Hoe hoog moet je hb eigenlijk zijn?

Werd net gebeld dat m’n hb 7,2 is en ze dit respectievelijk laag vinden.

Mag zelf beslissen of ik ijzertabletten ga slikken… Maar ben ff vergeten hoe het nu met die waardes zit. Zo laag is het toch niet, dacht altijd dat dat pas moest onder de 6.5 ofzo… :think:

Nee, volgens mij is dit best een mooie waarde :think:

Ik had 6.8 en mij adviseerden ze wel Flor@dix om ff wat meer energie op te bouwen voor de naderende bevalling (maar 1 tabletje per dag was voldoende). Bij 6.5 wordt het iid wel aangeraden.

7.2 is goed hoor

bij mij was dat tenminste wel :thumbup:

Als de waarde 7 of lager was, dan moest ik ijzertabletten gaan slikken. Alles daarboven was hoog genoeg.

@judith wrote:

7.2 is goed hoor

bij mij was dat tenminste wel :thumbup:

^ Dat. Maar wat extra ijzer slikken kan met zo’n waarde ook geen kwaad…?

Bij vrouwen vanaf 7,3/7,5.

Bij mij vond de ene ha, 7,3 nog goed, de andere niet die wilde liever minimaal 7,5 ( zat altijd op de ondergrens totdat ik floradix ontdekte toen was het ineens 8,6)

Ik hoorde laatst dat ze in zwnagerschap liever 7.5 hebben, maar kan goed verschillen per arts.

Ok, bedankt voor jullie antwoorden allemaal! Misschien maar aan de floradix dan (baad het niet, dan schaadt het niet :wink: ), heb ik na de bevalling van mijn eerste ook een tijdje aangezeten. Die ijzertabletten verstoppen namelijk vreselijk hier… :thumbdown:

Ik had 6.6 en moest toen floradix gaan gebruiken. Nu is mijn hb 7.1 en dat vonden ze hartstikke goed.

Doordat de samenstelling van je bloed verandert als je zwanger bent, daalt het Hb altijd. Voor zwangere geldt als ondergrens een Hb-gehalte van 6,8 mmol/l. Hieronder wordt gesproken van bloedarmoede.

Na mijn bevalling van SL was mijn hb 4,9…

Ik kreeg toen ijzerpillen en dronk ook floradix.

Floradix is best lekker als je het combineert met bosvruchtensap van Spa&Fruit (in zo’n pak, niet in een fles).

vreemd zeg allemaal.

Ik heb 6,9 en 6,2 gehad en zit al aan de floradix. Verder vond de vk het helemaal niet zo laag!

Ondanks dat ik wel heel moe ben…

Bij Elise had ik ook 6,6 toen ik rond de 30 weken zwanger was… toen schreef ze nog geen ijzerpillen voor, maar raadde ze me wel aan aan de Floradix te gaan. Dit heb ik volgehouden tot de eerste week na de bevalling nog… Maar vond het nou niet het allerlekkerste spul :? Nu weer geprikt en ben benieuwd eigenlijk wat nu mijn HB is… hoor het dinsdag.

groetjes,

Louise

Ik vind de waarde wel goed hoor!!!

Tijdens mijn zwangerschap zat ik op 6.3 en mijn vk hield 6.3 als grondwaarde. Als het zou zakken zouden er maatregelen volgen.

Dat is gelukkig niet nodig geweest! :mrgreen:

Het ligt er maar net aan hoe hoog/laag je waarde was aan hetbegin van de zwangerschap.

Ik had rond de 30 weken ook rond de 7. Dat was op zich prima

zei de vk, èchter mijn HB was in het begin boven de 9 (best hoog dus)

en t.o.v. die 9 vond ze het best ‘veel’ gezakt.

Ze adviseerde mij (was geen must waar wat kan het kwaad) om

Floradix (TABLETTEN :thumbup: ) te gaan slikken.

En wat daarvan het allergrootste voordeel was, de stoelgang werd

stukken beter dus ik vind het echt een aanrader! Je darmen

vinden het ook fijn :mrgreen:

wat bizar zeg om te lezen hoe het allemaal verschilt!

Ik zat deze zwangerschap met 14 weken op 8.5, aardig hoog dus!

Met 29 weken was hij gekelderd naar 6,8 en was hij fantastisch volgens de assiste :think:

Zelf zat het mij niet lekker omdat ik wel snel moe ben enzo. Niet zo raar als je van 8,5 af komt :wink:

Gisteren dus weer laten prikken en toen was hij 1 puntje gezakt naar 6,7. Ook nog goed :think:

Onze vk praktijk houdt 6,3 aan als ondergrens. Nou ik ga dus mooi wel aan de roosvisee en ga even floradix halen want ik ga niet zitten wachten met een aankomende bevalling…

Wil ook boven de 7 zitten straks!

@Paschal75 wrote:

Ze adviseerde mij (was geen must waar wat kan het kwaad) om

Floradix (TABLETTEN :thumbup: ) te gaan slikken.

En wat daarvan het allergrootste voordeel was, de stoelgang werd

stukken beter dus ik vind het echt een aanrader! Je darmen

vinden het ook fijn :mrgreen:

Kijk dat klinkt goed…!

Heb chronisch last van obstipatie dus daar word je blij van :mrgreen:

Bovendien klinken tabletten mij beter in de oren dan een drankje :sick:

Ik was erg huiverig voor ijzertabletten omdat ik normaal dus een spastische darm heb. Ik had 6,8 en dat zakte naar 6,4.

Ze schrijven ijzertabletten voor bij ons bij waarden <6,3.

Ik moest aan de Floradix.

Over twee weken opnieuw prikken. Heb zelf wel het idee dat het helpt.

Ik heb het drankje en neem het inderdaad in met roosevice.

Ik had in mijn zwangerschap een hb van 8,6. Helaas zes weken na mijn bevalling en vele bloedingen met spoed opgenomen en zelfde dag gecurreteerd.(zat nog een placentarest en die was gaan ontsteken)

Hierdoor zware bloedarmoede opgelopen, hb was 4,5. Ik heb foliumzuur (is een ander soort die je neemt wanneer je zwanger wilt worden) en ijzertabletten voor een maand gekregen. Daarna was hij 6,1.

Gynaecoloog zegt dat 7,5 weer goed is.

Ik kreeg van de verpleging de tip om Floradix te nemen.

Moet nu weer laten prikken ben nu twee maanden verder, maar nog steeds snel moe en duizelig.

Ik werd net gebeld dat ik een Hb had van 7.1 en dat ze even wilde nakijken of dat goed was. Natuurlijk ben ik ondertussen zelf even gaan kijken online en zo kwam ik natuurlijk bij KOK uit. :lol:

En ook op deze site, waar alles duidelijk wordt uitgelegd over Hb tijdens de zwangerschap. Rond de 30 weken mag je Hb zaken tot 6.3.

http://www.gezondvgz.nl/{6087436a-7a4a-4cf4-99a2-749d7c453737}

Ik zie dat de topicstarter inmiddels is bevallen (gefeliciteerd!), maar wellicht is dit een leuke link voor andere zwangeren op KOK.

Thanks voor je link Hupsakee, ik was ook op zoek.

Mijn hb is meestal rond de 8, zelfs na mijn bevalling en mn vk geeft me steeds een complimentje :slight_smile: Dus werd benieuwd wat nou echt hoog of laag is