Hoe gaat een dreumes in bad?

Ze kan nog niet zelfstandig los staan en wij hebben geen bad, alleen een douche met een zeer ondiepe douchebak.



Het babybadje op de standaard vind ik gevaarlijk, ze is zo druk en zwaar (11.5 kilo) dat het badje soms kapseizt, of ze trekt de stop los…:roll:



Als ik dat badje op de grond zet, probeert ze zich op te trekken aan de rand en valt met badje en al om :frowning:



Iemand tips?



mijlpaaltje trouwens, mijn eerste dreumesvraagje :angel:

Wij zetten haar destijds gewoon in de douchebak, met een boel speelgoed. Washandje in de afvoer en ze kan lekker kliederen!

Mijn douchebak is 2 cm diep…ze kruipt eruit, over de rand heen en bezeerd zich daarbij :frowning:



Maar bedankt voor de tip! :smiley:

hmmm ik zette daan ook gewoon in de douchebak, maar die is ietsie dieper inderdaad…



Misschien een mini-opblaasbadje erin zetten???Maakt de rand wat hoger, zonder dat het bad om kan kiepen(ze zijn volgens mij bij de HEMA te koop… maar weet niet of dat ook in dit seizoen is :think: ) En anders gewoon inderdaad het badje erinzetten, en er stug bij blijven zitten(deed ik met daan in het begin ook hoor, en nu trouwens nog… en hij is bijna 2… gewoon krukje ernaast en zitten maar…

wij hebben een speciekuip in de douche staan sinds anna een maand of 9 is. daar kan ze zich goed in optrekken zonder dat alles omvalt.



ik heb drie cm van de grond een gaatje geboord en daar een badstopje in gedaan, dan maakt het legen wat makkelijker.



nu zitten anna en jasper er met z`n tweeen in.



eesrt vind ik het wel een sta in de weg, maar we zinden hem dusdanig ideeal, dat hij nu al weer 2 jaar in de douche staat.



kost je ong 7 euro



een duurdere (ruim 100 euro) oplossing is een bibabad.

Een mini opblaasbadje (bij de Hema, nog geen €5) lijkt me een goede oplossing. Wij hebben zelf een Bibabad, maar die kosten iets meer dan €5 :angel: Speciekuip kan ook, maar die vind ik zelf zo lomp…

specie kup is idd wat lomp, maar daar kunnen ze in elk geval niet uitkruipen :wink: en annan kan nog steeds een flink stuk onder water (bosthoogte), dat vind ik een groot voordeel.

@Fietje wrote:

specie kup is idd wat lomp, maar daar kunnen ze in elk geval niet uitkruipen :wink:


Dat lukt uit een Bibabad ook niet. Hieke loopt, staat, kruipt… en vooral: KLIMT! En ze kan er (nog…?) niet uit. En als ze wat ouder wordt (ze is nu bijna 21 mnd) mag ze er van mij zelf uitkomen, geen probleem.



Wij hebben gekozen voor het Bibabad omdat onze badkamer mini is en we verder in huis ook niet super veel ruimte hebben. Zo’n kuip zou me echt in de weg gaan staan. Daar heb ik met het Bibabad geen last van.



Maar ik kan me voorstellen dat het financiële aspect hierin een rol kan spelen. Bibabad is duur, speciekuip is niet duur… :slight_smile:

@Sis wrote:

@Fietje wrote:
specie kup is idd wat lomp, maar daar kunnen ze in elk geval niet uitkruipen :wink:


Dat lukt uit een Bibabad ook niet. Hieke loopt, staat, kruipt… en vooral: KLIMT! En ze kan er (nog…?) niet uit. En als ze wat ouder wordt (ze is nu bijna 21 mnd) mag ze er van mij zelf uitkomen, geen probleem.




ik bedoelde ook t.o.v. een babybadje :wink:

Sebastiaan zat altijd in een badring. Een soort stoeltje zeg maar en dan gewoon onder de douche. Voor Annemieke hebben we nu een bumbo en die zit daar in.

We hebben ook een bibabad, dat is ook hartstikke makkelijk :thumbup:

wij zetten gewoon het babybadje onder de douche

kon hij zitten en spelen

toen hij 4 was, zette hij zelf het badje er nog wel neer

:mrgreen:

Hier ook nog gewoon in het baby badje maar dan wel in het grote bad…binnenkort ga ik hem onder de douch zetten met het badje…

Wel moet ik zeggen dat hij van mij altyd moet zitten , soms wil hij wel eens gaan staan maar dan zet ik hem meteen weer neeren tot nu toe werkt dat goed :mrgreen:

Wij hebben ook een vrij kleine badkamer en Lienke zit hier gewoon in het babybadje op de grond. Gaat hier prima. En wat betreft eruit klimmen … je bent er toch bij? Lijkt me dat je zelf wel ingrijpt als ze klimpogingen doet toch?

Weet trouwens ook niet hoeveel water je in het badje doet? Lijkt me dat als je hem voor ruim de helft vult hij niet zomaar omvalt. Hier niet in elk geval.



Succes ermee!

groetjes Renate

Hier ook in zo’n stoeltje… nu in bad, maar B’Elanan ging zo ook onder de douche…

ik zou ook voor de badring gaan.

Hier het standaard badje op standaard en steevast en zeer consequent “UH!” of “nee!” als hij wilde gaan staan. Nu zit hij tamelijk rustig. Moet ik er wel bij zeggen dat 2 zijkanten “beveiligd” zijn door een muur en een plank die over de wasmachine en droger ligt.



Papa doet hem ook wel eens in de douchebak, maar daar is hij inderdaad zo uit en met mijn buik is zoveel bukken geen optie meer (en ik vond het sowieso al heel onhandig). :mrgreen:

Een speciekuip is toch iets waar je cement in maakt? Even bij de gamma kijken dan :wink: zo’n bad-stoeltje lijkt me ook wel makkelijk.



Bibabad is inderdaad een andere prijsklasse leert google mij. Maar voor dat geld kan je er ook eentje met burberryprint nemen :lol:






je bent er toch bij? Lijkt me dat je zelf wel ingrijpt als ze klimpogingen doet toch?


Ja, dat is wel zo, maar - dat had ik nog niet gezegd - wat ik de afgelopen tijd steeds deed was haar in het badje op de grond en dan zelf ook even snel douchen / wassen. Dit omdat ik haar niet alleen in de kamer kan laten als ik douche omdat ze dan a. helemaal over haar toeren raakt als ze me niet ziet, b. de planten en boekenkasten niet veilig zijn voor haar en voor de boeken/planten zelf :wink: In de box wil ze al maanden niet meer, ze zat onder de blauwe plekken omdat ze "erdoor heen" probeert te kruipen :roll:

En? Hoe heb je het opgelost? LI zit nog in het badje op de standaard maar ik heb er wel over nagedacht hoe dat straks moet! Zat ook al aan zo’n bibabadje te denken. LI past vorlopig nog met gemak in het badje (voordeel van een ukkie), staan wilde ze ook altijd maar dat mag ze niet dus meteen weer neergezet en nee gezet, dat werkte wel!



Groetjes

wij hebben zo’n plastic wasmand van de action en daar gaat ie al in vanaf dat hij kan zitten. zal even een foto zoeken…

hier een foto ervan. hij vind het helemaal geweldig om in dit bad te gaan.