Hoe hebben jullie dit opgelost?

Ze hoeven natuurlijk niet 4800 gram te zijn :wink: 4800 gr is zijn geboortegewicht 8)

Ik heb het vandaag nog gevraagd en dit was het antwoord. En voordat ze daar zijn duurt gemiddeld zo’n week of twee.



Maar buiten dat; vinden jullie ze niet ook gewoon wat klein om al gelijk die drukte in te gaan? Ik sta geloof ik nog steeds verbaasd over de vier dagen oude baby in de supermarkt…

Kijk, ikzelf kan alweer alles… maar ik vind hem echt nog te klein; net uit de veilige baarmoeder en dan in het tl licht en de drukte; moet er eerlijk gezegd niet aan denken.



Niet dat ik een voor-tegen discussie wil starten (dan had ik het wel bij het discussie-forum gezet…), maar ik kan me het gewoon echt niet voorstellen… :?

Ik snap je gevoel helemaal. En als ik jou was zou ik ook zolang als het kan bij dit gevoel blijven. Je móet niks, tenzij er geen andere oplossing is.

Mijn ervaring is echter dat het autorijden en rondhobbelen in een supermarkt erg prettig is voor een baby ook als lijkt dat zeer tegenstrijdig. Veilig in een cosi in een voetenzak…

sja klein zijn ze natuurlijk… maar hoelang wil je dan wachten???



kijk als het kan oke prima maar de gewone dagelijkse dingen gaan gewoon door en zeker als je al kinderen hebt in de schoolgaande leeftijd, maar ook de boodschappen en dergelijke moeten nou eenmaal gedaan worden, je kan dat toch ook niet lang aan een ander overlaten? :think: (hier tenminste niet…)

@GroeneVrouw wrote:

Ze hoeven natuurlijk niet 4800 gram te zijn :wink: 4800 gr is zijn geboortegewicht 8)

Ik heb het vandaag nog gevraagd en dit was het antwoord. En voordat ze daar zijn duurt gemiddeld zo’n week of twee.



Maar buiten dat; vinden jullie ze niet ook gewoon wat klein om al gelijk die drukte in te gaan? Ik sta geloof ik nog steeds verbaasd over de vier dagen oude baby in de supermarkt…

Kijk, ikzelf kan alweer alles… maar ik vind hem echt nog te klein; net uit de veilige baarmoeder en dan in het tl licht en de drukte; moet er eerlijk gezegd niet aan denken.



Niet dat ik een voor-tegen discussie wil starten (dan had ik het wel bij het discussie-forum gezet…), maar ik kan me het gewoon echt niet voorstellen… :?






Je gevoel begrijp ik helemaal. maar soms kunnen dingen gewoon niet anders helaas. Misschien lekker in de draagzak nemen, maar in de auto kan dat natuurlijk ook niet. :think:



Ik dacht trouwens dat een baby aan het einde van de kraamtijd weer op het geboortegewicht zou moeten zijn. Daar heeft zwaar of licht niets mee te maken toch???



Trouwens, wat woon jij ver bij school vandaan!!! Een half uur met de auto, waar kom je dan uit joh???
Een half uur met de auto, waar kom je dan uit joh????


Uit het bos... :mrgreen:
Mijn dochter zit een paar dorpen verderop op een heeeeele leuke school, en wij wonen nou eenmaal hier... maar ik heb het er wel voor over!

Hoe dan ook; ik begrijp best dat die mogelijkheid er niet altijd is. Maar boodschappen kan mijn man gelukkig doen 2x in de week, en het naar school brengen gaat dus ook met wat moeite.

Ik ben ook niet van plan om wekenlang binnen te zitten met de baby (dat kan ook helemaal niet), maar ik vind dat er nog wel een verschil zit tussen vier dagen en een week of twee, drie voordat je ze blootstelt aan de drukte van de buitenwereld.
Rondhobbelen kan bovendien ook in het bos, dat hoeft niet in de supermarkt... :wink:

Sowieso gaat de kleine natuurlijk in de draagdoek als we weer naar school gaan, maar dan nog vind ik twee, drie weken echt het minimum.

Volgens mij moeten ze binnen twee weken op het geboortegewicht terug zijn, niet binnen 8 dagen... maar ik merkte ook al dat voor echt grote kinderen zoals deze (>9 pond!) andere 'regels' gelden, bijv ook in de eerste paar dagen heel vaak moeten drinken ivm de bloedsuikerspiegel; daar heb ik bij mijn dochter niks over gehoord...

Mij is dat ook verteld hoor, van dat geboortegewicht. Mijn zwaargewichtje woog bij de bevalling 4360 gr en een week later zat ze op 4100 nog wat. Ik heb even terug gelezen op mijn weblog, en 15 dagen na de bevalling (hartje zomer) heb ik voor het eerst weer buiten gezeten. Laat staan een wandelingetje maken… ik was bang dat ik tegen de vlakte zou gaan! Maar goed, ik dacht dat dat normaal was, dat elke pas-bevallen vrouw dat had, maar dat is dus niet zo :mrgreen: Dat biedt hoop voor de toekomst!



Ondertussen heb ik geen oplossing voor jouw situatie! Kan me je gevoel helemaal voorstellen en zou ook niet weten wat ik in jouw geval zou doen…

Mijn “grote” Guus met 3.5 kilo bij geboort van 35 weken heeft er 3 weken over gedaan om weer op zijn geboortegewicht te komen. Maar de kraam vertelde dat hij naar buiten mocht zodra hij zijn uitgetelde datum bereikt had en dat was rond kerst, dus ook winter.



Je krijgt je kind vanuit het ziekenhuis toch ook mee in de auto, dus ik denk dan zelf als je het kind goed inpakt en in de maxicosie laat zitten, niet auto in en uit dat halen en brengen geen enkel probleeem is. Ik heb vaak Guus tijdens 1 keer halen of brengen in bed, maar ja dat is maar 400 meter voor mij naar school.



Als je geen andere opties hebt, gewoon doen hoor, de kleine slaapt waarschijnlijk gewoon door :mrgreen:



Ik zie geen enkele rede om niet te gaan.



Je hebt van die heerlijk warme soort slaapzakken waar een uitsparing in zit voor maxiecosie of autostoel, voor paar euro van de kruidvat.



Succes, Petri

@GroeneVrouw wrote:

Een half uur met de auto, waar kom je dan uit joh???




Uit het bos… :mrgreen:

Mijn dochter zit een paar dorpen verderop op een heeeeele leuke school, en wij wonen nou eenmaal hier… maar ik heb het er wel voor over!



Hoe dan ook; ik begrijp best dat die mogelijkheid er niet altijd is. Maar boodschappen kan mijn man gelukkig doen 2x in de week, en het naar school brengen gaat dus ook met wat moeite.



Ik ben ook niet van plan om wekenlang binnen te zitten met de baby (dat kan ook helemaal niet), maar ik vind dat er nog wel een verschil zit tussen vier dagen en een week of twee, drie voordat je ze blootstelt aan de drukte van de buitenwereld.

Rondhobbelen kan bovendien ook in het bos, dat hoeft niet in de supermarkt… :wink:



Sowieso gaat de kleine natuurlijk in de draagdoek als we weer naar school gaan, maar dan nog vind ik twee, drie weken echt het minimum.



Volgens mij moeten ze binnen twee weken op het geboortegewicht terug zijn, niet binnen 8 dagen… maar ik merkte ook al dat voor echt grote kinderen zoals deze (>9 pond!) andere ‘regels’ gelden, bijv ook in de eerste paar dagen heel vaak moeten drinken ivm de bloedsuikerspiegel; daar heb ik bij mijn dochter niks over gehoord…






:lol: :lol: :lol:

Ik bedoel eigenlijk: waar zit ze dan helemaal op school!?!?

Ben redelijk bekend in Zeist, maar als ik daarvandaan een half uur ga rijden…





Grote kinderen kunnen idd meer problemen geven met gewicht enzo, dat klopt wel.

Maar het gemiddelde kind is weer op het geboortegewicht als de kraamhulp weggaat dacht ik.



Als je zo ver van school woont denk ik niet dat er ouders zijn die je dochter iedere dag willen halen. :think: Dus ik denk dat er geen oplossing is! :think:

Ik had de ‘‘mazzel’’ dat mijn man door een ongeluk nog thuis was na de geboorte van onze dochter.

Hij liep dan heen en weer voor ons mannetje.

Anders heb ik nog meer luxe van allemaal familie in de buurt dus ik kon heerlijk toegeven aan die gevoelens,want die had ik ook…even nog ‘’‘beschermen van de grote boze buitenwereld’’…en zelf ook heerlijk coccoonen :inlove: ik hou ervan 8)

Maar een oplossing voor jou… :think: …ik zou proberen of mijn man kan brengen nog even en dan zelf halen…kan je op je gemak opstarten en dan op tijd klaar gaan maken om te vertrekken zonder haast…

Lekker in de cosi,als je andere kind naar de auto kan komen lekker in de auto laten (en erbij blijven dus hé voor iemand dit verkeerd begrijpt) en anders zou ik zo een onderstel regelen (die had ik ook ideaaaaaaaaal) om de cosi op te klikken,lekker de ‘‘zonnekap’’ erop tegen het licht…lekker de voetenzak dicht :thumbup:

Ik had dat echt ook hoor dat gevoel…zeker de eerste weekjes…ben maar 1x eruit gegaan dat was de eerste keer naar buiten na 8 dagen,toen hebben we met zijn alle onze man naar school gebracht,hij wilde dat zo graag,lekker die kleine in de wagen en in de lodgerdoek ingepakt,lekker knus.

Ik deed het soms wel hoor dan was het niet anders,maar de eerste 3 weekjes heb ik het ook als het even kon uitbesteed :shifty: :angel:

Sas, wat omschrijf je dat heerlijk! :inlove:

Ik bedoel eigenlijk: waar zit ze dan helemaal op school!?!?
Ben redelijk bekend in Zeist, maar als ik daarvandaan een half uur ga rijden......


Haha :wink:
Ze zit op de WErkplaats Kindergemeenschap, ook wel Kees Boekeschool genoemd. Dat is in Bilthoven; niet extreem ver weg (kilometer of vijftien), maar je doet er wel een half uur over elke keer... maar zoals ik al zei; het is echt een superdesuperschool, het voelt gewoon heel erg goed daar, mijn dochter heeft het onwijs naar haar zin dus we hebben gewoon echt voor deze school gekozen... maar we wonen ook prachtig hier, dus voorlopig denken we nog neit aan verhuizen. Als we hier weg zouden moeten zouden we wel gaan kijken naar iets dat meer in de buurt ligt, een villa in Bosch en duin ofzo... (grapje! I wish... :wink: )


Tot nu toe gaat het aardig; deze eerste week was effe lastig omdat ze steeds afwijkende tijden had ivm sinterklaas... maar we zitten te denken om dit zo vol te houden tot de kerstvakantie, of wellicht dat hij haar voorlopig nog brengt en ik al wat eerder kan beginnen met halen...
We zitten ook niet echt heel erg omhoog (hoewel het niet ideaal is), maar ik was gewoon nieuwsgierig hoe anderen dit oplosten... ik had me niet gerealiseerd dat heel veel mensen gewoon heel dicht bij school wonen!

ha ha ha, als je zelf idd gewend bent om een eind naar school te rijden vergeet je dat wel eens…

ik rij ook een half uur naar school met de meiden…

Tja, dan hebben wij het wel getroffen. De leukste school, uit de regio staat hier achter ons huis, nog geen 300 meter denk ik! :dance:



Ik heb even de school van je dochter gegoogeld,(puur beroepsmatige interesse :wink: ) en ondanks dat ik de site niet echt zo overzichtelijk vind, kan ik me goed voorstellen dat je daar niet weg wilt!!! Lijkt me erg fijn daar! :thumbup:



(zat Beatrix er ook niet???)

Dan is het een heel ander verhaal als je zover moet :lol: :lol: :lol:

Hier ligt de school om de hoek :mrgreen: