Hoe is het weer deel 2

het heeft flink gesneeuwd en er ligt een 7 centimer pak sneeuw

vanmiddag lekker met de slee met onze dochter

ze heeft lekker geschaatst

Laagste temperatuur in 27 jaar gemeten

RIJSWIJK - In het dorp Marknesse (in de Noordoostpolder) is zaterdag tegen 07.00 uur 's ochtends de laagste temperatuur in Nederland in 27 jaar gemeten: - 22,8 graden Celsius. Dat meldde een woordvoerder van weeronline.nl. Ook in veel andere delen van het land daalde het kwik tot -20 graden. „Bizarre temperaturen,� aldus de woordvoerder.



Ter vergelijking: de gemiddelde diepvries in Nederland bereikt als hij aanstaat een temperatuur van 18 graden onder nul.



Het Nederlandse kouderecord staat nog steeds op - 27,4 graden, gemeten op 27 januari 1942 in Winterswijk. De temperaturen in Nederland worden gemeten sinds 1901. Het is sinds 1956 niet meer zo koud geweest in februari in Nederland.



In het Waddengebied en in Zeeland is de temperatuur zaterdag met -10 graden het hoogst.

Bij ons is het nu -11,2 :shock:

Volgens mijn telefoon is het hier nu -14 graden :shifty:

brrrrrrrrrrrrrrrrrr

Volgens onze thermometer is het hier nu nog rond de -17 (en dan hangt hij nu in de zon). Niet normaal toch!

In het zonnetje is het wel lekker hier. Gelukkig geen wind die het verschrikkelijk koud maakt.

hier de hele middag op de ijsbaan gestaan heerlijk.



lekker in het zonnetje, gezonder weer dan dit is er niet.

Ben blij dat het volgende week weer wat warmer is. Leuk voor de kinderen hoor daar niet van. Maar ik vind het te koud

normaliter ligt hij nu allang te slapen, maar onze oudste staat nu nog met papa op de ijsbaan :o .

Dik ingepakt en zwaar gemotiveerd om nu echt goed op 1 ijzer te leren schaatsen (hij heeft geen ijshockey schaatsen, waarschijnlijk zou het daar in 1x goed mee gaan).



Morgen weer met z’n allen :dance: .

bij ons is het nu -16.7



brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

bij gele stip wonen we

dan woon je in de buurt:) Zit lekker op de bank, flinke pot thee… mmmmm

man is net even de tuin in gelopen om op onze thermometer te kijken en het is nu een ruime -13.



Dat betekent nog wel een tijdje ijs :dance: .

heerlijk





mooier kan toch niet, ik vind dit zoooo genieten

Leuke fotoos knollie!!



Inderdaad genieten! wij hebben de hele middag ook op de schatsen gestaan!

Ik vind het zo gek, December en Januari waren zo warm (voor de tijd van het jaar), gewoon + 10 graden tijdens de jaarwisseling en we vallen van het ene uiterste in het andere.

Nu weer de koudste periode sinds 1956… bizar…





Ik heb echt een pokken hekel aan sneeuw.

Ik vind het prachtig, die snuitjes van je kinderen, onbetaalbaar…

Maar de overlast die je er van hebt vind ik altijd vreselijk.

Het rijden, lopen…



Dus ik kan niet wachten tot het gaat dooien… :oops:

Maar RTL zegt aankomende donderdag, Meteoconsult zegt zondag en Buienradar zegt pas over 1,5 week.

Ben benieuwd.

Mooie foto’s hoor. Echt schitterend!



Gistermiddag ook de hele middag geschaatst. Zelfs mijn vader van 68 :thumbup: Hij heeft ongeveer 60 jaar geschaatst op noren. En gistermiddag wilde hij toch ook de ijshockeyschaatsen proberen. Dat viel hem vies tegen :lol: Veel moeilijker omdat je geen houwvast hebt aan die lange punten ervoor. En datzelfde zei mijn zwager die ook voor het eerst op ijshockey’s ging.

Max en Victor kunnen net zo goed schaatsen als lopen en die wilde wel even voor het eerst op noren. Dat kan, maar dan alleen op die van mij en dat is maat 40. Zij hebben 35 en 33 :lol: Maar ze schaatsten zo weg. Grappig om te zien.



Van mij mag dit weer nog wel een paar weken aanhouden. Van de sneeuw heb je weinig last als het zo hard vriest. Het plakt namelijk niet. Jammer want het is ook geen sneeuwpopsneeuw.

Hier ligt geen sneeuw, maar wel een dikke laag ijs en vanmorgen was het errrgggg kkkkkoud op weg naar school … -14.



Maar verder lekker gezond weertje. Vanmiddag eerst met de jongste naar de ijsbaan onder schooltijd. Hij gaat daarna naar oma en na dan met de oudste nog even schaatsen na school.



En daarna lekker aan de warme chocolademelk bij de verwarming.

vanmiddag heeft ons meisie heel eind geschaatst.

het was sneeuwerig maakte de dag compleet

hele dag rond de -4 niks dooien

morgen plus 4 :shock:

als ik de voorspellingen zie voor de komende 2 weken heb ik nu al heimwee naar de afgelopen weken :frowning: .