hoe hou je je baby warm?

Even een vraagje: hou houden jullie je kindje warm 's nachts? Hier heb ik er overdag geen moeite mee want dan zet ik de verwarming af en toe aan maar 's nachts doe ik dat niet. En als ik hem in zijn bedje leg met kruiken dan zijn die om 0300 al koud. Dus daarna komt hij bij ons :oops: want ik ben te lui om midden in de nacht water te gaan koken enzo :oops: En manlief wil nu echt dat hij op zijn kamertje gaat slapen want hij is erg moe :inlove: . En ik zat ook te denken dat hij misschien van de kou wakker wordt en wil eten. Want dat is meestal rond die tijd. Ben benieuwd hoe jullie dat doen.

hoi

hier hebben we lindsay in een winterslaapzak en de verwarming aan op lauwe stand

overdag lekker de raampjes fris open en sávonds na laaatste voeding de verwarming kwartopen

Maud slaapt in een combisleeper (met een lekkere pyama) en dan nog een dekentje erover heen.

Verwarming wordt hier minimaal gebruikt, hoogstens als het hard vriest of het vochtig in de kamer is (daarna goed luchten).

Maud voelt altijd lekker warm aan.

Maar sowiezo komt Maud nog 2 x snachts (honger).

Bedankt voor jullie reactie :thumbup:

mamavankirsten: wat is een comisleeper? heb ik nog nooit van gehoord :oops:

als het heel koud is doe ik onder zijn normale dekentje een fleecedeken… Dan slaapt hij dus met pyjama, slaapzak, fleecedeken en dubbele katoenen deken… Doe ik die fleece er niet tussen is hij ook ergens halverwege de nacht wakker…

wij krijgen het maar niet afgekoeld op de slaapkamer… het blijft er altijd rond de 19 graden. Emma slaapt gewoon onder 1 deken die ze meestal aftrapt, maar ze wordt niet wakker van de kou (ze voelt ook niet koud).

kruiken heb ik alleen gebruikt aan t begin om t bedje warm te houden als ze er niet inlag tijdens voeding maar ik vond ze snel afkoelen ook

Miriam> een combisleeper is een vierseizoenen slaapzak. Het zijn zeg maar twee slaapzakken. 2 aan elkaar is winterzak, en 1 is een zomerzak. Ook zittern er mouwen aan.

@mamavankirsten wrote:

Miriam> een combisleeper is een vierseizoenen slaapzak. Het zijn zeg maar twee slaapzakken. 2 aan elkaar is winterzak, en 1 is een zomerzak. Ook zittern er mouwen aan.

Dank je, lijkt me idd handig ga kijken of ze die in de stad hebben.

Wat betreft de kruik in bed:

Prima om dit te doen om het bedje op te warmen en voor de eerste 2 uurtjes ofzo… maar zodra de kruik is afgekoeld weghalen want dan geeft hij juist kou af en dat wil je juist niet!

Hier verder nooit problemen gehad met kou, bij ons is het zelfs zonder verwarming aan op de slaapkamer nog 19 graden. (Nieuwbouw huis en errug goed geïsoleerd)

@miriam wrote:

@mamavankirsten wrote:

Dank je, lijkt me idd handig ga kijken of ze die in de stad hebben.

Schrik niet van de prijs 8)

Ik denk dat het pas koud is als het minder dan 17/18 graden is of niet??

Anders misschien een maillotje onder de pyama en een lange mouwen romper?

Hier doe ik sokken en een lange mouwen romper en een pyama en een winterslaapzak dat werkt top!

@renzosmam wrote:

Schrik niet van de prijs 8)

Ik denk dat het pas koud is als het minder dan 17/18 graden is of niet??

Anders misschien een maillotje onder de pyama en een lange mouwen romper?

Hier doe ik sokken en een lange mouwen romper en een pyama en een winterslaapzak dat werkt top!

Ze hebben in dit gat alleen slaapzakjes zonder mouwen :frowning: ben wezen kijken die heb ik al.

Ik heb de eerste maand 's nachts kruiken gebruikt. Ze bleven naar mijn mening best lang warm (5 tot 6 uur). Ik zorgde altijd dat er met de laatste voeding een verse kruik in het bedje ging. Als ze dan 's nachts afgekoeld waren, maakte mijn man een nieuwe kruik terwijl ik met voeding bezig was. Maar regelmatig hoefde dat pas de volgende ochtend :smiley: .

Nu slapen ze in een pyama (zonder sokken) in een slaapzak onder een vierseizoenen deken. Ze zijn heerlijk warm. Hebben alleen soms koude handjes, omdat ze het fijn vinden op met handjes boven de dekens te slapen. :mrgreen:

Lenn zijn kamer is ong 17/18 graden en hij slaapt in lange mouwenromper + dun broekje, swaddle me en dunne deken…!

alex slaapt in een romper lange mouw, pyama, winterslaapzak met mouwen en 2 dekentjes (waarvan 1 dubbel).

Ik zou ook inderdaad eerder je kindje wat warmer aankleden, en het bedje alleen opwarmen met de kruik want zoals iemand eerder zei, anders wordt hij wakker van de kou die de kruik afgeeft.

zou het ook kunnen zijn dat hij wakker wordt omdat hij honger heeft? Dan kun je voeden en weer terug in zijn bedje.

Hey miram

Wij gebruiken sinds kort een cosibag…een soort kuik maar dan van lijnzaad en lavendel , hoef je niets meer te koken die stop je 1 min in de magnatron echt heerlijk en van de lavendel worden ze ook rustig

Misschien een idee

Liefs loes

Kruik ga ik inderdaad niet meer gebruiken doe de kersenpittenzak. Maar toch wordt hij nog steeds koud. heb nu slaapzakje, dekentje fleece deken en natuurlijk badstofrompertje lange mouw en pyjama. Maar toch hele koude handjes :frowning: Kan je een kindje handschoentjes aandoen of is dat gevaarlijk? :think:

koude handjes zijn vrij normaal bij kindjes. Is ook niet erg verder en zegt niet zoveel over hun temperatuur. Je kan beter bij t nekje voelen.

heb trouwens begrepen dat die kersenpitzakken niet veilig zijn. Ik gebruikte t zelf vroeger ook graag voor mezelf, als ik ongesteld was, lekker op de buik, maar ik heb gelezen dat ze spontaan in brand kunnen vliegen…

Veron heeft ook altyd koude handjes … ik had dat ook gevraagt en idd is dat niet erg in het nekje moest je voelen dan weer je zeker dat ze t koud of warm hebben

Ik heb ook gelezen over kersen pit zak dat die heel heet kan worden op sommige plekken en in brand kunnen vliegen…

http://www.cosibag.nl speciaal gemaakt voor baby's en worden ook in het ziekenhuis gebruikt !

Succes

Dank dames zal het niet doen dat kersenpittenkruikje

Als ik dat zo lees, heb ik wel een warmbloedig kind: ze ligt in een winterslaapzakje zónder mouwtjes (want met mouwtjes kan ze d’r duim niet in d’r mond doen) onder een lakentje. En heeft dan rompertje (soms korte ,soms lange mouwen) aan en een pyjama. Dekentje gebruik ik al vanaf drie maanden niet meer ofzo. En ze word eigenlijk nooit wakker 's nachts, altijd pas rond 7/8 uur 's ochtends…