hoe ging dat ook alweer?

ons meisje krijgt nu nog 7 flessen waarvan 1tje tussen 3 en 5 's nachts. Maar hoe ga ik ook alweer over op 6 flessen zonder dat ze 2 keer per nacht komt? Het lijkt er nu op dat ze om de 4 uur niet gaat redden omdat ze overdag om de 3 uur echt honger heeft.

Ze drinkt best veel (7 x 110 ml)

de laatste fles een wat grotere fles maken? Dan regelt ze zichzelf misschien opnieuw in op 6 flessen?

Ik weet het anders eigenlijk niet. Ik laat ze het altijd zelf regelen.

dat deed ik bij Fer dus ook, met als gevolg dat hij overdag om de 5 uur kwam en 's nachts wel 2 keer. En daar heb ik nu dus geen zin in :shifty:

Cees, hier hetzelfde probleem (maal 2 :shifty: ), Mees en Julia komen zowel overdag als 's nachts om de 3 uur, en daar krijgen we tot nu toe nog geen verandering in. En ze drinken zelfs nog meer dan Jans (8 keer 120 cc :shifty: ) en zijn nog een stukkie kleiner ook :shifty:

Uhm… aan mij heb je dus niks :mrgreen: Maar ik lees ff mee voor het geval er iemand met de gouden tip komt :angel:

opzich toch normaal baby gedrag?

M. kwam de eerste 2 maanden ook snachts nog voor voeding hoor. was dan wel bv.

Maar gewoon voor de nacht zelf laten regelen en overdag misschien 3 uurtje er tussen laten??

Ik verwacht ook niet dat ze 's nachts al doorslapen hoor :wink: , maar iets meer dan 3 uur ertussen zou wel lekker zijn :angel:

Wij hebben heel stipt de laatste fles om 23.00 altijd gedaan. Daarna was het afwachten. Op een moment kwam ze nog maar 1 keer in de nacht, maar wel om de drie uur overdag. Met een maand of 2 pakte ze de nacht steeds langer door, tot een uur of 5 en tegenwoordig om een uur of 8.

We hebben het haar zelf laten bepalen…

@cees77 wrote:

dat deed ik bij Fer dus ook, met als gevolg dat hij overdag om de 5 uur kwam en 's nachts wel 2 keer. En daar heb ik nu dus geen zin in :shifty:

kan ik me voorstellen! Ik kan je helaas niet helpen heb er verder geen ervaring mee.

Lilly besloot hier om 9 uur de laatste fles te doen vandaag, ik heb haar maar een extra dikke fles gegeven en nu hopen dat ze er een poosje op kan slapen :pray:

Kaya, en dan lig ik dus tot 12 uur op de bank, geef dan nog een fles en ga naar bed :roll: Hub gaat er dan 's nachts uit (of andersom) en vannacht was dat rond kwart over 4.

Heske, ook al zo’n hongerlapjes. Ik heb ook het idee dat ze super veel drintk, maar de fles gaat iedere keer helemaal leeg en ze geeft eigenlijk nooit iets terug.

Megamindy, ik verwacht ook echt geen doorslaper nu al hoor :naughty: :naughty: Maar zoonlief ging nu naar 6 flessen, maar geen idee hoe ik dat toen gedaan heb :think:

Hier ook zo’n hongerlapje… Noé is nog maar 2 weken, maar mevrouw heeft overdag toch zeker om de 2,5 tot 3 uur honger. Het komt er vaak op neer dat ze 7 x per dag zo rond de 120 ml wegtankt. Af en toe zelfs 8 keer per dag.

Nu was gisteren de wijkverpleegkundige hier (voor de intake voor het cb) en die raadde me aan, gezien de hoeveelheid die ze naar binnen werkt, om over te stappen op voeding voor hongerige baby’s. Eventueel gemengd met de standaard voeding.

Ik heb vanochtend een pak in huis gehaald. Straks krijgt ze haar eerste fles met deze voeding. Kan je nu dus nog niet zeggen of het werkt, maar misschien een poging waard?

Keira heeft hier in het begin ook Forte gehad inderdaad. Ook omdat ze zo bizar veel kwam. Maar bij Keira was het anders, die was overgestimuleerd en hebben we uiteindelijk ingebakerd.

Wel apart dat je zelfs het advies krijgt de voeding te mengen. Wij doen dat nu met AR en standaard, maar het CB is het hier absoluut niet mee eens.

Tsja, zo heeft ieder cb (of zelfs iedere verpleegkundige/arts die daar werkt) weer zijn/haar eigen ideeen… Ik heb het specifiek gevraagd of dat kan, omdat ik vrees dat de Forte voeding voor buikkrampjes gaat zorgen. De verpleegkundige zij me dat mengen in principe geen probleem is, zolang je maar van beide soorten voeding hetzelfde merk gebruikt.

@Debke wrote:

Ik heb vanochtend een pak in huis gehaald. Straks krijgt ze haar eerste fles met deze voeding. Kan je nu dus nog niet zeggen of het werkt, maar misschien een poging waard?

Ik wil eigenlijk hypoallergeen blijven geven ivm allergieen bij mij en mijn man. Maar anders zou ik het zeker geprobeerd hebben :thumbup:

@Tigru wrote:

Keira heeft hier in het begin ook Forte gehad inderdaad. Ook omdat ze zo bizar veel kwam. Maar bij Keira was het anders, die was overgestimuleerd en hebben we uiteindelijk ingebakerd.

Misschien een rare vraag, maar wat is overgestimuleerd :oops: :think:

Ja, dan zou ik ook hypoallergeen blijven geven. Better safe than sorry tenslotte.

@cees77 wrote:

@Tigru wrote:

Misschien een rare vraag, maar wat is overgestimuleerd :oops: :think:

Geen rare vraag. Keira reageert heel sterk op alles. Ze is heel alert en moet alles in de gaten houden, is al vanaf dat ze een week oud was. Wij als nieuwbakken ouders hebben toen de fout gemaakt om haar geen regelmaat te geven… Dat in combi met de overstimulatie (waardoor ze ook nog zichzelf wakker hield) zorgde er voor dat we nog maar 4 tot 6 uur slaap hadden, als we tenminste tegelijk met haar gingen slapen…

Heftig :hug: Dus als ik het goed begrijp, dachten jullie vaak dat ze honger had, terwijl ze gewoon “overspannen” was?

Ik heb de laatste fles wat vervroegd en sneller gegeven na de een na laatste en toen ging Roan als vanzelf langer doorslapen (eerst tot 5 daarna heel snel later) toen was ie trouwens 5 weken :slight_smile:

@cees77 wrote:

Heftig :hug: Dus als ik het goed begrijp, dachten jullie vaak dat ze honger had, terwijl ze gewoon “overspannen” was?

Ja eigenlijk wel, maar het gaat nu echt super! Dus ons hoor je niet klagen :smiley: Van een continu chagrijnig en huilend kind hebben we nu een lachebekje bij ons. Heerlijk dus :smiley: