Hoe en wanneer van 5 naar 4 flessen?

Ik vroeg me het volgende af:



Mila slaapt al een week of 3 door 's nachts.

Sinds een week krijgt ze nu per fles 180 ml water + 6 schepjes voeding. Ze heeft ongeveer het volgende schema:

07.00u

11.00u

15.00u

19.00u

23.00u



Echter sinds we haar deze hoeveelheid geven, drinkt ze de fles van 23u bijna nooit meer leeg (vaak ongeveer 80cc over) en moeten we haar bijna altijd om 7u wakker maken. Geen enkel probleem want ben al ontzettend blij dat ze lekker doorslaapt. :mrgreen:



Maar nu vroeg ik me af of het een idee is om de laatste fles eerder te geven en haar 's ochtends langer te laten slapen. (omdat we dr nu dus wakker maken) Maar dan zou ik er bijv. 5 u tussen moeten gaan ziten en 1 fles eraf doen. Dus bijv:



08.00u

13.00u

18.00u

23.00u



Alleen wat het lastig maakt is dat ze overdag wel vaak om de 4u komt, dus dan heeft ze dat blijkbaar wel nodig die voeding om de 4u en zou 5u te lang zijn denk ik. En om nu die laatste fles eraf te halen… volgens mij haalt ze dat nooit, van 19u tot 07.00 uur. Daar is ze nog veel te klein voor denk ik (en ik heb niet zo’n zin om 's nachts weer te gaan voeden)



Dus ik was benieuwd of iemand dit herkent en wat jullie daar dan mee gedaan hebben? (of niet :mrgreen: )



Liefs Puma

Hey Puma,



Mila is nog wel heel erg jong en zal waarschijnlijk nog niet voldoende hebben aan de inhoud van 4 flessen. Zeker omdat ze voolopig eerst aan moet komen in gewicht.



Hier ook geen echte hongerlap qua melk. Thara begint nu pas dagen te krijgen waarop ze het met 4 flessen redt, lekker vroeg op bed ligt en doorslaapt tot 's ochtends. Maar dat is ook nog maar 3 of 4 keer voorgekomen. Ik verwacht dat dat ook meer met de bijvoeding te maken heeft dan met daadwerkelijk het verzadigd zijn van de flessen :think: .



Ik zou zeggen, geniet ervan dat Mila lekker doorslaapt 's nachts, maar maak haar voorlopig nog maar wel wakker 's avonds voor die laatste fles. Ik verwacht dat ze strakjes wel meer gaat drinken.



Mocht je echt terug willen zakken naar 4 flessen, overleg dan even met het CB.



Succes!

Shirley

Dank je voor je reactie :slight_smile:



Ben me ervan bewust dat ze nog heel jong is :slight_smile: Tis meer dat ik het zo sneu vind om haar wakker te maken elke keer als ze nog zo lekker slaapt. Maar heb het vandaag ook maar ff aan de vk (was op nacontrole) gevraagd en die adviseerde ook om haar nog maar gewoon wakker te maken en over een maandje bijv. eens te proberen.

Dus dat ga ik maar doen, en geniet inderdaad lekker van dat ze doorslaapt! :slight_smile:



Puma

Conner heeft ook maar 4 flessen (180cc+6 schepjes) op een krijgt daarbij 1 bv…

Hij heeft het volgende ritme…

± 5.30/6.30 een bv…

9.00

12.00

15.00/16.00

19.00/20.00



Hij slaapt denk ik al zeker 3 weken door na zn voeding van 19.00

Wij hebbne gewoon gekeken ofdat ie erop door zou slapen of niet. We moesten hem steeds wakker maken voor de 2300 voeding en hij sliep dan tijdens de voeding meestal weer door… Vond dat zo zielig… Ik kon me nog herinneren dat Mitchell dat ook al vrij vroeg deed destijds…



Gisteren heeft hij zelfs al om 1800 een voeding gekregen en kwam pas om 6.30 weer :shock:



Effe eenkwestie van uitproberen en kijken hoe dat je kindje erop reagert, en jijzelf natuurlijk… :think:

Hmm grappig, hier ook hetzelfde.



Mare moet ik s’ochtends altijd wakker maken omdat ik anders helemaal niet meer uitkom s’avonds. Het was dus

8.30

12.00

15.00

18.30

22.00



telkens een fles van 150+5cc maar die drinkt ze vaak niet helemaal leeg. (wat drinken jullie kindjes trouwens veel :shock: of drinkt Mare weinig??)



Nergens vier uur tussen maar dat komt dus omdat ik die laatste fles niet later dan tien uur wil geven en ik haar dus steeds maar wakker maakte voor de fles.



Vandaag heb ik het dus anders gedaan;

8.30

12.00 (die wilde ze zelf toen al)

16.15 (toen werd ze wakker)

direct krijgt ze hem dus om 20.00 uur, dan maak ik haar denk ik maar wakker (ze ligt nu in de kinderwagenbak).

En nu twijfel ik dus of ik haar voor de zekerheid om tien uur nog wat moet geven…want anders heeft ze dus maar vier flessen gehad…

Jesse krijgt ook nog steeds 5 flessen.

Het schema is als volgt:



07.00 uur 180 + 6 schepjes

11.00 uur 180 + 6 schepjes

14.30 uur 180 + 6 schepjes

18.30 uur 180 + 6 schepjes

22.30 uur 210 + 7 schepjes



Voor de fles van half elf 's avonds moeten wij hem ook wakker maken. Ik moet er wel bij zeggen dat hij deze fles wel helemaal leegdrinkt.

Maar als ik hem niet wakker maak, dan komt hij om 3 uur 's nachts en daar zit ik ook niet op te wachten :naughty: . Wij maken hem dus gewoon nog even lekker wakker. Na de fles gaat hij direct terug naar bed en slaapt dan gelijk weer lekker verder.



Groetjes,

Willy

Ik heb ook niet echt een antwoord voor je,…



Ricardo heeft het volgende schema:



tussen 5 en 630u 150cc + 5 schepjes

tussen 9 en 10u 150cc + 5 schepjes

tussen 1330u en 1430u 150cc + 5 schepjes

tussen 18u en 19u 150cc + 5 schepjes

23u 180cc + 6 schepjes



Ook wij moeten hem voor de voeding van 23u wekken,…sneu maar anders red ie het niet de hele nacht door,…en dan moetne we hem snachts dus extra voeden…Misschien moet ik proberen met zijn voeding van 19u 180cc + 6 te doen en dan in bed leggen kijken of hij erop doorslaapt???



Ricardo is inmiddels 5200gr,…dus volgens de FV verpakking mag hij dan 5x 180 + 6,…het CB vind dat ik daar nog even mee moet wachten,…???

Op zich doet ie het ook goed op die 150cc maar vind het zo sneu zijn laatste voeding,…Hoe zouden jullie dat oplossing,…zodat ik hem niet wakker hoef te maken,…Hij zijn voeding 9 van de 10x niet helemaal op eet,…zijn laatste voeding dan,…?



Mama van Ricardo

Krijgen hier een aantal kindje niet veel te veel voeding binnen :think: ? Je kindje mag nu en dan wel meer dan 1 liter kv per dag, maar niet elke dag! Dit is veel te belastend voor de nieren volgens de diverse producenten van kv en het CB. Heb hier navraag over gedaan omdat ik met mijn oudste met voeding voor hongerige babies nog niet genoeg kon geven om hem tevreden te stellen.



Zelf zit ik nu op 5 flessen per dag. Quinten krijgt per fles 180 ml klare voeding voor hongerige babies. Ik maak dus 180 ml water met 6 schepjes klaar en doe dan een beetje uit de fles zodat er nog 180 ml in zit. De fles van 23.00 uur gaat hier vaak ook wat moeizaam omdat hij dan al aan zijn nacht begonnen is, maar als ik hem niet wakker maak ervoor dat wordt hij zelf zo rond 1.00 uur wakker.

Volgens sommige,…krijgt Ricardo te weinig,…omdat hij nu 5 x 180+6 hoort te krijgen,…en hij krijgt 4 x 150cc+5 en 1x 180cc + 6 op een dag,…



Ik heb juist gehoord dat je je kindje niet TE veel kunt geven want het kindje geeft zelf aan genoeg is genoeg,…door het eruit te spugen,…of de fles te weigeren,…



Van het CB kreeg ik het advies nog even 2 weken te wachten en dan over te gaan op 5 x 180cc,…omdat hij net op de grens zit van 150cc en 180cc



Ricardo is nu 5200gr,…

Hoe zwaar is Quinten nu dan?

Ricardo wrote:

Ik heb juist gehoord dat je je kindje niet TE veel kunt geven want het kindje geeft zelf aan genoeg is genoeg,...door het eruit te spugen,..of de fles te weigeren,..

quote]

ik weet niet meer precies hoevaak mischa dronk, hij kreeg zowiezo bv. Dus hoeveelheden zijn niet na te gaan. Maar met flesvoeding kan je je kind zekers TE veeel geven. Dan kunnen de niertjes en andere organen het niet verwerken. Met bv kan je niet TE veel geven omdat het lichaam dat veel makelijker opneemt en afbbreekt.

Ja hier zijn duidelijk de meningen over verdeeld. Ik heb ook zoiets van; als ze het opdrinken dan zullen ze het wel nodig hebben. De CB arts van F&M zei zelfs destijds dat je gewoon naar het kindje moet kijken en al die schema’s overboord moet gooien. Drinken ze de fles goed en vlot leeg dan de volgende keer 10cc extra.



Secreetje volgens mij hoeft dat juist helemaal niet, een beetje uit de fles gooien. Een fles van 180cc gaat juist altijd over 180cc water en dan komen er de schepjes nog bij dus dat is 200. Daar is al rekening mee gehouden. Dus als ze 180cc mag is dat alleen het water en dan mag je daar die schepjes gewoon bij doen!

Meike, ik gooi wat uit de fles zodat ik in de gaten kan houden hoeveel hij drinkt en als ik hem teveel geeft gaat hij nogal spugen :wink: .



Bianca, Quinten woog afgelopen week 5.170 gram.

Gek hoor,…dat de verhalen ook van het CB zo uiteen lopen,…ik weet niet hoe het precies zit,…weet alleen dat mijn moppie door zijn verkoudheid deze dagen te weinig drinkt,…maar dat haalt ie wel weer in,…



Dan is Quinten lichter als onze Ricardo,… :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :lol: :lol: :smiley:

@Ricardo wrote:

Dan is Quinten lichter als onze Ricardo,… :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :lol: :lol: :smiley:




Haha, toch ook logisch als Ricardo bij zijn geboorte 3.990 gram was en Quinten 3.025 gram :mrgreen:.

ja dat is zo,… :smiley:

Kreeg van de week een opmerking,…jeetje vinden jullie hem niet TE dik,… :think: :think:

Nou dat was de druppel,…nee wij vinden hem niet te dik,…we overvoeden hem niet,…geven hem niets verkeerd,…dus tja hij is gewoon zoals hij is,…en dat hij nu wat zwaarder is, wil niet zeggen dat het een dikkertje word later,…zo punt uit,…dit moest ik even kwijt :evil: :evil:

En dat is absoluut niet tegen iemand persoonlijk hier bedoeld :wink: :thumbup: :inlove:

Ricardo te dik??? Welnee joh, niets mis met het mannetje!!

Juul krijgt ook nog steeds 5 voedingen. Wel krijgt hij nu de laatste fles een pap fles ipv gewoon kv…

Ik denk dat je naar je kindje moet kijken. Juul gaf het goed aan, wanneer hij voeding wil.

Ik zit nu wel te hopen dat we de laatste fles binnenkort weg kunnen laten…

Leuk om te lezen dit. Vooral omdat ik zelf ook zo’n twijfelkont ben met die voeding. Wanneer kan of mag ik wat bij geven, wanneer is het teveel enzo. Blij dat ik niet de enige ben.



Bram krijgt 5 voedingen nu. 160cc + 5 schepjes.



Tussen 6.30 en 8.30

11.00

15.00

19.00

23.00



Nu gaat t goed, maar straks ga ik weer twijfelen wanneer ik extra moet geven. :slight_smile:

Nou vanaf gisteren gaan we proberen om t met 4 flessen te redden… Ze dronk al een tijd de flessen niet meer leeg nl…

Het ging overdag goed maar de laatste om 21.30 u was blijkbaar te vroeg want ze werd om 6.15 u wakker… (normaal laatste 23u en moeten we haar om 7u wakkker maken). Ga het vandaag nog een keer proberen, en dan wil ik de laatste fles dan meer geven, dus 210+7… (de rest is 180 + 6) kijken of dat lukt?



Is wel ff puzzelen zo :slight_smile: Naja als dit niet lukt dan gewoon weer 5 voedingen hoor!