Het ligt er ook aan hoe ver je al bent. Een waarde van 6,5 als je uitgerekend bent is prima, maar heb je dit al bij 25 weken dan is het wel erg laag.
Ik ging met 33 weken onder de 6,5 (en ik dronk elke dag zo’n vies glas roosvice met ijzer) en kreeg toen pillen voor 4 weken. Met 39 weken moest ik weer aan de pillen omdat het nog niet zo hoog was en ik ook een ks zou krijgen (en daar verlies je ook wat meer bloed bij blijkbaar). Na mijn bevalling zat ik op 5,8 en moest ik dus nog 4 weken pillen slikken. Gelukkig zat ik bij de nacontrole al weer op ruim 7 en kon ik die pillen vaarwel zeggen.
Me verloskundige zei dat Hb tussen de 7.2 en 7.5 moest zitten, als minimum.
Ik zit rond de 6.8-7.0. Dus officeel ook te laag.
Had ik bij de eerste ook.
Met 27 weken heb ik bloed geprikt, toen had ik 7.0. Die uitslag kreeg ik vorige week, met ruim 30 weken, maar toen voelde ik me ondertussen erg moe. Dus misschien ondertussen al een lagere waarde. Misschien toch maar eens die roosvicee proberen :think:
@mereltje85 wrote:
Met 27 weken heb ik bloed geprikt, toen had ik 7.0. Die uitslag kreeg ik vorige week, met ruim 30 weken, maar toen voelde ik me ondertussen erg moe. Dus misschien ondertussen al een lagere waarde. Misschien toch maar eens die roosvicee proberen :think:
Die is wel erg vies :sick:
Doe mij maar de groene groenten
Ik had 7,2 met 31 weken en dat vonden ze prima.
@Cin. wrote:
@mereltje85 wrote:Met 27 weken heb ik bloed geprikt, toen had ik 7.0. Die uitslag kreeg ik vorige week, met ruim 30 weken, maar toen voelde ik me ondertussen erg moe. Dus misschien ondertussen al een lagere waarde. Misschien toch maar eens die roosvicee proberen :think:
Die is wel erg vies :sick:
Doe mij maar de groene groenten
Erg vies? Gewone roosvicee vind ik :drool: :drool: . Hoop dat t maar meevalt. Overigens vond de VK mijn waarde wel prima hoor, maar lijkt me een beetje achterhaald omdat ie drie weken daarvoor geprikt was…
Ik had 7,5 en was prima volgens de vk.
Maarja mijn bloeddruk was eerst 90/60 en dat vond de ha echt te laag en de vk vond de laatste keer 75/45 wel laag maar niet schikbarend, pfff af en toe word je echt moe van al die meningen.
Volgens mij is je waarde gewoon goed al kan het nooit kwaad om voor wat extra ijzer inname te zorgen door bijvoorbeeld de juiste groente en fruit, of een vitaminepil :thumbup: