hoe heet ik?

ons joni noemde zich toen jowi

Aniek zegt nu heel duidelijk Aniek, Peterrr, Wesseh, Luuk, Maud, Emma, Ome Ajan (vergeet de r) maar tante Annemiek is nog steeds, Tanne amieke.

Peter zegt sinds 1 week “ama en apa” oma en opa dus

Ook zegt hij Pete en dan wijst hij op zijn buikje en hij zegt ajiek tegen zijn zusje, hij is mega snel met praten en doet ons soms versteld staan.

De naam die hij echter het meest gebruikt is “Ennie” want Peter is verslaafd aan Ernie van Sesamstraat :inlove:

charity heeft nu eindelijk een naam voor me vriend hij heet richard en ze zegt icha.

stein noemt zichzelf SSSSSSSSSStein

Lara noemt zichzelf ‘papa’ :mrgreen:

Ze weet wel dat zij Lara is, ik mama en hubbie papa. Maar ze gebruikt de woorden papa, mama en dada voor ons alledrie (nooit voor iemand anders trouwens)

Als ze probeert haar eigen naam uit te spreken komt ze -heel geconcentreerd- tot “Laja” :inlove: .

Jip zegt altijd IP of HHHJIP. Zo leuk dat hij zichzelf herkent in zijn fotos. Ik was dan aan en vraag "wie is dat?"en dan kijkt hij helemaal trots en zegt IP! :inlove:

En vandaag zijn eerste drie woord zinnetje: ging naar de hal en riep: kom maar poes! :inlove: :mrgreen:

‘Is!’ als ze zichzelf op de foto of gespiegeld in het raam ziet!

Teun noemt zichzelf ‘titi’ :think: tja…ook dat gaat wel weer over :mrgreen:

Alyssa noemt zich zelf Lssaa.

Verder zegt ze wel:

Hannah: vriendinnetje KDV

Jannie: een van de Leidsters KDV

Mama

Papa

Oma

Opa

Nana: Nanda hond van opa en oma

Tess: Tessa de hond van de andere opa en oma

Sjan: Onze kat heet Shawn en alle katten buitenhuis heten dus zo

Stitch: onze andere kat

Ob: ome Robert

eno: ome Reno

Wel leuk dat ze nu zo duidelijk dingen gaan benoemden.

Groetjes Ellen

jaaaaa leuuukkk

julian deed het eerst alleen iiaan en nu (we spellen het soms uit bij de lettertjes op zijn deur) juh - hi - jan

stephanie (mijn zusje) = tetie en soms nenenie

robin (haar man) = bob

opa cor = opa corl (is nog niet zo goed met de r en de l)

oma ria = ia

oma Heij (grootoma) = oma jij

Dennis (papa) = dendie. (omdat ik m vaak roep DEHEENNN, roept julian nu ook, DEEEJJJNNN haha, komisch is dat… maar hij weet wel dat het papa is.

Rick noemt zichzelf nog niks, maar het duidelijkste wat er tegenwoordig uitkomt is:

Oooooooooooooooooooo-Pá!

(Opa dus, zijn beste vriend :mrgreen: )

Bumba deed hij al, dat is B’mbahb’mbah :inlove:

En Nijntje heeft hij nu ook ontdekt: Nènnènj

Dat zegt hij tegen alle konijntjes èn tegen het beertje op het pak groeipap ( :think: )…

Lucas noemt zichzelf ‘Tutas’.

En soms zegt hij als hij een foto van zichzelf ziet: mij!!

Wessel heet Sessuh… :inlove: :inlove:

Rayana noemt zichzelf JAJAKE

(Rayanake) :inlove: :inlove: :inlove: