Mijn zoontje is verleden week 2 jaar geworden en was 2 dagen voor zijn verjaardag 100,3 cm lang en weegt nu 19,8 kilo.
Hij word door verwezen voor zijn snelle groei.
Ze gaan dan schildklierfunctie en stofwisseling onderzoeken.
Hij eet heel gezond,beweegt veel en snoept niet.
Hoe groot is/was jouw kindje met net 2 jaar?
En was lengte/gewicht goed bij elkaar?
Ik maak me toch wel zorgen over zijn gewicht.
Gr bianca
Ik zou het verder gewoon bij de KA in de gaten houden…
Ik lees dat je vaker een topic opend met deze vraag en her en der zijn grootte en gewicht laat vallen… Moet je natuurlijk helemaal zelf weten… Maar ikzelf denk dat het weinig zin heeft elke keer dezelfde vraag te stellen… :think:
Ik kan je verder niet helpen met je vraag… mijn zoon is een lekker binkie maar niet zo groot als jouw kindje…
tja, ik twijfel of je iets aan de gegevens hebt, maar ik heb het even nagezocht…
Anna 11,5 kilo en en 84 cm, en jasper zal daar ook ong op uitkomen.
wij zij beiden rond de 180, en slank
@faizaa wrote:
Ik zou het verder gewoon bij de KA in de gaten houden…
Ik lees dat je vaker een topic opend met deze vraag en her en der zijn grootte en gewicht laat vallen… Moet je natuurlijk helemaal zelf weten… Maar ikzelf denk dat het weinig zin heeft elke keer dezelfde vraag te stellen… :think:
Ik kan je verder niet helpen met je vraag… mijn zoon is een lekker binkie maar niet zo groot als jouw kindje…
Ik wilde hetzelfde zeggen eigenlijk. Je hebt dit natuurlijk al een paar keer gevraagd en ik vraag mij af wat voor nieuwe antwoorden je verwacht.
Mijn kind van 3 is nog onder de 100 cm.
Het gaat erom dat ik me zorgen maakt om zijn gewicht.
Niet zozeer om zijn lengte dus,
ik weet niet wat de normale verhoudingen zijn.
Vandaar de vraag.
Word moe van het cb die alleen maar zegt dat hij te dik is,hij heeft bijna 20 maanden bv gehad dus ik verwachte niet dat hij overgewicht zou hebben.
Hopelijk kunnen ze me bij de ha of ka gerust stellen.
2 maanden geleden heb je een paar antwoorden gehad op een soortgelijke vraag…
volgens mij in dit topic:
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?p=3807940&highlight=#3807940
ik snap dat je bezorgd bent, ik zou idd gewoon een verwijsbrief vragen voor de KA… daar kunnen ze elke paar maanden (?) de groei bijhouden…
en dan ook je bezorgdheid wegnemen…
ik denk dat je hier nog wel tig keer kan vragen (wat ik respecteer, alleen denk ik dat je er zo weinig aan hebt en ik snap je bezorgdheid) maar wat Lous zegt, je krijgt zo weinig nieuwe inzichten… inzichten die, denk ik, alleen een KA je kan geven…
en als je je niet serieus genomen voelt door het CB, zou ik daar niet meer hebben over zn gewicht/lengte maar voor de inentingen gaan en klaar…
Sterkte ermee… :-*
Hieke is 2½ en weegt 12,5kilo bij 92cm. Dat is onder het gemiddelde voor haar leeftijd.
Hopelijk is er niks aan de hand met je zoon en is hij gewoon groot. Is zijn gewicht wel in verhouding met zijn lengte?
Sanna heeft juist precies het tegenovergestelde, ze weegt 9,3 kg en is 81 cm.
Wij zijn bij haar ook naar de ka geweest omdat ze begon af te vallen en niet meer goed genoeg groeide. Op aanraden van de ka zijn haar amandelen eruit gehaald en moeten we over 4 weken terug.
Heeft die ingreep geen effect gehad dan worden ook schildklier en stofwisseling nagekeken.
Ik moet zeggen dat ik bij de kinderarts me meteen serieus genomen voelde en ben ook blij dat ik ben door gewezen.
Ik snap je gevoel dat je je toch wel ongerust maakt, ik kreeg ook van een hoop mensen te horen “Het is een meisje die zijn altijd kleiner” en “Ze eet toch goed”
Ik hoop dat de ka je ongerustheid weg kan nemen en dat hij ‘gewoon’ een grote jongen blijkt te zijn!
Mijn dochtertje is 2 dagen jonger als jouw zoontje.
Vorige week bij het CB geweest.
Lengte was 88cm en gewicht 11,5 kg.
sneeuwitje
onze dochter woog met 2 jaar en 4 maanden 11 kg
nu is ze 5 jaar en 9 maanden en weegt 17.5
ons meisie komt niet goed aan
Mijn oudste zoon was met 2 jaar 92,2 cm en hij woog 13,4 kg
Mijn middelste zoon was met 2 jaar 93 cm en 16,8 kg
Onze knul is een maand jonger dan de jouwe en was gisteren bij het cb (waar we voor zusje waren )
93 centimeter
13,5 kilo
Ik heb zelf thuis eens gemeten en gewogen twee weken terug en toen was mijn dochter 93 cm en bijna 12 kilo. Begin oktober moet ik weer naar cb, dan weet ik het precies!
Maar een vriendje van mn dochter is nu ongeveer even groot en weegt ook al 17kilo!
Hoi,
ons jongetje is ruim een jaar ouder en
1.06 bij 18 kilo
natas
Ik moet nog naar he CB met Tejo dus geen idee hoe groot hij is en hoe zwaar. Ook ergens in de 90 denk ik.
In jou geval zou ik zeker ook naar de KA willen.
Mijn buurvrouw heeft het overigens precies andersom met haar jongste :doh: Die is te klein en te ligt.
Van het CB moest ze maar volle melk gaan geven ed :shock: Gelukkig is ze bijdehand genoeg en heeft dan ook gezegt dat ze daar echt niet aan gaat beginnen. (vetmesten ziet zij het) Hij eet namelijk meer dan genoeg (daar zet ze eerder een stop op, omdat hij kan blijven eten) en ivm zijn hart loopt ze bij de KA, dus als ze daadwerkelijk vragen heeft belt ze gelijk het ziekenhuis. :thumbup:
:think: Ik kan misschien wel eens vragen hoe het met de oudste van de nicht van Rinse is gegaan. Die was en is ook groot voor zijn leeftijd en toen hij klein was vonden wij hem eigenlijk ook veels te dik. (niet in proportie )
Nu is hij prima in proporties al is hij nog steeds de grootste van de klas (7 jaar inmiddels)
Het is wel erg onhandig, daar andere mensen je kind juist veel ouder inschatten en verwachten dat hij dan dus ook veel meer kan. Dat kan voor jou als ouder, maar ook voor je zoon niet bepaald leuk zijn.
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
Bas was met 2 jaar, 96 cm en 15 kg.
Mijn mannetje is nu inmiddels gisteren 26 maanden geworden en is nu 1m02,5 lang en 23 kilo.
We zijn er nu inmiddels achter dat hij een stofwisselingziekte heeft en dat hij een hormoon in zijn lichaam mist die zijn schildklieren goed moeten laten werken.
Daardoor werken zijn schildklieren slecht.
Ze zijn nog naar de goede medicijn op zoek en er komen nog meer onderzoeken,want dat snelle groeien is ook niet goed.
Ik ben nu blij te weten wat er met mijn mannetje aan de hand is en waar de snelle groei vandaan kan komen.
gr bianca
Fijn te weten wat het nu is…en nu maar snel hopen op de goede medicijnen.
Wat ik dan wel “grappig” vind om te lezen is, dat dan het cb maar steeds blijft zeggen dat ie overgewicht heeft enz…maar ze kwamen niet op het idee je eerder door te sturen naar een ka om het eens verder uit te laten zoeken… had een goed idee geweest in jullie geval…toch?
Fijn dat je nu een verklaring hebt voor zijn ontzettend rappe groei.
Inderdaad, zo raar dat het CB je er zo lang mee door heeft laten lopen… Wat was hun reactie eigenlijk of heb je nog geen contact gehad met ze?