hoe groot waren jullie kindjes met 21 maanden oud?

Mijn zoontje is 16 mei 21 maanden oud geworden.

Hij is 96 cm lang bij 16,6 kilo zwaar.



Ik hoor echt overal dat hij zo groot is en dat de meeste mensen hem al bijna 3 jaar schatten.



Hij draagt kledingmaat 104 en schoenmaat 26.



Hoe groot waren jullie kids met 21 maanden oud?

En kregen jullie ook vaak comentaar op jullie kindje als het iets deed wat niet mag?



Ik moet altijd maar zeggen dat hij 16 augustus pas 2 jaar word en nu dus ruim 1,5 jaar oud is.

Word je soms best moe van.



groetjes Bianca

Kan me voorstellen dat je er moe van word, maar kan me ook voorstellen dat mensen hem ouder inschatten omdat hij zo groot is.

Mijn ventje is juist aan de kleine kant, hij is nu 2,5 jaar en pas 91cm en 13kg :wink:

Dus hier kledingmaat 92 (en beetje 86) en schoenmaat 23/24.

Juul is nu ongeveer zo groot en zwaar en die wordt dus idd over twee maanden drie.

Maar het lijkt me wel heel lastig als ze je kindje zoveel ouder inschatten en dan ook een verwachtingspatroon van zijn gedrag hebben, pffff… :roll:

oei dat lijkt me idd een lastig probleem.



Mijn jongste is nu 20 maanden en hij weegt 10 kg. Weet alleen niet hoe lang hij is. Hij heeft broeken maat 80 en shirts maat 86. Mijn oudste is 3 jaar en 4 maanden en die is 14kg en ongeveer 95 cm. Dat is dus nog kleiner en lichter dan jouw kindje. Dus ik kan me wel voorstellen dat mensen zich vergissen. Ik vrees dat je daar niet veel aan kunt veranderen. Sterkte ermee!

Dat lijkt me inderdaad lastig ook voor hemzelf, als hij steeds ouder wordt geschat.



Dát hij ouder wordt geschat vind ik niet zo raar eigenlijk…



Mijn dochter (in maart 4 geworden) draagt nu kledingmaat 104-110 en weegt 15 kilo bij 105 cm lang namelijk…

Merijn was in die tijd ook redelijk groot, zo’n 89 cm, maar zijn gewicht was veel minder dan jouw zoontje. Hij woog toen zo’n 13 kilo. Hij weegt nu, met bijna 4 jaar, 16.8 kilo en is 106.5cm lang. Kan je nagaan… Jouw zoontje is nu toch 16 kilo ook?

Dus jouw zoon is nog veel groter en bij merijn vond ik het soms al vervelend dat mensen hem ouder schatten dan hij was. Dus ik kan me voorstellen dat jij er nog meer last van hebt…



Xander is juist een ukkepuk… Al vanaf het begin… Hij is nu 22 maanden en weegt nog geen 12 kilo en is 84.5 cm

Elise is nu ook 21 maanden en is 86 cm en 12,5 kilo. Schoenmaat 20/21 heeft ze. Ze word nu vrij klein en jong geschat juist omdat ze pas net loopt en dus stapt als een kindje van 1 jaar oud… ( tenminste, zo oogt het voor anderen ) Maar dat ze verwachten dat hij bijna 3/4 is, tja, kan het me voorstellen… maar begrijp ook dat het heel frustrerend is :?

Broes aan 24 maanden: 95 cm en 14060 kg

Senne aan 24 maanden: 97 cm en 16104 kg



Mijn kinderen worden altijd heel groot gezien en dus ook groot bekeken… Mijn schoonbroer zei eens dat het wel stom oogt dat één van mijn zonen nog niet kon zitten ('t kind was amper 4 maanden oud! :shock: :wall: ).

Dus die commentaren en reacties herken ik wel.

Zoals ook tegen mijn zoon van toen 1,5 jaar: ‘moet jij niet op school zijn?!’ :eh:

Jouw zoon is idd wel erg groot maar trek je er niets van aan, ik vind die schrikreacties bij de mensen nadien dan wel grappig als je hun leeftijd zegt! :wink: :-*

zo dat lijkt me wel lastig inderdaad!!



Melissa word 24 aug 4 jaar, en zit nog in maat 98 en is 13,5 kilo

Het lijkt me lastig omdat mensen ook geestelijk en lichamelijk meer van hem verwachten omdat ie zo groot is :think:



Zo ken ik een 2 jarig dreumesje die echt gigantisch groot is (ook maat 104). Ze zegt (natuurlijk) nog maar een paar woordjes en lopen is ook nog niet stabiel. Dat ‘toont’ dan best apart moet ik zeggen…



Verder heb ik er geen ervaring mee, want ik ben een trotse mama van een kabouter :mrgreen: . 17 maanden, +/- 77cm en 9 kilo 8)

M.arit is 12 kilo en was 2 mnd geleden 87 cm lang…schoenmaat 21/22

Sebastiaan wordt ook altijd een jaar ouder geschat. Is best vervelend inderdaad. Vooral als het kinderen zijn, die kunnen zo lekker reageren…

Hij was met 2 jaar 94cm en 14.4 kg trouwens.

Maar het is wel vermoeiend om het altijd maar uit te moeten leggen. De laatste keer op CB begin april, wilden ze niet geloven dat hij 1.15m was totdat ik zei dat hij 20kg was en ze dus de verhouding lengte/gewicht zagen. Ach, ik was zelf ook altijd de langste van de klas en het is met mij ook goed gekomen :mrgreen:

Mijn meisje was gister 21 maanden oud geworden.

Weet niet precies hoe lang ze is en wat ze weegt.

Maar ze heeft nu maat 80 van kleding aan en gaat langzamerhand naar maat 86.Schoenmaat zit tussen de 20 en 21 in

Ze weegt rond de 11kg denk ik.



Lijkt me erg vervelend dat hij zo groot gezien wordt.

Ik kan er niet over meepraten …mijn zoon is nu nog een ukje voor zijn leeftijd.

Hij wordt 1-9 10 en heeft kleding maat 128 en soms 134 en schoenmaat 32/33



sneeuwitje

Dat is ook vervelend he, dat commentaar van die mensen :roll:

Hier juist het tegenovergestelde, Sanna is nu 20 maanden en is 77 cm en weegt 8,3 kg.

Maar hier hoor ik juist vaak ‘Oh wat knap, ze loopt al’ :wink:

Lastig hoor, mijn zoon van 4 jaar draagt maat 104, heeft maat 26 en is 103 cm.



Toen hij 21 maanden was droeg hij maat 86 en mijn andere zoon ook.

Sam is lang voor zijn leeftijd maar ik denk dat jouw ventje langer en zwaarder is.

Sam is nu bijna 90 cm en draagt maat 86. Gewicht moet ik schatten…ik denk boven de 12 kg.



Zelf ben ik ook altijd lang geweest van baby af aan. Ik vond het niet leuk. Teruggestuurd worden naar de lagere school door een vreemde moeder terwijl ik nog op de aangrenzende kleuterschool zat. Bij de kruidenier de opmerking krijgen of ik nou nóg niet kon lezen omdat ik het boodschappen briefje afgaf ( ik was 4). Dat soort voorvallen hebben er bij mij aardig ingehakt hoor.

Nee, niet leuk ouder geschat worden. Net wat Mayo zegt, mensen verwachten dan ook altijd gelijk meer van een kind.

tja is inderdaad heel verschillend.

Mijn dochter is juli 3 en die is nu 90 cm en 12 kg.

Maar goed ik was vroeger nog minder dan dat… het komt allemaal goed.



Maar ik ben altijd wel heel voorzichtig met kindjes die groter zijn, vind het sneu als er veel van ze verwacht word terwijl ze eigenlijk nog maar klein zijn.

dank jullie wel voor jullie reacties,



ik vind het idd wel erg rot die opmerkingen van andere moeders,want hij hoeft maar 1 cm erbij en hij heeft de lengte voor een gemiddeld kindje van 3,terwijl hij natuurlijk in augustus pas 2 word.



Als ik tegen mensen zegt hij word in augustus pas 2 geloven ze het gewoon vaak niet omdat hij dan net zo groot is al hun 3 jarige.



Mijn oudste zoon van inmiddels 9 jaar was met zijn 2de verjaardag 1m04,daar kreeg ik ook steeds opmerkingen over omdat hij in de sla fase zat.

Maar die kon toen al erg goed praten en was erg vlot in zijn ontwikkeling,

maar mijn jongste waar ik nu over schrijft dus niet,die is kwa ontwikkeling net een maand of 2 voor.

Maar kwa groei ligt hij 15 maanden voor.



Ik heb soms ook bonje met ouders en het 2 keer is gebeurd dat ze hem beet pakten omdat hij (zijn) schepje van een kindje afpakte.

Terwijl ik zijn naam er op had gezet een tijdje terug.

Veel kindjes waren met zijn spulletjes aan het spelen,en hij wilde zijn eigen schepje terug,maar ja hij kan niet zo makkelijk zeggen van hee kindje mag ik mijn schepje terug?

dus hij pakte hem af van het kindje,toen kwam die moeder ff verhaal van hem halen en of hij wel goed bij zijn hoofd was om dat schepje van zo’n klein kindje af te pakken(kindje was al bijna 3 hihi) toen ben ik tegen die moeder ff fijn gaan vertellen dat het zijn eigen schepje is en dat ze van een kind van 1,5 jaar niet hoeft te verwachten dat hij zijn schepje al terug kan vragen.



Toen zei ze:1,5?

ja mevrouw hij word in augustus pas 2 jaar,toen schrok ze idd.

ze zei:ow ik dacht dat hij al ruim 3 jaar was want mijn dochter is bijna 3 maar die is klein voor haar leeftijd.



Dus daarna droop ze wel af,maar ik vond het echt niet leuk,heb het haar ook echt duidelijk gemaakt.



Veel mensen in de speeltuin kennen hem inmiddels en die houden nu wel rekening met zijn leeftijd,omdat ze nu weten dat hij groot van stuk is maar jong kwa leeftijd.



Maar echt het is niet leuk dat hij zo snel overschat word,hij word er zelfs af en toe verdrietig van,omdat hij commentaar krijgt van andere moeders.

Soms zet hij het er dus op het huilen,omdat er dan weer een is die hem een grote mond geeft.



Maar hij blijft ondanks hij zo erg lang is echt mijn kleine mannetje.



Ik ben wel blij dat er nog meer moeders met lange kindjes zijn die dit herkennen.en ik niet de enige moeder met dit ben.



dit is zijn website: http://mikadani2007nicky2000.dreumessite.nl/

jullie mogen natuurlijk een kijkje nemen.



groetjes Bianca

snap zo goed wat je bedoelt hoor!

Toevallig zei gister een vriendin tegen mij dat Sam een dreumes is een een jongenslichaam. Dat raakte me zo enorm. Want idd, tis gewoon mijn kleine mannetje! :hug:

Jeetje wat vervelend dat je er zoveel lastige opmerkingen op krijgt…je hebt idd best een grote kerel!

En idd…de mijne is bijna 4 en weegt net zoveel en draagt dezelfde kledingmaat…



De jongste is ook een aug-2007 beeb…dei weegt nu 11 a 12 kilo, lengte geen idee,maar draagt maat 92.



Toch…hoe lang je kindje ook is, andere mensen zouden toch in het gezicht van je kindje toch echt moeten kunnen zien dat het nog maar een dreumes is…of in ieder geval dat hij nog lang geen 3 a 4 jaar is…dus lengte hoeft geen excuus te zijn om te denken dat hij ouder is.

Ik snap het wel…ik ken ook 2 kids die net zo oud zijn als de mijne,maar er echt ouder uitzien…groter iig…toch als je oplet,dan zie je het…



Zijn jullie zelf zo lang dan?

Mijn beebs waren beide het eerste jaar ook TE groot…maar pas na de 1 jaar werd dat iets stabieler…dus herken je ervaring niet helemaal.

Hooguit dat (vrnl bij Jo) er het eerste jaar ook verwacht werd dat hij meer zou kunnen,terwijl hij zo 4 maanden jonger was dan ze dachten…

Met 2 maanden schatte iemand hem op 5 maanden…niet altijd handig…