hoe heet jou kat/poes?

Die van ons heet Tara.

Ze komt uit het asiel en oorspronkelij hebben ze haar daar POPPY genoemd.

Maar dat vonden wij dus helemaal niks en uiteindelijk heeft Manlief de knoop doorgehakt en haar gedoopt tot Tara :inlove:

Hier 2 “katers” Mickey en Woofer, de buren hebben een katje genaamd Junior.

Voorheen een kater gehad die luisterde naar de naam Gummy, vanwege de witte punt op zijn staart.

Toen ik nog bij mijn ouders woonde hadden we een poes genaamd Pluis/Pluisje

De katten van me zusje heten Elmo en Teigetje en die van onze vrienden heet Spike.

Een eventuele volgend katje krijgt hoogstwaarschijnlijk de naam Oliver.

Okki (Kater), en onze andere heette Nino (Poes) :inlove:

wij hebben 3 poezen en 1 kater

kater —> bumba

poes1 ---->> sheba

poes3 —>> poekie

poes4 —>> Mink

laatste 2 zijn van mijn broertje geweest en die heeft ze dus ook zo genoemd…

De kat heet Simba maar we noemen m poes… Daar luistert hij ook naar!

Toen onze vorige katten Vlekje en Youri overleden wilde A.nyk (toen 2) heel graag weer katten. Ze had gelijk de namen al bedacht en dat is het ook geworden.

Het zijn allebei vrouwtjes en ze heten Wendy en Binky.

Tink, Kato en Vliertje. Tink heet eigenlijk Tinka, maar wordt zelden zo genoemd. Allemaal dames dus!

Neeltje

Onze vorige kat heette Lodewijkje en die daarvoor ook :slight_smile: .

Onze hond heette Oscar.

Onze poes heet Lilly :smiley:

En we hebben er heel erg spijt van, want we vinden Lilly nu zo´n leuke naam dat we die wel zouden willen voor een meisje, maarja, om nou onze dochter naar een kat te vernoemen… :naughty:

Dat hadden wij dus ook met Kato :lol:

Mijn katten heten Sjeng en Sjuul

Sjeng is vernoemd naar een Maastrichtenaar (als je in Maastricht woont ben je “unne Sjeng” Sjuul pastte daar goed bij.

En onze hond heet Sjors :mrgreen:

@Veertjeg wrote:

En we hebben er heel erg spijt van, want we vinden Lilly nu zo´n leuke naam dat we die wel zouden willen voor een meisje, maarja, om nou onze dochter naar een kat te vernoemen… :naughty:

Mijn stiefdochter heet lylianne (combi van lili was here, nr van Candy Dulfer, en Anne, deel van haar moeders naam). Anyway, roepnaam is lily, nét effe anders dan jouw poes, misschien kom je er zo mee weg :mrgreen:

Oja, kattennamen:

eerste poes: Mies

tweede poes: Minoes

derde poes: Besa

eerste kater: Charlie

vierde poes: Siepie

@byjou wrote:

Mijn katten heten Sjeng en Sjuul

Sjeng is vernoemd naar een Maastrichtenaar (als je in Maastricht woont ben je “unne Sjeng” Sjuul pastte daar goed bij.

En onze hond heet Sjors :mrgreen:

Of Sjluuk :angel:

mijn eerste heette teigetje, de tweede pebbles en onze huidige heet nala, maar ze luistert ook naar poehoes…

Poes; Fa.ya (luistert ook naar poes)

Hond; Djá.nna

Rode poes: Pikachu

Tijger kater: Turbo

Zwart witte kater Yari

Onze katten (vroeger)

(siamees)Pipi

(lapjes)Tiga (spreekt uit als Tika, maar geen harde k. betekend 3 in het maleis. Het was dan ook een lapjeskat)

(zwart/wit/grijze huis en tuin kat) Katertje :lol: (mijn moeder noemde hem overigens zwartwitje en het was een behoorlijk grote kater geworden :lol: maar het tje is er nooit vanaf gegaan)

Katten van mijn zus

(zwart)Ayla

(cypers)Mickey

(zwart met wit, net een dropje) Venca

De katten bij ons in mijn omgeving (vroeger en nu)

(zo’n langharige)Sherry

(zwart)Tom en (zwart met wit)Jerry (bleken later overigens beide poezen en geen katers te zijn :roll: )

(Cypers) Idem en Dito

(zwart)Puti (spreek uit als Poetie, betekend wit in het Maleis, de vader van mijn vriendinnetje had zich vergist en dacht dat het zwart betekende)

(zwart met wit)Pinky

(rood) Bartje

(rood) Dirk

(zwart)Sophie en (cypers)Lisa

En de rest van de namen ben ik even kwijt :think:

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

@Veertjeg wrote:

Zo hadden wij onze poes (tja we dachten dat het een mannetje was :mrgreen: ) Youri genoemd. Want dat vonden we zo’n mooie naam. Daar kregen we ook spijt van toen ik zwanger was, want zo hadden we graag ons kindje genoemd als het een jongentje was.

Maar ach, Y.oni lijkt erop en mijn schoonvader heeft haar nog tijden Youri genoemd :mrgreen:

Mozes omdat hij was komen aanlopen/gevonden en Bommel kwam uit het asiel, maar die is dit voorjaar overleden.

Over kinderen al dan niet vernoemen heb ik nog een aardige anekdote: mijn vader heeft vroeger toen hij jong was een tijdje een kraai gehad. Mijn oom, broertje van mijn vader, had die naam geopperd voor zijn zoon en dat was de naam geworden. Jaren later kwam mijn tante er achter dat mijn vader vroeger een kraai heeft gehad met de naam van haar zoon, oftewel haar zoon was genoemd naar een kraai :naughty: . Dat heeft een flinke ruzie opgeleverd bij hun thuis, maar het is gelukkig allemaal goed gekomen.

Pim en Pom, helaas is Pim vorig jaar doodgereden…