel gauw een doorzichtig plan 8)
wij hebben het al gevierd
ook een piet maar sloeg nergens op
kwam binnen aangebeld :shock:
ging zitten en achterelkaar kadootjes
iedereen kreeg alles tegelijk
10 minuten later weg was de piet
zonder van het geld 35 euro :wall:
wat leuk om te lezen allemaal
wij vieren het bij vrienden met kids en wij brengen de zak bij de buren en die bonzen aan de deur en gooien de pepernoten naar binnen.
vroeger toen ik en me broer nog klein waren ging me vader altijd kijken waar ze nou eens bleven en hij deed dan aan de deur bonzen en pepernoten gooien,paar minuten later kwam hij binnen en zei vroeg dan verbaasd of ze al geweest waren haha en dat jaren achter elkaar en wij maar niks door hebben :lol: :roll: :oops:
@chantalmvbrittany wrote:
wij hebben het al gevierd
ook een piet maar sloeg nergens op
kwam binnen aangebeld :shock:
ging zitten en achterelkaar kadootjes
iedereen kreeg alles tegelijk
10 minuten later weg was de piet
zonder van het geld 35 euro :wall:
kan me voorstellen dat dat tegenviel!!
denk dat het een beetje aan het geld ligt.
een Piet die een tijd langer bij je is, die zal ook meer vragen…
(mijn man doet het met alles er op en er aan wel voor weinig, maar dat zijn er echt niet veel)
@Polkadot wrote:
Toen wij klein waren vroeg mijn vader steeds of de sinterklaas zak er al stond. Wij elke keer kijken. En hij heel vaak zeggen dat hij naar boven moest of naar de wc. En elke keer stond die zak er niet! Totdat ie er wel stond :lol: Zo spannend!
Had de link ook pas heel laat gelegd want hij ging niet maar 1 keertje naar de wc, want dan was het wel gauw een doorzichtig plan 8)
mijn vader ging wel maar een keer naar de wc… elk jaar lang, maar door alle spanning valt dat echt niet op…
wij leveren dadelijk de cadeautjes bij mijn schoonouders af, mijn schoonzus ook en als het donker wordt gaan we naar mijn schoonouders en daar staan dan alle cadeaus voor de kachel. de sintmuziek staat loeihard op, de drie kleinkinderen worden helemaal hyper, schoonvader gaat ook nog hele verhalen ophangen, schreeuwend om boven de muziek en gillende kinderen uit te komen en ik… zit daar en denk… waarom vieren we het niet gewoon lekker met ons drietjes thuis…
Wij mochten de week voor Sinterklaas niet meer in de slaapkamer van mijn ouders komen. Op 5 december zelf bleven we naar de deur lopen, tot mijn moeder zei dat Sinterklaas zo natuurlijk niet kon komen. Op een bepaald tijdstip zeiden mijn ouders dat we nu in de kamer moesten blijven zitten, en Sinterklaas liedjes mochten gaan zingen, dan zou de Sint vast snel komen. Toevallig ging mijn vader dan even naar het toilet. Heel toevallig werd er toen gebeld of op de ramen gebonsd (wij konden vanuit de kamer de voordeur niet zien). Dan stond er een enorme bollenmand met cadeautjes voor de deur die wij naar binnen sleepten. En nog toevalliger kwam mijn vader dan ook net weer binnen met een uitgestreken gezicht: wat? Is de Sint geweest terwijl ik net even naar de wc was?
Of hij kwam opeens de achterdeur weer binnen.
Wij hebben er nooit vraagtekens bij gezet Nu snap ik dat mijn moeder druk was met cadeautjes inpakken op hun slaapkamer en dat die die laatste week echt vol lag met papier en cadeautjes. En dat mijn vader gewoon aanbelde of klopte, en dan de achterdeur weer in kwam. Soms kwam ook de buurman die door de voordeur kwam die mijn vader op een kiertje had gezet, en die strooide dan met een zwarte handschoen pepernoten in de kamer, en dan opeens had hij de mand cadeautjes achtergelaten in de gang.
Heerlijk die tijd
Een van mijn ouders ging altijd de hond uitlaten en net als hij/zij weg was, dan kwamen de cadeautjes. Heeeel toevalig, maar het is ons als kinderen nooit opgevallen :lol:
Een van de laatste jaren dat mijn jongste broertje nog geloofde deden mijn ouders hetzelfde. Moeder ging de hond uitlaten en plots werd daar geklopt. De kinderen rennen hysterisch naar de gang met het gelovende broertje voorop. Hij rukt de deur open en wat staat daar? Een piepklein jute zakje met alleen maar een paar chocoladeletters :lol: :lol: Ik heb nog nooit iemand zo beteuterd zien kijken :lol: Toen mijn moeder weer thuis kwam met de hond speelde ze het spelletje keurig mee. Hoe zielig het wad en zo. Maar misschien moest hij maar even boven kijken, want moeder had op het dak gezien. En ja hoor, daar stonden onder het zolderraam de echte cadeautjes. Broertje (en stiekem de andere kinderen ook) weer blij!
We lachen er nog ieder jaar weer om :lol:
wij gaan vanmiddag naar het voetbal van man, dan ben ik weer eens wat vergeten in de winkel jaja dus moet ik echt terug…
dan ga ik dus snel naar huis verstop hier en daar wat kadootjes plak een gedicht op de deur en dan mag ze zoeken…
daarna gaan we een leuk spel doen!! dan mag ze pas haar kadoos uitpakken… en dan gaan we lekker patat eten en kan zij lekker spelen…