Hoe hebben jullie het jullie familie verteld?

Misschien zijn we er vroeg bij maar 21 januari hebben we onze eerste echo. Het weekend daarna willen we onze ouders het nieuws vertellen, we hopen op een mooi knipperend hartje natuurlijk.



Nu zijn we al druk aan het bedenken hoe we het ze gaan vertellen. Voor mijn ouders is het de derde kleinkind, voor mijn schoonouders de eerste dus willen het wel leuk aanpakken :mrgreen: Want ze zijn al zulke leuke mensen voor Ry laat staan een “eigen” kleinkind erbij :inlove:



Sokjes,slabbertjes,rompertje,knuffeltje… Alles is mogelijk natuurlijk maar:



Hoe hebben jullie het nieuws verteld???

Mijn moeder erg vroeg (op de dag van de positieve test), omdat ik haar heel graag als kraamverzorgster wilde (en zij altijd al snel vol zit).



Voor de rest hebben we de familie telefonisch verteld. Rond de 10e/11e week.

Gefeliciteerd! We hebben hebben het beide keren persoonlijk verteld bij de eerste hadden we de foto van de de echo vtussen vakantiefoto’s gedaan. . Mijn schoonvader vroeg nog wie is er zwanger? Mijn zwager en sz vertelde het de eerste keer doordat ze bij de overhandiging van een een gezamenlijk kado (een stedentrip) aan mijn schoonouders mijn schoonouders een kaart gaven waarop wat info over de reis wat info over die ondertekend was met onze namen, hun namen en een ? Bij hun tweede hadden ze toen ze bij hun ouders langskwamen hun oudste een shirt aangedaan met de tekst grote broer in opleiding

Veel plezier met vertellen

Mijn ouders en schoonouders hebben we het een dag na de positieve test al verteld door de vraag te stellen of ze volgend jaar augustus plannen hebben.

toen ze nee zeiden vertelden wij ze dat ze wellicht op kwaamvisite konden en toen viel bij hun het dubbeltje.



de rest vd familie vertellen wij vrijdag aanstaande.

we gaan dan de vakantie bespreken (15man) en zeggen dan dat we goed en slecht nieuws hebben.

Het slechte nieuws is dat we niet mee gaan op vakantie en het het goede nieuws is dat we in verwachting zijn.





Wat misschien wel een origineel idee was dat je bij sommige (smart) tv’s foto’s kan laten zien vanaf je eigen smartphone.

als je er een beetje handig in bent ia het leuk om dan in eens … tadaaaaah een foto van de testen te laten zien op de tv.

@wieffie wrote:

Wat misschien wel een origineel idee was dat je bij sommige (smart) tv’s foto’s kan laten zien vanaf je eigen smartphone.

als je er een beetje handig in bent ia het leuk om dan in eens … tadaaaaah een foto van de testen te laten zien op de tv.




Heee dat is een goede, ik kan vanaf mijn tablet en telefoon swipen naar de tv en dan komt die foto op de tv. (idd smart tv). Oooh die ga ik vanavond eens in overleg gooien, nodigen we onze beide ouders gewoon uit. Scheelt ons weer ritjes aangezien we t ze beide op 1 dag willen vertellen. :thumbup:



Veel kijkers maar niemand het verder op leuke manieren gedaan? Andere ideeën zijn altijd welkom :mrgreen: :inlove:

Mijn moeder heb ik het al vrij snel verteld, ik kan meestal weinig voor haar verborgen houden.



Mijn schoonouders hadden we uitgenodigd om te komen bbq-en en bij de koffie had ik beschuit met muisjes neergezet, roos eb blauw door elkaar heen omdat dat nog een verassing bleef. Verder niets erbij gezegd. Schoonmama zocht er niets achter maar schoonvader vond het maar vreemd en begon te vragen.

Bij goede vrienden min of meer hetzelfde maar dan met een cake besmeert met muisjes.

Eerste keer met een kaartje van 2 bijtjes en een bloemetje met een gedichtje.



En de tweede keer een eendje met een kaartje eraan, vanaf mei ben ik niet meer in mijn … (‘eendje’ :stuck_out_tongue: ) zl aan de familie laten geven

Eerste keer baby mutjes ingepakt en cadeau gegeven.



Tweede keer liep Marijne met een t-shirt met op de achterkant ‘Pssstt…mijn mama heeft een baby in haar buik!’ :inlove:

Was lachen want het duurde bij beide families even voordat met name de oma’s het zagen. De opa’s zagen het eerder maar zeiden lekker niks :mrgreen:

Bij de eerste hadden we schoonouders het gewoon verteld (omdat die toevallig de dag van de positieve test op de koffie kwamen en hub zijn kind niet dicht kon houden :mrgreen: )

Mijn ouders waren toen nog op vakantie, dus die heb ik dezelfde dag nog opgebeld.

Mijn broer (toen net jarig geweest) en mijn zusje (net verhuisd) kwamen de week erop ff langs toen mijn ouders weer terug kwamen van vakantie (en wij dus ook).

Die hadden we toen een cadeautje gegeven (zij dachten eerst voor verjaardag/verhuizing). Dat was een lijstje met daarin een versje;

" Je kunt me nog niet horen,

Je kunt me nog niet zien.

In maart word ik geboren

Mag ik in dit lijstje misschien?"



Bij de 2e gingen we met de oudste even op visite. Ik had hem een luier om gedaan waar ik eerst met watervaste stift op had geschreven:

“Ik ben heel er stoer…”

En op de achterkant: “Want ik word grote broer!”

Had ik mijn moeder gevraagd om even onze zoon een schone luier te geven :smiley:

Mijn schoonouders waren op vakantie, dus die hebben we gewoon gebeld, en mijn broer/zus en schoonzussen ook.

Speentjes ingepakt met de tekst “de liefste oma, de liefste opa” en die cadeau gegeven.

chocolaatjes met muisjes ingepakt in een doosje met de tekst, guess what?!.

T-shirts met de tekst, ik word opa, ik word oma, cadeau gegeven.



Wij hebben het dit keer gewoon verteld na de positieve test, zo van hey mam en pap, augustus wordt een drukke tijd :).

Met kerst aan de opa’s en oma’s een boekje gegeven ‘Waar opa’s /oma’s goed voor zijn.’

Alle 4 tegelijk uitpakken.

Tv idee gaat niet door aangezien we al vragen zullen krijgen als we ze gaan uitnodigen, beiden weten dat we bezig zijn voor tweede kinderwens.



Het beschuit idee is wel een goede. Ik bak regelmatig wat dus beide zullen niet raar op kijken als ik wat zelf gemaakts mee neem.



Ik emomuts… Moest ff slikken bij t tekstje voor in het foto lijstje… :shifty: Slaat dus ook positief aan :wink:

Bij Jorrit vroegen we ze:



’ Kennen jullie die mop van Allard en Marion die het bij drie kindjes wilden houden? Ze kregen een vierde!’!

Inmiddels 4 zwangerschappen aan mogen kondigen…

Bij de eerste heb ik direct na het tweede streepje mijn moeder opgebeld en gegild dat ik een tweede streepje zag… :roll:

En mijn schoonouders hebben we toen we een keer op de koffie waren gevraagd of we de familiewieg mochten lenen. En de broers/zussen hebben we het verteld tijdens een bowlinguitje.



De tweede zwangerschap heb ik bij mijn ouders aangekondigd met een echofoto in een verjaardagskaart die ik ter plekke gaf.

En mijn schoonouders kregen toen het tijdschrift Ook (over kleinkinderen).



De derde zwangerschap had ik op vakantie een positieve test. En die test daar ook op de foto gezet met de bergen op de achtergrond. Dus toen ik mijn ouders een aantal weken later de vakantiefoto’s liet zien, zat de foto van de test daar ook tussen… :inlove:

Mijn schoonzusje was toen zelf ook zwanger en deed net als ik mee aan Moeders voor Moeders, dus die herkende de gekregen ketting toen ik die om had… :mrgreen:



En de vierde zwangerschap hebben we gewoon los verteld aan de mensen die er toevallig waren… als er iets over baby’s ter sprake kwam daarop ingehaakt.



Mijn moeder was toen ik al aardig ver was bij mij op bezoek, ik had al een aardig buikje, mijn jongste had een shirt met ‘grote broer’ erop aan, maar ze zag niks… Dus toen we het over de baby van mijn schoonzus hadden maar gezegd: ik hoop dat die van mij ook zo makkelijk wordt. Pas toen drong het door… “Ben je zwanger dan?” “Ja, kun je dat niet zien dan?” “Nou, je hebt wel een hele dikke buik, maar… is het echt??” :lol:



En mijn opa en oma hebben we toen tijdens sinterklaas de chocoladeletters BABY gegeven, in willekeurige volgorde. Ja, welk woord kun je daarmee maken. Ja, baby. Maar geen reactie. Gelukkig hadden we ook nog een cadeautje met gedichtje ingepakt: een fotolijst voor 3 foto’s waar al 2 foto’s in zaten van mijn kanjers en op de derde plek stond: verwacht in mei.

“Hee, wacht even… ik zie wat!!” was toen de reactie… :lol:

Bij onze oudste dochter hebben we het boekje ‘opa en oma pluis’ van nijntje gegeven met een kaartje erbij of ze dat wilden voorlezen in de toekomst.



Bij de tweeling hebben we gewoon gebeld.

Dit is m’n 5e zwangerschap.



De eerste zwangerschap was totaal onverwacht. Ik heb het mijn ouders toen apart verteld (alleen) toen ik bij ze thuis was.



De tweede zwangerschap hebben we een kaartje voor onze ouders geschreven namens de oudste met de tekst: ik heb een klein cadeautje en daarbij een boekje van bobby wordt groter broer. Deze zwangerschap ik geeindigd in een MA.



De 3e zwangerschap hebben we met een wk of 9 verteld dmv een gedicht (rond sinterklaas) en een echo foto.



De 4e zwangerschap hebben we het de oudste laten zeggen dat mama een baby in haar buik had.



En bij deze zwangerschap heb ik het mijn moeder door de telefoon verteld (mijn vader hoorde het gelijk via haar)

En mijn schoonouders kregen van de oudste en de middelste 3 echo foto’s te zien waarop de oudste zei: Dean, ik en Joshua zijn het niet…

Zitten weer leuke ideetjes tussen!!



De zin van Marion kunnen we niet gebruiken, want dan gaat mn schoonvader stuk haha… die kwam laatst al een keer met dat het hem wel leuk leek als wij een drieling kregen. Toen we zeiden dat hij dan financieel mocht helpen betrok zijn gezicht toch wel :mrgreen:



Boekje van Nijntje is wel een leuke voor mijn schoonouders, schoonmoeder houd van boeken. Eens kijken of die hier in de winkel ligt.

deze zwangerschap heb ik chocolade lollies met tekst van de h.ema besteld.



ik heb ook eens kaartjes voor de negenmaandenbeurs cadeau gedaan.

Ik heb de jongens destijds een T-shirtje aangedaan met eigengemaakte plaatjes erop voor en achter (transferpapier Bruna en shirtjes Hans Textiel :wink: ) Ook nog een keer een roze-blauwe taartje met een vraagteken laten maken en daarna maar gewoon verteld, de lol was er helaas natuurlijk een beetje af :oops:

Ik denk dat ik over een paar weken maar op zoek ga naar een " grote zus " shirt :inlove: