Hoe hebben jullie dit opgelost?

-dit moet misschien op een andere plek, ik wist niet precies waar…? Verplaats maar indien nodig!-



Nu net na de bevalling kunnen baby en ik natuurlijk nog niet naar buiten.

Maar mijn dochter moet intussen gewoon naar school…

Mijn man werkt op ca drie kwartier tot een uur rijden van school. hij heeft zijn ouderschapsverlof nu zo opgenomen dat hij haar kan brengen en halen; dat is dus de ene dag om 13.00 en de andere dag om 15.00. Hij maakt zo soms heel korte dagen en daar zijn ze op zijn werk niet echt blij mee…



Dus ik vroeg me af: hoe hebben jullie dat opgelost bij de geboorte van de tweede terwijl de oudste naar school moest? En hoe lang na de bevalling zijn jullie de oudste zelf weer gaan halen? Ik zit te denken aan een week of vier, hoewel ik hem dan nog wel heeel klein vind voor zo’n drukke omgeving, maar ja, dat is dan even niet anders…

Eerste week heeft mijn partner Justin opgehaald en gebracht.

Daarna ik gewoon weer.

Kindje lekker warm inpakken,als het te hard waaid deed ik de regenhoes eroverheen,zo had ze geen last van wind.

Hallo,

Eerst en vooral: gefeliciteerd met de beeb.



Waarom kan jij (met beeb) nog niet buiten? Zware bevalling gehad? Andere reden?

Ik liep met Michaël in het centrum van onze stad toen hij

vier dagen (!!!) oud was (ik beviel polyklinisch).



Ook na de bevalling van de andere kids was ik heel erg snel opnieuw op stap.



Ik zie het probleem niet :think:



liefs

Gerda

Ik heb inderdaad dezelfde vraag als Gerda; waarom kun je nog niet naar buiten?

Als jij je goed voelt en gewoon kunt lopen is er idd geen probleem toch?

Beebje gewoon warm aangekleed in de wandelwagen en gaan zou ik zeggen :slight_smile:

ik kan me herinneren dat Veron pas naar buiten mocht toen hij zichzelf warm kon houden…

Ik ben pas met 12 dagen dus naar buiten gegaan en was blij dat ik rondje straat kon halen…

Ik had een makkelijke bevalling gehad maar ik kon echt niet na 2 weken al ver lopen, laat staan een kind van school halen en brengen…



Hoe je dit moet oplossen, geen idee… Kan niet een moeder klasgenootje je kindje ophalen en brengen zolang je het zelf niet kan doen…



gr patricia

Nadat de kraamhulp vertrokken was, bracht ik Bart en haalde ik hem van school… (tot 2 keer toe, want Bart ging al naar school toen Marije geboren werd en een jaar later kwam mijn Toetje…



En nee…geen man die meehielp…(toen al niet)…Wel zo af en toe een lieve overbuuf die Bart meenam naar school en soms liet ik Bart overblijven…



Ik had bij Marije een wandelwagen met een heerlijk warme zak erin en die zak gebruikte ik weer bij Thomas, maar dan in de tweelingwagen…

Gefeliciteerd met de kleine. Wanneer is hij geboren ?



Ik zou het de eerste week toch overlaten aan je man en de kraamverzorgster. De meeste kraamverzorgsters vinden het geen probleem, mits je vervoer hebt voor ze.



En daarna, mits je je goed voelt, gewoon zelf op pad. Waarom vier weken wachten ? Je zult er toch aan moeten wennen en de baby ook, hoe sneller je in het ritme is, hoe prettiger. Voor jezelf, voor je baby en natuurlijk ook voor de oudste. En drukke omgeving ? De meeste baby’s vinden dat helemaal geen probleem en slapen er rustig doorheen. Hoe makkelijker jij er mee omgaat, hoe makkelijker je beeb dat ook doet.



Of is er een andere moeder in de buurt die je oudste mee kan nemen voor een paar dagen ? Of een opa en oma ?

Ik ging de zesde dag alweer naar school, met beeb en peuter aan de hand!!! (en de kraamhulp mee hoor!)



De eerste dagen deed de kraamhulp het, of mijn man. Maar toen de kraamhulp wegging deed ik het toch weer zelf. Je moet toch ook andere dingen doen! Lekker in de wagen of de buikdrager kan toch prima?



Ik moet er wel bij zeggen dat wij op loopafstand van school woonden, dat scheelt natuurlijk wel.

Ik ging dezelfde dag dat ik naar huis kwam van het ziekenhuis al gaan wandelen met Kitana.

Toen ze 4 dagen was deed ik al gewoon boodschappen met haar en andere dingen.

Ik heb eigenlijk meteen na mijn bevalling alles weer normaal gedaan dat ik ervoor al deed maar met mijn kleine meisje er dan gewoon bij.

Geen tips, ben je al bevallen??? Niet nieuwsgierig of zo hoor :liar:



Maar ik snap heel goed dat het in het begin anders geregeld moet worden hoor, ik had een zware bevalling en ook nog een ks, ik had er de eerste 10 dagen niet aan moeten denken een kind naar school te moeten brengen, moet hier bovendien ook nog met de auto omdat we buiten het dorp wonen.



Eerste dagen wordt dat hier door kraamzorg gedaan bij jou vast ook wel toch? Daarna zou ik het eventueel ouders van klasgenootjes vragen jou kind thuis te brengen zodat je man alleen het wegbrengen moet doen en 's middags laten overblijven of een combi van die dingen?



Natas

Nou, ik ben bevallen in hartje zomer, maar ik heb nog heel lang binnen gezeten hoor! Ik was echt nog niet zo stoer na de bevalling…

Kan ze misschien met een kindje uit haar klas mee lopen?

Als je kindje gewoon lekker gezond is kan het inderdaad gewoon naar buiten, maar niet iedere pas bevallen vrouw ziet dat zitten/lukt dat.



Ik heb zelfs veel bekkenklachten gehad en was dus gewoon lichamelijk niet in staat de eerste weken na de bevalling van de tweede om de oudste naar school te brengen. Hier heb ik mijn familie toen voor opgetrommeld. Man bracht haar 's morgens heen, opa/oma haalde haar weer op.



Na de bevalling van de derde hadden we dit probleem niet omdat we nu op nog geen halve minuut van school wonen en dochter zelf heen en weer kon lopen.



Dus: familie, vrienden, kennissen vragen! Klasgenootjes etc. Zijn vast wel ouders die de eerste tijd je dochter mee en terug willen brengen.

Ik zou ook eenklasgenootje vragen voor een paar dagen.

Ik ging zelf na een week ofzo weer en was gewoon weer blij dat ik onder mensen kwam en weer het gewone leven in kon.Mees lag lekker in de wagenbak en merkte er niets van.

De eerste week bracht de kraamhulp/man noud weg, daarna nam ik Marlot in de buikdrager mee. Vond dat altijd heerlijk… Moppie lag lekker warm tegen me aan en de peuters konden niet in haar ogen prikken :slight_smile:

week twee heb ik mijn oudste weer weggebracht en opgehaald, als jij je verder goed voelt kan dat best hoor

Op het moment dat de kraamhulp er niet meer was, zijn ze eerst nog 2 dagen met mijn vriendin en haar kinderen meegelopen en daarna ben ik het OF zelf gaan doen OF ze gingen alleen. Maar mijn kinderen waren wellicht al iets ouder dan die van jou? En het is natuurlijk ook afhankelijk van de looproute.

In principe mag jij gewoon weer naar buiten met je kindje als de kraamtijd er op zit hoor. Lekker warm inpakken en gaan met die banaan. En die drukke omgeving merken ze weinig van als ze in de wagen liggen hoor.

Waarom kan jij (met beeb) nog niet buiten? Zware bevalling gehad? Andere reden?
Ik liep met Michaël in het centrum van onze stad toen hij
vier dagen (!!!) oud was (ik beviel polyklinisch).


:shock: :shock: :shock: Vier dagen???
Jeetje, wat snel...
Ik draai mijn huishouden ook alweer volop en zelf ben ik dus alweer op de been, maar mij is verteld dat de baby pas naar buiten mag als hij terug is op zn geboortegewicht (4800! gram, dus dat is best een klus) en zichzelf warm kan houden... dat was al zo bij mijn dochter vijf jaar terug en die is midden in de zomer geboren...

Ik moet er misschien bij vertellen dat wij niet op loopafstand van school wonen; we moeten zelfs een half uur met de auto rijden! We hebben bewust gekozen voor minimale kraamzorg, dus die gaat dat niet doen en ook opa's en oma's wonen niet dichtbij genoeg om dit over te nemen. We wonen dus ook niet in de buurt van kindjes uit haar klas... We hebben wel veel buren, maar die kun je ook niet vragen om wekenlang een uur per dag te besteden aan het halen...

Maar tot nog toe gaat het goed; ik zit te denken om, als hij eenmaal goed en wel naar buiten mag, dan eerst eens te beginnen met alleen ophalen en dan in de draagzak inderdaad. Maar al die andere dingen gaan hier helaas dus niet op...

hihi als ik zou moeten wachten tot juul 4800 gram is zal ik de eerste 3 maanden thuis hebben gezeten :shock: ze is nu ruim een maand maar nu pas 3 kilo, dus dat is echt een onzin verhaal hoor , gewoon lekker gaan als jij je goed voelt!

Vraag het anders nog eens goed na meis, Ryan is in de winter geboren en die mocht naar buiten als hij zichzelf op temperatuur kon houden.

Over ‘op het geboortegewicht’ zijn heb ik nog nooit iets gehoord…