hoe kan je een dreumes straffen?

@kayleigh wrote:

Hij kon er niet vanaf blijven en had geleerd wat het gevolg was van zijn actie. Geen idee of hij dan weet dat hij moet zitten omdat het niet mocht, ik denk het niet.

Ik denk dat hij gewoon had geleerd wat er komt, als hij ergens aan had gezeten. Zoals je weet: in de kinderstoel en dan eten. Tandjes poetsen en dan naar bed, aan de kerstballen zitten en dan op de trap.
Niks geen gevolg van zijn actie, hij leert "de gewoonte"
Daar zit een verschil in he?! :wink:

@Fryskefaam wrote:

@Kayleigh: dat van dat aan de kerstballen zitten en gelijk doorlopen naar de trap is niet het inzien van actie-consequentie maar is gewoon aangeleerd gedrag, dat is wat anders.

Ja, dat zeg ik :lol:

Tegelijk gepost :lol:

@Becca wrote:

@Fryskefaam wrote:
@Kayleigh: dat van dat aan de kerstballen zitten en gelijk doorlopen naar de trap is niet het inzien van actie-consequentie maar is gewoon aangeleerd gedrag, dat is wat anders.

Ja, dat zeg ik :lol:

Tegelijk gepost :lol:

:mrgreen:

hahahaha…

Dat herken ik dus ook idd.

Maar dat is dus ook precies het nee schudden als ze ergens heen lopen waarvan JIJ al 30 duuzend keer hebt gezegd Neeee, niet aankomen, schudden erbij, vingertje omhoog.

Hier is het zo… ik zeg " kom op jongens, schoenen en jassen aan, we gaan naar school.

Michel is de eerste die zijn schoenen pakt… hij hoort het woordje school en dat is de trigger.

Ik zeg eten en hij klimt op de tripp trapp

Ik zeg slapen en hij zegt bovuh en zwaait alvast gedag.

Maar eten doen we altijd in de keuken en toen ik laatst dus aan de salontafel ging eten, was hij helemaal in de war.

Voor hem is de associatie met eten dat dit aan tafel in de keuken gebeurt, dat dit ook elders kan, dat moet hij nog gaan begrijpen.

Hij loopt naar de dvd en al nee schuddend en soms met vinger wijzend pakt hij ze eruit… associatie en niet weten.

Maar ik kan me wel indenken dat dit heeeeel verwarrend is voor een ouder… :wink:

Hier vanaf 1 jaar ook op de trap gezet als hij iets deed wat niet mocht…en de mening van dat ze dingen niet snappen ben ik niet geheel mee eens (ligt natuurlijk aan het kind) Hier wist hij echt wel als ik zei dat hij op de trap ging wat er ging gebeuren. Hier werkte en werkt dat nog steeds maar zoals ik al zei ieder kind is natuurlijk anders :wink:

Zoals ik hierboven al zei denk ik ook niet dat het werkt (al lijkt het er vaak wel sterk op), maar het is wel even een rustmomentje, het uit de situatie halen. Dus het werkt niet als straf, maar toch werkt het vaak wel, het even apart zetten.