hoe heet ik?

Luca noemt zichzelf kuka :mrgreen:

Bart noemt zichzelf Bat :inlove:

Dat levert de volgende combi op: “bat in bad” en wat is nu het verschil tussen badkamer en bat kamer??? :mrgreen: :mrgreen:

Dat laatste zegt hij nog allemaal niet…maar aangezien we in korte zinnen spreken met hem (om zoveel mogelijk woorden te leren)…kan ik me voorstellen dat dit dit ingewikkeld wordt voor een dreumes. Overigens noemen we hem natuurlijk wel Bart…met een r ; anders wordt het wel erg lastig! :wink: :mrgreen:

Britt noemt zichzelf It… :mrgreen:

@pientje wrote:

Misas :mrgreen: de “d” kan hij in andere woorden wel zeggen, maar in zijn naam blijft het moeilijk :mrgreen:

Ondertussen is het nu gewoon MIDAS en dat ongeveer 100 ker per dag en daarna zegt hij dan wat hij wilt (correctie ROEPT en EIST ) :mrgreen: :mrgreen: Ook luid en duidelijk :roll: . Heeft hij OOK alweer van zijn vader :wink:

charity begint haar eigen naam te zeggen ze zegt daritsy

Bas kan zijn eigen naam nog niet zeggen!

En die is nog wel zo makkelijk… Najaaaaaa

Hij zegt van alles, maar Bas komt er niet uit

zoals jullie misschien weten is Mateo niet zo vlot met praten, maar we hebben hem al duidleijk een paar keer: Mateo horen zeggen… :inlove:

Jaaaaa go Mateo!

Jaden zegt nu Jaden! Mama is weer trots!

Aniek zegt nu eindelijk ook echt Aniek, geen manniekje meer :inlove:

We vragen nu soms aan haar, wie houd er van Aniek? en dan zegt zij: “Mama houdd aniek, papa houdd aniek, petuh houd aniek” en glunderen dan!!! :inlove:

kevin noemt zichzelf ‘ikke’ hahaha!

Myrthe noemt zichzelf Mitte :inlove:

Mateo zegt Mateo… :dance:

Jill zegt ook Jill :inlove:

Isa—bel. Ze maakt vorderingen haha nu de pauze tussen isa en bel nog wegwerken en het is perfect hihi

We moeten zo om haar lachen: we gaan komend weekend met de familie op stap en ze weet dus al hun namen :inlove: :thumbup:

Opapa (de opperopa… Jeroens opa dus hihi)

Opa

Oma

Papa

Mama

Tijn (haar oom Martijn)

Jeejee (haar tante Wendy)

Ruud

Calla (Carla)

Jieska (Francisca)

Kol (Nicole)

Peeta (Petra)

Ben

Jie (Angelique)

en… Joena (Luna) en dat is een hom (hond) en dus doet 'ie waf waf :mrgreen: :inlove:

Hihi geweldig he wat ze van die namen maken. En trots dat de familie is.

Nina zegt nu opa en oma (tegen de goede mensen :wink: ), Titte (Jitte) en Jeppe (Jesper) tegen haar neefje en nichtje. nu de andere 2 nog: Romy en Mees.

Thomas zegt ‘Thotas’ en zijn broertje Sem noemt hij ‘Hem’

Hij kan de S aan het begin van een woord niet zeggen

Thomas begon met zichzelf “KAKA” noemen,

maar dat woord gebruikt hij ook voor dingen die hij niet kan zeggen…

Maar sinds kort komt er iets uit dat klinkt als; “Thwtaes” ofzo.

Andere mensen kan hij wel benoemen;

• mama
  • papa
  • miemie (omie… mijn moeder, als hij ons allebei roept zegt hij miema of mamie :lol: )
  • Tathijs (oom… hij kan ook Matthijs zeggen maar dat doet hij bijna nooit en dus zegt mijn broer vaak THOTAS tegen hem :wink: )
  • Tieta (juf Riet… tieta is zijn woord voor borst/tiet :roll: )
  • Mia (tante Giselle… mama’s beste vriendin)
  • Djiedjies (Ginette… buurtmeisje)
  • Tiet/Tieta (oudoom Piet, de vriend van mijn tante…)

• Puhs (poes, zo heten zowel onze katten als die van mijn moeder)

En voor de rest is hij nog niet zo’n ster in praten; WEL in gebaren maken… is ook knap! :wink:

Rick noemt zichzelf

Ickie maar dat is afgeleid van Rickie :inlove: :inlove: :inlove:

Sebastiaan noemt zich zelf “Ba” :inlove:

@Suwanna wrote:

Isana noemt zichzelf i-aa

tegenwoordig zegt ze sana

samila noemt ze sammie. (zo noemen we samila ook wel)