Hoi,
Het cb weet nu ook wat er met hem is en die vonden nadat ik ze er flink over aangesproken had,zelf ook dat ze me eerder door hadden moeten doorsturen met me mannetje.
Nu hoeven ze niet meer te vertellen waar het aan zou kunnen liggen,ze dachten dat hij veel snoepte enzo,maar meneertje krijgt als snoep van die kleine tomaatjes en schijfjes komkommer.
Echt snoep krijgt hij van mij niet.
Vind al die zoetigheid nergens voor nodig.
Ik moet met zijn 3 jaar weer naar het cb,maar ik heb wel doorgegeven dat ik geen commentaar meer over zijn gewicht wil,en dat er nu naar een medicijn word gekeken welke hij moet gaan krijgen.
Gr bianca
Ik hoop dat hij snel het juiste medicijn krijgt. En van veel snoepen kunnen ze wel stevig worden, maar groeien ze echt niet zo hard. Dat hadden ze toch ook moeten zien? Niks van aantrekken (makkelijk gezegd)en fijn dat je in elk geval weet waardoor het veroorzaakt wordt.
Bianca, fijn dat jullie nu weten waar het aan ligt en dat er naar de juiste medicijnen voor hem wordt gezocht! :thumbup:
Wel een lekker ventje hoor! :inlove:
Stein is nu (4 jaar en bijna 5maanden)113 en 17.8 kilo.
Wilde net antwoorden dat jou zoontje wel zwaar is voor zijn lengte maar zie nu staan van zijn schildklier.
Gelukkig ben je dus met hem naar de arts geweest en kunnen ze er wat tegen doen. Al is het natuurlijk even zoeken naar de juiste medicijnen enzo
:hug: Fijn dat je antwoorden hebt betreft je mannetje en hopelijk krijg je nog een excuus voor de (makkelijke) conclusies van het CB
Ze haddenm beter je kunnen verwijzen naar de HA ipv zelf ‘conclusies’ trekken qua snoep of iets dergelijks
:sick: bah soms dat CB :roll:
onze Yara is ook net 2 en is lang.
ze is 95,2 cm en weegt 13 kilo
heb het even ingevuld op die BMI berekenaar voor kinderen en ze komt op ondergewicht uit.
gister op het CB ook de afspraak gemaakt om over 3 maanden al terug te komen ipv over een jaar.
Mika is afgevallen!
hij weegt nu 21,5 kilo en is 1m04 en is 26,5 maand oud.
Ik ben blij dat hij op eigen kracht is afgevallen.
Hij word nu omdat hij erg lang is ook nu voor zijn groei in de gaten gehouden.
Yara is ook best een lange meid.
Mika zal later ook denk een lange meid zoeken want hij word op 2m04 geschat.
Was Noa ook zo lang als haar zusje?
gr Bianca
ik moet volgende maand weer naar het CB met mijn smurf, want dan wordt ze ook 2
van t weekend gemeten/gewogen: 80,5 cm en 9,9 kilo
:mrgreen:
Ik geloof niet dat ze nog 15 centimeter groeit in 3 weken 8)
Finn is 2 jr en 1 mnd en is 88cm en 14,2 kg
ff uitgerekend op die site, en is gezond
Inmiddels zijn we alweer een paar maanden verder,
is hij 30 maanden.
Tegen zijn stofwisselingziekte mag pas vanaf 8 jaar medicijnen gegeven worden,
ook zijn we erachter dat zijn nieren ook niet goed zijn en dat hij familieair hypercholesterollemie heeft.
Hij loopt elke maand in het ziekenhuis en ook elke 3 weken bij de dieetist.
Mika is nu 1m08,2 en 20,8 kilo.
Hij komt nu haast niet meer bij en is zelfs al afgevallen.
Ook weet ik nu dat door de stofwisselingziekte Mika enkelt in de breedte groeit daardoor,zijn lengte heeft hij echt van zijn vaderskant van de familie en van zijn vader.
Ik ben met hem elke woensdag bij peutergym,peuterzwemmen en we bewegen veel,dus ik doe er alles aan zodat zijn gewicht stabiel blijft en niet bijkomt.
Volgende maand moet hij weer bloed laten prikken en komen er ook andere dingen bij waarop geprikt en gecontroleerd word.
Ik ben ieder geval blij dat het nu redelijk met mijn lieve ventje gaat.
Wel fijn dat je ondertussen van alles weet en het kan plaatsen enzo.
Heb je niet dat ze anderen hem ouder schatten dan hij is. Kwa afmetingen is hij groter en zwaarder dan mijn zoon van vier - maar ja het is natuurlijk een jongetje van goed 2.
Wat heerlijk te lezen dat het nu een naam heeft en dat er controle op is!
Ik begrijp jouw ongerustheid heel goed, JIJ als moeder ziet dat er iets aan de hand is met je kindje en daar heb je werk van gemaakt gelukkig!
Hopelijk lukt het jullie om hem zo geweldig te blijven begeleiden!
Sterkte meid!
Onze meid is nu 13,5 kg en ze is ongeveer 88 cm lang.
R. is met 2jaar 96cm en 16 kilo nog wat…(Bijna 17kg iig)
Hij stijgt ook boven het bovenste lijntje in de curve maar niet dat we ons zorgen maken (ik en cb) Ik groeide vroeger ook zo. Werd geschat op 1.90 en ben nu 1.78
Mika was met zijn 2de verjaardag 1m01 en bijna 23 kilo,maar toen maakte ik me echt veel zorgen om zijn gewicht.
Nu weten we dan inmiddels meer en ben dan ook al 4 kinderartsen verder.
Zolang hij geen medicijnen krijgt zal hij flink door blijven groeien.
- dat zijn vader en familie ook lang is.
Hij word voor later op 2m05 geschat,dat vind ik best,als hij dan later maar goede medicijnen heeft waardoor zijn gewicht stabiel blijft.
Mijn oudste zoon mankeerd niets en was op zijn 2de verjaardag 1m04 en woog 17,5 kilo.
Dat was toen prima in verhouding.
Het rotte vind ik dat mijn mannetje zo snel moe is omdat zijn lichaam zoveel energie put in het groeien.
Dus als hij maar een kwartiertje peutergym heeft gedaan is hij al echt moe.
durf hem geen druivesuiker ofzo te geven voor extra energie,dus meneertje moet de energie maar uit zijn slaap halen,dus elke avond op tijd naar bed.
Weet iemand nog hoe ik mijn mannetje extra energie zou kunnen geven(hij eet veel groente en 2 stuks fruit op een dag).
groetjes Bianca
mijn zoontje is nu 3 jaar geworden en hij weegt 15 kilo en is ongeveer 1 meter lang.zijn voeten zijn maat 25.en dat vonden ze groter als gemiddeld…
denk dat hij met twee jaar ongeveer 90 cm was en 13 kilo maat 23 van schoen had hij toen…
@biancamv2boys wrote:
Weet iemand nog hoe ik mijn mannetje extra energie zou kunnen geven(hij eet veel groente en 2 stuks fruit op een dag).
misschien floradix geven?
dat meng ik altijd door (bosvruchten) sap, vinden ze gewoon heel lekker hier!
Fijn dat jullie er nu achter zijn waar het van komt dat hij zo snel groeit, en dat hij onder controle is!
En je bent lekker actief met hem zeg, tjonge! :thumbup:
Mijn meisje van bijna 3 is nu 92cm en 11,5kg :shifty: , wat een verschil he!?
Groetjes!
Hoi,
dat herken ik van een vriendin van mij. Haar zoontje was met nog geen twee jaar 98 cm en heeft schoenmaat 27. Bij haar wordt haar zoon niet extra in de gaten gehouden omdat ze zelf ook lang zijn.
Stijn was met twee jaar 85.1cm en woog 11.9kg!