Hoe is het weer deel 2

@mamaMarije wrote:

als ik de voorspellingen zie voor de komende 2 weken heb ik nu al heimwee naar de afgelopen weken :frowning: .




Nou, ik ook hoor! Vond die sneeuw en vorst heerlijk.

Bah, hou helemaal niet van dat kwakkel-weer.

Kwakkelweer is niks…maar die kou en sneeuw ook niet.

Ik ben maar wat blij dat de vorst over is…hunker naar het voorjaar haha.



Hier is het grijs buiten.

En het schijnt behoorlijk glad te zijn.

Hier IS het gewoon ontzettend glad. Ruud hoorde vanmorgen een plof… de krantenjongen ging onderuit… Buurman kwam terug met zijn auto (waar de kinderzitjes in zitten) en heeft de auto van zijn vrouw gepakt zodat zij de kinderen met auto naar school kan doen, veel te glad om te fietsen.

Wij wonen 210 meter van school, doen we normaal 4 minuten over (met een traag miesje) nu bijna een kwartier.



Ik vond die droge vorst van de afgelopen weken helemaal niet erg hoor, niet krabben, want geen vocht in de lucht, wel koud, maar daar kan je je op kleden.

De sneeuw was wat minder, maar ook niet onoverkomelijk. Nee, die prut die nu uit de lucht komt en wat nog gaat komen vind ik veel vervelender. :frowning:

het is idd spekglad buiten… sneeuw hebben we hier amper gehad… ja cm of 5 en dat was op straat binnen 2 dagen weggereden, dus geen last van gehad, was zelfs te weinig om nog op te sleeen.

Gister een laagje, maar dat stelde ook niks voor.



Maar wat er nu ligt is pas dikke piep!

En er valt nu ook weer iets uit de lucht… dat merk ik wel als ik weer naar school moet straks wat dat precies is.



Doe mij idd die droge vorst maar weer :thumbup: .

Hier is het ook spekglad. Thomas ging meteen al onderuit vanmorgen.

Ik laat Jesse vandaag maar overblijven, dat scheelt 2 glibberpartijen vandaag…

Hier was het ook glad, zeker met het dunne laagje sneeuw wat gister avond nog even viel. Maar nu is het flink aan het dooien, ligt nu niet veel meer, en glad is het gelukkig ook niet meer.

Hier regent het nu, en het was niet glad vanmorgen, alleen maar nat.

midden België: ongeveer een 10 cm sneeuw ! :shock: :shock:

en eergisteren kon je de lente hier nog ruiken. toen was het heerlijk buiten…

van contrast gesproken…





Gerda

Stuur maar naar noord Nederland Gerda! Hier regent het. Saai weer :thumbdown:

Grauw en grijs maar wel droog, kan ik Wessel straks dus mooi met de fiets ophalen.



Maar ik heb echt een “need for zonlicht” hoor…pfff dit weer ben ik zat!!

was vandaag warm buiten

maar we hadden wel regen en beetje wind

eind van middag ging de wind liggen en het is nu broerig warm buiten

gelukkig nog geen onweer

hoe is het weer daar?

Inmiddels heb ik het vertrouwen in mooi weer helemaal verloren hoor. Wat een kou zeg. Brr, we hebben de winterspullen nog aan! Om over de regen iedere keer maar niet te spreken. Zoals het nu lijkt duurt de zomer lang. Maar dan wel in negatieve zin :?

Ja, dit weer valt wel heel erg tegen…

Ik heb zulke leuke zomerkleding voor de jongens in de kast liggen :?

Laten we maar hopen dat juli en augustus alles goed maken (want 6 weken zomervakantie met dit weer duren wel heeeel lang :shifty:…)!

Ik ben dit weer ook meer dan zat. Heb potverdorie nog dagelijks de verwarming aan :?

Als we uitgaan van 2010 (mei was toen ook een niet al te beste maand) dan heb ik goede hoop dat we toch nog een goede zomer gaan krijgen.

We hebben heel de dag van een lekker zonnetje kunnen genieten .Hier in Spijkenisse!

Er zijn wat wolken, de zon schijnt af en toe en het is een fijn voorjaarstemperatuurtje.



Ik heb alle tuinmeubels van hun hoezen ontdaan, alles gezellig neergezet en besloten dat we vandaag in de tuin leven :smiley: Heerlijk zo’n dagje tussendoor :thumbup:

is het een dagje mooi weer, is Manoël ziek en wil alleen op de bank hangen :wink: dus dat wordt weer een dagje binnen!



wel jammer trouwens dat als het dan een keer mooi weer wordt het snel weer afgestraft wordt… donderdag verwachten ze erg slecht weer…

Dat is jammer klavertje! Maar misschien is hij vanmiddag weer opgeknapt?



Het slechte weer komt donderdag toch vanuit het zuiden? Dan zitten wij hier in het noorden nog wel goed toch :pray: Als het dan tegen de avond begint dan is het mij al lang prima.

Donderdag gaan de kinderen op schoolreisje :frowning: . Hoop echt dat ze er faliekant naast zitten maar k vermoed van niet :frowning:

Ligt er aan waar je woont en waar ze naar toe gaan met de schoolreis Zwaantje. In het noorden blijft het nog wel droog overdag geloof ik. Hoop ik want ik ga met mijn moeder, neefjes en mijn eigen kids naar de speeltuin.



Momenteel breekt de zon hier door geloof ik. Durf er nog niet op te hopen dat dat de hele middag zo blijft.